Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sonda problemy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 01.02.2017

Nie moglem znalezc odpowiedniego tematu z tym problemem. Mam pytanie dotyczące sondy. Otóż mam kompa od 1.8 polifta, natomiast słupek mam z 2.0 (swapa robił poprzedni właściciel). Auto zamula no i sprawdzając sondy, okazuje się, że uwalona jest sonda w kacie, która pokazuje ciągle 3.84V niezależnie czy auto jest nagrzane czy nie. Podpiąłem drugą sondę, którą miałem na stanie i jest to samo. Niedawno wycinałem katalizator, ale przed wycięciem tez byl ten problem. No i pytanie, czy powinienem włożyć sondę z 1.8, skoro mam kompa z 1.8? Czy to jednak nie ma znaczenia
  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:13, 01.02.2017

Sonda w kacie na pewno nie odpowiada za "zamulanie". Ona tylko pilnuje sprawności katalizatora. U Ciebie jakiś błąd komputer wyświetla? Być może kłopot w tym, że sterujesz silnik dwulitrowy mapami z kompa dla 1.8?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 01.02.2017

Tzn. Tak mi sie wydaje, ze zamula i ze to nie jest jednak 147 km, skoro vectra B 115km mojej mamuski wydaje mi sie silniejsza. Czyli sonda w kacie nie reguluje dawek paliwa ? Komputer wyświetla blad sondy z kata. Te mapy sie znacząco różnią (pomiedzy 2.0 a 1.8)? Aa no i po jakims czasie blad gasnie, następnie znów sie zapala po ok 200 km

Użytkownik mallson edytował ten post 14:54, 01.02.2017

  • 0

#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:59, 01.02.2017

A jaki to jest numer błędu? Masz możliwość podpiąć kompa z 2.0? Tylko tam chyba jest obsługiwana inna sonda-szerokopasmowa. Czyli zupełnie inna zasada działania niż w sondzie z 1.8....

Użytkownik pegal edytował ten post 14:59, 01.02.2017

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#5 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 01.02.2017

Juz nie pamietam jaki to byl numer bledu. Nie mam kompa z 2.0 ,ale moge sobie zalatwic, tylko czy to jest oplacalne ? Bo co bym musial jeszcze zmieniać? Aha czyli wynika z tego, ze musze miec jednak sonde z 1.8 skoro mam kompa wlasnie z tej pojemności? Bo kolektor tez mam z 1.8.
  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:53, 01.02.2017

Według mnie tak. Bo sondy dla 1.8 i dla 2.0 są inne. Dla 1.8 jest zwykła, od biedy można jakąś uniwersalną zastąpić (są tu na forum wskazówki jakie NGK/NTK można wstawić). A do 2.0 jest zupełnie inna sonda regulacyjna - szerokopasmowa.

Użytkownik pegal edytował ten post 16:58, 01.02.2017

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#7 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 01.02.2017

W takim razie wrzucę sondę od 1.8 i dam znac co z tego wyszlo. Dzieki Pegal!
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq