Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

zamienione prowadnice tylnych zacisków VIII gen

VIII hamulce zacisk tył prowadnice

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 01.02.2017

Witam,

Przy okazji grzejącego się tylnego klocka bo się zapiekł, poczyściłem wszytsko i jest ok aczkolwiek ! zżarło pół klocka :/

Wszyscy posiadacze VIII powinni sprawdzić czy nie mają zamienionych pinów prowadzących tylny zacisk. Nie wiem czy było poruszane na forum. 

Pin cały walcowaty musi iść na góre a ścięty na dół.

Był to fabryczny błąd w Accordach 08,09 i początek 10, u mnie byly zamienione, nie wiem na ile to ma wpływ na działanie zacisku ale lepiej mieć z głowy.

Pozdro

 

 

Załączone pliki


  • 0

#2 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 01.02.2017

jednak będzie to zapieczony tłoczek, ale g..no!

 

sp®óbuje go jeszcze rozruszać nie wiem na ile pomoże, zastanawiam się jak to wymienić i sprawnie odpowietrzyć po fakcie?


  • 0

#3 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 964 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:36, 12.03.2017

Z tymi zamienionymi prowadnicami coś musi być na rzeczy bo na forum Hondy Civic był poruszany  ten temat.  Zamienione prowadnice powodowały grzanie się tarczy.

 

EDIT:  U mnie piny były założone odwrotnie zarówno w jednym jak i drugim zacisku.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:36, 13.03.2017

  • 0

#4 pbiel1

pbiel1
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:09, 13.12.2017

Wczoraj sprawdziłem, bo co pół roku mam problem z przegrzaną tarczą i za razem zjechanym i przegrzanym klockie na lewym tyle (prawy ok).

Wczoraj właśnie rozkręciłem przeczyściłem, ponieważ problem znowu powrócił i sprawdziłem te prowadnice.

Były na odwrót (prawy ok) - mam nadzieję że to był tego problem. Tłoczek pracuje lekko i bez oporów, mechanizm ręcznego też.

Oby to te prowadnice. Dzięki za info, nigdzie nie znalazłem informacji o tej możliwości zamianie prowadnic.


  • 0

#5 S1 CICHY

S1 CICHY
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Mikołów
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:21, 21.07.2020

W tym tygodniu robię przegląd układu. Zamieniać prowadnice czy zostawić jak są? Na japancars.ru ścięty jest na górze. Moja crv II 2006 ma dokładnie ten sam układ z tyłu i tam ścięty też jest na górze - zamieniać?
  • 0

Moja była CZARNULA -> Los Banditos

szybkie kombi -> Szybkie kombi


#6 jacob101

jacob101
  • Administrator
  • 2170 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 62
Wzorowa

Napisano 17:31, 21.07.2020

Zostaw jak jest, jak w schemacie jest opisane że scieta prowadnica ma być na górze to nie jest tak bez powodu :) Co chcesz uzyskać zmieniając prowadnice miejscami?
  • 0
<p>Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4<br>
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, </p>
<p>Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B</p>
<p> </p>

#7 S1 CICHY

S1 CICHY
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Mikołów
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:18, 21.07.2020

Ok to w crv zostawię jak jest. A co z Accord? Zamieniać?
  • 0

Moja była CZARNULA -> Los Banditos

szybkie kombi -> Szybkie kombi


#8 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1581 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 52
Wzorowa

Napisano 23:23, 21.07.2020

A po co zamieniać? Ja kiedyś poskładałem niechcący na odwrót i po krótkiej przejażdżce zacisk się przygrzał. Zatem jarzmo nie pracowało prawidłowo, bo gdy zdjąłem zacisk i założyłem prowadnice jak należy, to nic złego już się nie działo :)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#9 arturg80

arturg80
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyl
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:03, 04.08.2020

Koledzy a jak to jest w zacisku w Accordzie po lifcie? W moim 2.0 z 2012 piny wygadają inaczej - jeden jest z gumką i w tylnym zacisku pin ten jest na górze. Tak powinno być?


  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5008 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 292
Wzorowa

Napisano 10:25, 04.08.2020

https://japancars.ru...&nplblk=B__1910

 

 

Budowa tylnego zacisku polift/kombi/2012/2.0


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 arturg80

arturg80
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyl
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:38, 04.08.2020

Super, dziękuję. Jeszcze jedno pytanie zanim zabiorę się do roboty - czy podczas wciskania tłoczka i odkręceniu odpowietrznika w tym czasie należy po wszystkim odpowietrzyć układ? Spotkałem się z teorią, że w tym czasie układ się nie zapowietrza. Inna sprawa czy jest to konieczne - czy wciśnięcie tłoczka bez spuszczenia płynu może coś uszkodzić?


  • 0

#12 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 567 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:44, 04.08.2020

Za to najlepiej jest w przedlifcie. I bądź tu mądry 79f85fac8a17b10c15d9f16a6cef1bde.jpg

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#13 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1581 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 52
Wzorowa

Napisano 11:04, 04.08.2020

Przez chwilę na ten schemat się gapiłem i rozkminiłem :D
Ułożenie pinów 9 i 13 jest na lewe koło, a ułożenie pinów 24 i 25 jest na prawe.

Komplety na lewe koło są w ramkach o przerywanej linii, a komplety na prawe koło są bez obramowań, jak piasta i tarcza, lub w ramkach o linii ciągłej, jak piny 24 i 25.

Poprawcie mnie jeśli źle to rozumiem
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#14 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 567 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:10, 04.08.2020

Może i tak, ale z tego wynikałoby, że w prawym i lewym kole pin z frezem byłby umieszczany raz u góry, raz na dole, a nie wiem jaki miałoby to przynosić skutek. Poza tym na tych schematach, jeśli coś jest na lewą czy prawa stronę to jest to oznaczane literowo L lub R, a w tym przypadku nie ma takiego oznaczenia.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 12:12, 04.08.2020

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#15 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:28, 04.08.2020

... czy podczas wciskania tłoczka i odkręceniu odpowietrznika w tym czasie należy po wszystkim odpowietrzyć układ? (*)

Spotkałem się z teorią, że w tym czasie układ się nie zapowietrza. (**)

Inna sprawa czy jest to konieczne - czy wciśnięcie tłoczka bez spuszczenia płynu może coś uszkodzić?(***)

(*) Ja bym odpowietrzał - wersja dla leniwych --> tylko to koło. Dlaczego ? Patrz niżej.

(**) Teoretycznie tak. Ale nikt Ci nie zagwarantuje, że wszystko od razu pójdzie tak jak trzeba, więc powietrze może się dostać do układu. A bawienie się w wężyki i butelki aby mieć gwarancję osobiście bym odpuścił.

(***) Uważam (to moja osobista opinia, że można wciskać bez odkręcania odpowietrznika. Będziesz to robił powoli. Zawsze tak robię przy corocznym serwisie hamulców.
 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, hamulce, zacisk, tył, prowadnice

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq