Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Nieszczelny dolot czy turbina ?

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 davidovs

davidovs
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 01.02.2017

Witam :duch:

 

Jestem posiadaczem Hondy Accord z 2oo4roku z silnikiem 2.2 Cdti.

Problem polega na tym że jechałem na autostradzie i przy prędkości 160km/h silnik wszedł w tryb awaryjny, autko szło tylko do 2t. obrotów.  Znajomy kolega podpinając pod komputer stwierdził że słabe ciśnienie doładowania i niby jakąś nieszczelność uszczelnił i podobno Turbinka ma już spory luuz.

Niebawem jadę w daleką podróż i chciałbym przygotować autko do trasy, aby nie było żadnych przygód.

Moje pytanko czy przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy ? turbina? zanieczyszczony egr, przpustnica czy sam intercooler ?

 

 

Dodam że kolega mechanik ma średnie doświadczenie więc chciałbym sprawdzić u jakiś fachowców diesli i też nie chce się dać nabrać na pseudo czyszczenie układu itp.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. :adios:


  • 0

#2 LUKASZ WWO

LUKASZ WWO
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:bolszewo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 01.03.2017

Witaj

 

Samochód szarpał czy płynnie przyśpieszał?

EGR jak by był padnięty to błąd EGR by był.

Co do komputera jeśli nie był to HDS to może ci pokazywać błąd ale nie tego co faktycznie dotyczy.

Może jest nie szczelny dolot , może zawalony intercooler  może też być czujnik turbo lub zawór sterowania gruszą ale napisałeś że turbo ma duży luz także to teź.

Turbo jeśli masz tylko luz polecam zregenerować bo może ci się urwać wirnik wtedy olej idzie w dolot i będziesz miał problem.

Mogę ci powiedzieć co ja już z autem robiłem. U mnie szarpało i nie miał mocy od 2000 do 3000 obrotów . od czasu do czasu pojawiał się check engine.

Pojechałem do znajomego na komputer i okazało się że błąd egri Został skasowany.

Wyczyściłem czujniki maf, map i zawór egr ale po chwili to samo check engine. Wybrałem się do ASO i błąd który występował nie był od EGR ale od zaworu sterowania zmienną geometrią i drugi który informował o przeładowaniu turbiny. Wymieniłem zawór i z tydzień później padło turbo. Urwał się wirnik Po wymianie turbiny po regeneracji wszystko w porządku.Turbo robiłem w zeszłym roku i jak na razie jest ok. Także polecam dobrze zdiagnozować co jest bo potem tylko polecisz w dodatkowe koszty.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq