Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne błędy ABS / VSA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 allol

allol
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Myszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 31.01.2017

Witam,

Opis zdarzenia:

 

Jadę, wylatuje pies, naciskam pedał hamulca tak do połowy, nagle usłyszałem stuk gdzieś z tyłu.

Kontrolka ręcznego się zaświeciła i już nie zgasła.

 

Kody błędów:

 

12

17

61

86

 

Po 86, są bardzo szybkie 3 lub 4 mrugnięcia (trudno zliczyć) a potem 4 szybkie mrugnięcia i cykl wraca od początku.

 

12 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) FR - czyli co czujnik padł ??

17 - wheel senor (open/short to body ground/short to power) RL (to wiem, mam przerwę w obwodzie i muszę ją zlokalizować, czujnik już wymieniłem)

61 - ignition voltage - ??

86 ???


Użytkownik allol edytował ten post 17:58, 31.01.2017

  • 0

#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:01, 31.01.2017

Sprobuj skasowac bledy,pojezdzic troche i wymrugaj je ponownie...
  • 0

#3 allol

allol
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Myszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 31.01.2017

Błędy z wczoraj, dziś są takie same. Zdarzenie z psem z zeszłego tygodnia, więc już trochę km zrobiłem od tego czasu.

W czwartek jadę do mojego mechanika na wizytę i chcę mu zlokalizować usterkę.

 

Da się skasować błędy abs spinaczem ?


  • 0

#4 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:44, 31.01.2017

Bledy sa takie same,bo ich nie skasowales-proste.

Tak da sie:
http://www.accordklu...tyka-spinaczem/
  • 0

#5 allol

allol
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Myszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 31.01.2017

1. Ustawić samochód na równej nawierzchni.
2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.

 

 

zamiast pkt. 8 miga mi żółty wykrzyknik 3 razy i dupa dalej nic się nie dzieje :/

 

pkt. 4 oznacza, żeby nie naciskać pedału hamulca - dobrze zrozumiałem ?


Użytkownik allol edytował ten post 19:21, 31.01.2017

  • 0

#6 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:09, 31.01.2017

Nie ta procedura. Ty ustawiasz neutralne polozenie VSA. Nie doczytales. Ponizej procedura:

1. Wejdź w tryb "samo-diagnostyczny". Spinacz w pin 4 i 9 w wejściu komputera/OBD2. I spisz kody błędów jakie zostaną "wymrygane" . (tu wszystkie honory dla użytkownika muzyczka za sposób :u )
2. Wyłącz zapłon, ale zostaw drucik do "samo-diagnostyki"
3. Wciśnij i trzymaj hamulec, po czym przestaw kluczyk na zapłon.
4.Gdy lampki się zapalą, lampka ABS powinna się świecić około 2 sec po czym zgaśnie. Puszczasz Hamulec.
5.Po około 4 sec lampka ABS znów się zapali .Wciśnij i trzymaj hamulec.
6. Po około 4 sec lampka ABS znów zgaśnie . Puść hamulec.
7. Chwile po puszczeniu hamulca lampka ABS powinna "zamrugać" 2 razy i zgasnąć (jak system nie znalazł żadnych błędów) lub zapali się ponownie (jeżeli system wykryje wciąż błędy).
8. Jeżeli błędy wciąż występują wyłączamy zapłon po czym ponownie włączamy zapłon w tryb "samo-diagnostycznym" by odczytać czy cokolwiek zmieniło się w kodach błędów względem pierwszej diagnostyki.
  • 0

#7 allol

allol
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Myszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 06.02.2017

Został 17, po przejechaniu paru kilometrów doszedł również 61

 

Mam również błędy w srs mruga 42 a potem 41 - w tej kolejności.

Wymieniłem napinacz na używany po tym jak wystrzelił, ale nie mogę tego błędu skasować.

 

Czyli napinacz pasa pasażera do wymiany ?


Użytkownik allol edytował ten post 17:01, 06.02.2017

  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:28, 06.02.2017

Został 17, po przejechaniu paru kilometrów doszedł również 61

 

Mam również błędy w srs mruga 42 a potem 41 - w tej kolejności.

Wymieniłem napinacz na używany po tym jak wystrzelił, ale nie mogę tego błędu skasować.

 

Czyli napinacz pasa pasażera do wymiany ?

W jakiej sytuacji wystrzelił Ci napinacz pasów bezpieczeństwa? a przednie poduszki nie wystrzeliły? Wystrzelił Tobie czu już takie auto kupiłes? Błędy 41 i 42 wskazują na przednie czujniki uderzeniowe. (czasami założenie nieodpowiedniego modułu srs też zwraca taki błąd) Co ciekawe nie masz błędu z rodziny 50+ czyli błędów zw. z "uszkodzeniem moduu srs" - które zawsze pojawiają się po wystrzale.

Z tego co wiem, i poduszki przednie i napinacze strzelają oba (prawy i lewy) bo VII nie ma czuników obecności pasażera w wersji EU. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 20:29, 06.02.2017

  • 0

#9 allol

allol
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Myszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 07.02.2017

Miałem wypadek, auto już zrobione poza błędami właśnie.

 

Kupowałem komplet SRS, poduszki, pasy. Miało być w 100% od jednego auta ale widzę, że sprzedawca wszystko napisze żeby tylko srzedać.

 

Czyli mam niezgodne czujniki z modułem srs tak ? Co teraz ? Sprawdzić jaki mam numer modułu SRS (pod radiem jest tak ?) i dokupić do niego czujniki z tym samym numerem ?

 

Czy nie dokupi się tak, i od razu kompletu szukać ? - ale wtedy jak dobrze rozumuje to pogryzie się z innymi czujnikami ?

 

 

Napewno są to czujniki uderzeniowe ?

 

 

według tego:

http://honda-tech.co...e-list-3111979/

 

 

4-1 & 4-2 open circuited Or high Resistance In Front Passenger Seat Belt Tensioner


Użytkownik allol edytował ten post 17:02, 07.02.2017

  • 0

#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:11, 07.02.2017

Hmm, być może i napinacze pasów, ale na początku listy jest napisane  "2003-2011 EXCEPT MDX, TL & TSX " czyli z wyjątkiem TSX

 

jeśli chodzi o sterownik i czujniki

Kolega z forum kiedyś opisywał przygodę z wymianą sterownika SRS i dopasowywaniem czujników. Jak wyminił przednie, to pojawiły się błędy bocznych czy na odwrót.  Generalnie powinieneś zamontować taki sam sterownik jaki miałeś w swoim aucie - masz stary? ?Jakie miał numery? Zapewne 77960-SEF-G81...

SEF - sedan diesel

SEG lub SED - diesel, jedno kombi drugi sedan. 

SEA - sedan benzyna

G8.. - oznacza EU, E8.. oznacza UK. 

numer 818, 821 to kolejne wykonania sterownika, im wyższy tym nowszy sterownik. 

Wiem że na potęgę montują całe zestawy (sterownik + czujniki z tego samego modelu 6szt) z anglików, ale mnie to nie przekonuje, bo przecież tam jest kierownica po drugiej stronie. nie wiadomo jak są ułożone wiązki i czy np. kurtyna wystrzeli z dobrej strony.

Zakup używanego sterownika to też loteria, bo zawsze może być z bitego auta tylko poddany kasowaniu błędów (tak aby kontrolka zgasła) - to można sprawdzić po jego rozkręceniu, niekiedy pamięć jest przylutowana bardzo niechlujnie 

 

Najlepiej rozbierz boczki koło pedału gazu, wyjmij rurę od ogrzewania i telefonem zrób zdjęcie numerów obecnego sterownika i porównaj z tym jaki był tam oryginalnie, wszystko będzie wiadome. A czujniki przednie też były wymienione?


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 20:19, 07.02.2017

  • 0

#11 allol

allol
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Myszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:00, 07.02.2017

Opis na aukcji był taki: komplet z europejskiej wersji. Starego srs już niestety nie mam.
Jeżeli to problem z napinaczem to bez sensu grzebać w srs.

Mam 4 mignięcia długie, potem dwa szybkie, potem znów 4 długie i jeden szybki.
  • 0

#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:38, 07.02.2017

nie potwierdzę Ci czy to napinacze czy czujniki/sterownik. Numer swojego sterownika możesz odczytać tak jak Ci napisałem (zajmie Ci to max 15min jak robisz to pierwszy raz) i możesz porównać z numerem sterownika jaki powinieneś tam mieć (np tutaj http://japancars.ru/...e=catalog/honda podajesz vin i po kolei aż wejdziesz do wykazu części SRS).
Napinacze też można zmierzyć miernikiem z małym prądem pomiarowym - tak aby nie odpalić napinacza (Use only a digital multimeter to check the system. If it is not a Honda multimeter, make sure its output is 10 mA (0.01A) or less when switched to the lowest value in the ohmmeter range. A tester with a higher output could cause accidental deployment and possible injury.).

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq