Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z włozeniem 2 biegu przy 7tys obr

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#31 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:07, 02.02.2017

Qrde ale jeśli sprzeglo by niedomagalo to chyba jazda agresywna na każdym biegu objawialaby się tym zjawiskiem ...

Też mi się tak wydaje choć u mnie jednak było to najbardziej widoczne przy zmianach 1-2, 2-3. Przy jeszcze wyższych też ale coraz mniej, wręcz prawie w ogóle. Możliwe, że jest kwestia przełożeń - na wyższych biegach siła tarcia pierścienia synchronizatora ma na wyższych przełożeniach większą siłę oddziaływania na wałek sprzęgłowy i jest w stanie wyrównać prędkość pomimo, że sprzęgło/silnik w tym przeszkadza. Nie wiem jak to jaśniej opisać. Trzeba pamiętać, że dla niektórych biegów synchronizator znajduje się "przed" a dla innych "za" danym przełożeniem patrząc od strony wałka głównego (czyli jest albo na wałku sprzęgłowym albo na głównym). Dlatego widełki są w dwóch rzędach. Robi się tak aby zmniejszyć długość skrzyni.

 

Faktem jest też, że nierozłączające sprzęgło wykańcza szybko pierścienie synchronizatorów, szczególnie te na niskich biegach (2, 3) bo te biegi załącza się najczęściej, szczególnie w ruchu miejskim. Więc jeśli się zwleka z wymianą za długo albo wciska biegi siłowo na wyższych obrotach aż obroty silnika nie zejdą to można wykończyć synchronizatory. Choć wtedy objaw będzie zwykle taki, że nawet na niższych obrotach silnika bieg nie chce wejść albo wchodzi łatwo ze zgrzytem. Jeżeli problem dotyczy tylko jednego biegu na którym synchro ma najtrudniej (czyli dwójki) to być może jest to zużyty synchronizator.

 

U mnie szczęśliwie po wymianie sprzęgła wszystko zaczęło działać jak w nowym aucie. Niestety nie wiem jak było na długą metę bo sprzęgło wymieniłem ponad rok temu (listopad 2015), w maju 2016 wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą, wymieniłem ją ale uznałem to za znak z niebios że czas na zmianę auta i kupiłem w czerwcu 2016 VIII gen.

 

AntonioPL,

Czy po pociągnięciu na dwójce do redline i próbie szybkiego wrzucenia trójki trzeci bieg wchodzi bez problemu ?


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:12, 02.02.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#32 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:00, 03.02.2017

...

AntonioPL,

Czy po pociągnięciu na dwójce do redline i próbie szybkiego wrzucenia trójki trzeci bieg wchodzi bez problemu ?

 

Nie zawsze, przeważnie dopiero gdy obroty nieco spadły, tj dłużej trwała zmiana biegu, bo dźwignia się "zatrzymywała" przed biegiem.

 

Ale po wymianie sprzęgła tego nie zauważyłem... Albo po prostu mniej cisnę może.


  • 0

#33 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:08, 03.02.2017

Czyli de facto mniejszy lub wiekszy problem masz na dwóch biegach ? Obstawiam jednak że z jakiegoś powodu sprzęgło dobrze nie rozłącza. Skoro było wymieniane to może tarcza się zaciera na wielowypuście i nie przesuwa swobodnie.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#34 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:45, 03.02.2017

Jak poskładam auto, to sprawdzę, ale wydaje mi się, że z 2 na 3 jest to niezauważalne w tej chwili na nowym sprzęgle. Po wymianie sprzęgła robiłem flash sterownika, teraz bierze lepiej z dołu, nie kręce tak wysoko bo nie ma takiej potrzeby, V-Tec od 4700 się zaczyna.

 

PS: Wymiana oleju w skrzyni znacznie poprawiła jej funkcjonowanie.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 11:46, 03.02.2017

  • 0

#35 ''KaMix''

''KaMix''
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 03.02.2017

Regulacja sprzęgła, klucz 13, kombinerki, 5 min roboty i dwójeczka będzie wchodziła jak w masło. Przy pedale sprzęgła masz wodzik od pompki. Odkręcasz kontrę kluczem 13 i obracasz wodzik w prawo, tak jakbyś chciał wkręcić go w pompkę. Zrób powiedzmy dwa pełne obroty dokręć kontrę i się przejedź, od razu powinieneś poczuć różnicę, ale jeżeli dalej nie będzie idealnie to powtarzaj operację aż do skutku. Uważaj żeby nie przesadzić bo jeżeli podkręcisz za mocno to sprzęgło zacznie ci się ślizgać i uważaj żeby nie wykręcić całego wodzika z pedału bo dość ciężko go później wkręcić. Jeżeli będzie brakowało Ci regulacji od pompki to można też pobawić się regulacją samego pedału. I licz się z tym że sprzęgło będzie chodzić inaczej, będzie brało wyżej bo zapewne teraz łapie już od samej podłogi. Ogólnie sprawcą całego zamieszania najprawdopodobniej jest sypiąca się pompka sprzęgła. Regulacja powinna pomóc na jakiś czas, ale możliwe że w niedługim czasie się rozsypie, lecz nawet jeżeli tak będzie to są to groszowe sprawy. W moim przypadku pompkę udało się zregenerować, kosztowało to chyba 50zł, przelatałem już tak ponad 20 tys i zero problemów.


Użytkownik ''KaMix'' edytował ten post 21:19, 03.02.2017

  • 0

#36 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:37, 04.02.2017

Sprawdzałeś to u siebie?


  • 0

#37 ''KaMix''

''KaMix''
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:34, 04.02.2017

Przy kupnie samochodu nie zauważyłem problemu, dopiero po kilku dniach jak już się oswoiłem z samochodem zobaczyłem że nie da się zapiąć 2 przy 7k rpm. Nabrałem trochę wprawy i jeździłem tak około 5 miesięcy (10-15k km) ale problem narastał i zaczął się pojawiać przy następnych biegach. Wtedy pomyślałem żeby spróbować wyregulować sprzęgło. 10 min roboty i dwójeczka zaczęła wchodzić jak w masełko. Jakieś 5tyś km po regulacji, pompka sprzęgła padła, wywinęła się uszczelka i cały płyn wystrzelił. W moim przypadku okazało się że po prostu pompka się kończyła i powoli puszczała płyn, ciśnienie spadało i sprzęgło co raz słabiej się rozpinało. Źle wchodząca dwójka nie musi zwiastować od razu wycieku z pompki. Najzwyczajniej w świecie podczas agresywnej jazdy kontra może się trochę poluzować a wodzik trochę wkręcić, trzeba to z powrotem ustawić i powinno być ok. Można też zajrzeć od spodu czy nie widać żadnych wycieków z okolic pompki. Po fakcie przypomniałem sobie jak na przeglądzie diagnosta mi mówił że znalazł kilka kropel jakiegoś płynu od spodu, ale nie widać żeby z czegoś ciekło, więc może przy dolewaniu jakiś płyn kapnął albo coś w tym stylu. Teraz wiem że to był płyn z pompki.


  • 0

#38 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:24, 05.02.2017

Czyli to chyba będzie następna rzecz. którą będę wymieniał u siebie ;P


  • 0

#39 piotrk028

piotrk028
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 06.02.2017

Miałem podobny problem i u mnie odpowiadało za to zużyte sprzęgło. Po wymianie wszelkie objawy ustały. Obstawiałem też synchronizatory (być może przez agresywną jazdę poprzedniego właściciela) lub wysprzęglik. Objawami było ciężkie wkładanie biegów i czasami zgrzyt.


  • 0

#40 Civica

Civica
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:00, 06.02.2017

Ja juz u siebie problemu nie mam wymieniłem olej i zrobiłem regulacje na pedale sprzęgła podnioslem go trochę do góry...2 wchodzi jak w mało nawet przy 7tys.obr
  • 0

#41 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:56, 21.02.2017

Regulacja sprzęgła, klucz 13, kombinerki, 5 min roboty i dwójeczka będzie wchodziła jak w masło. Przy pedale sprzęgła masz wodzik od pompki. Odkręcasz kontrę kluczem 13 i obracasz wodzik w prawo, tak jakbyś chciał wkręcić go w pompkę. Zrób powiedzmy dwa pełne obroty dokręć kontrę i się przejedź, od razu powinieneś poczuć różnicę, ale jeżeli dalej nie będzie idealnie to powtarzaj operację aż do skutku. Uważaj żeby nie przesadzić bo jeżeli podkręcisz za mocno to sprzęgło zacznie ci się ślizgać i uważaj żeby nie wykręcić całego wodzika z pedału bo dość ciężko go później wkręcić. Jeżeli będzie brakowało Ci regulacji od pompki to można też pobawić się regulacją samego pedału. I licz się z tym że sprzęgło będzie chodzić inaczej, będzie brało wyżej bo zapewne teraz łapie już od samej podłogi. Ogólnie sprawcą całego zamieszania najprawdopodobniej jest sypiąca się pompka sprzęgła. Regulacja powinna pomóc na jakiś czas, ale możliwe że w niedługim czasie się rozsypie, lecz nawet jeżeli tak będzie to są to groszowe sprawy. W moim przypadku pompkę udało się zregenerować, kosztowało to chyba 50zł, przelatałem już tak ponad 20 tys i zero problemów.

 

Potwierdzam, u mnie to zdało egzamin.

Miałem problem z wbiciem najczęściej dwójki. Po w/w regulacji (u mnie trzeba było trzy obroty zrobić) biegi wchodzą jak w masło.

Polecam 5 minut roboty, a efekt bajka  :)


  • 0

#42 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:26, 21.02.2017

miałem właśnie to pisać, ale postanowiłem przeczytać temat od początku - regulacja to najprostszy i najtańszy i zarazem najszybszy sposób:

http://acurazine.com...t-point-837892/ - tu jest wszystko


  • 0

#43 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:48, 21.02.2017

Kwestia tego jak to można mocno "dociągnąć" aby wysprzęglik nie powodował dociskania łożyska oporowego w stanie jałowym. Czy da się to jakoś wyczuć przy regulacji?


  • 0

#44 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:36, 21.02.2017

Ja wkręciłem tyle, co mogłem palcami i nie patrzyłem już na ilość [mm]. Ten wodzik dochodzi wtedy do pompki bez żadnego luzu, ale z kolei nie dociska pompki bez naciśnięcia pedału. Wszelkie problemy ustały wtedy. Jak nie ustaną, to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej - pompka, wyprzęgnik i ...sprzęgło


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 10:37, 21.02.2017

  • 0

#45 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:35, 29.03.2017

Koledzy podpowiedzcie, padl mi synchronizator w type-R. Przy wrzucaniu drugiego biegu slychac zgrzytanie chcialem zamowic czesci i w sumie nie wiem co jeszcze dobrac... mam na mysli numery czesci ze schematu ponizej:

http://japancars.ru/...&nplblk=M__1500


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq