Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

intercooler a turbo

VIII Intercooler Turbo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 27.01.2017

Witajcie,
Problem dotyczy intercooler-a.
Intercooler zawiesił się podczas jazdy kilka razy błąd otrzymałem na komputerze po przyciśnięciu pedału gazu.

Jest tam taki mała gruszką i wystający cypelek, który zdaniem jednego mechanika uległ małej korozji i był regenerowany.

Ogólnie mój mechanik od Hondy VIII 2.2 powiedział, że bez wachania mogę sobie smigać nic się nie stanie.

dzisiaj natomiast byłem u drugiego mechanika, ponieważ przy niskim biegu i podciągnieciu gazu i puszczeniu słysze taki bryryryryr gasnące wraz z puszczeniem obrotów.
Mechanik powiedział mi, że intercooler załątwił turbo, czy ktoś może spotkał się z takim problelem ?  Czy może to być inny problem np. nie szczelnego węża turbiny lub czegoś ? 
Będe wdzieczny za pomoc czy uda się gdzieś w razie w coś zregenerować naprawić ? 

 

pozdrawiam 
 


  • 0

#2 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:42, 28.01.2017

czy ktoś moze doradzić w powyższym problemie gdzie szukać wsparcia ? 


  • 0

#3 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:43, 28.01.2017

Intercooler zawiesił się podczas jazdy

Mechanik powiedział mi, że intercooler załątwił turbo
 

nie ma takiej fizycznej możliwości aby coś takiego zdarzyło się co napisałeś, musiałeś źle zrozumieć mechanika, zamiast się tu produkować i tłumaczyć własnymi słowami coś o czym masz blade pojęcie, lepiej podaj numery błędów jakie miałeś, to coś więcej będzie wiadomo o problemie auta i coś doradzimy.


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:45, 28.01.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#4 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:04, 28.01.2017

Witaj,
jutro podłącze się pod komputer i postaram się wysłać błędy, które kasowałem. Dzięki za Maxell  odpowiedz.


  • 0

#5 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:42, 28.01.2017

W intercoolerze nie ma żadnych cypelków itp.jedynie co, to może występować czujnik ciśnienia w niektórych autach. Intercooler to zwykła chłodnica, więc coś musiałeś pomieszać. Podejrzewam, że ewentualnie zawiesiła się gruszka turbo, a raczej kierownice turbiny znajdujące się w środku lub zaworek sterujący. Jeżeli słychać syczenie przy dodawaniu gazu i spadku obrotów, to trzeba szukać gdzieś nieszczelności. Przy nieszczelności w układzie dolotowym podczas rozpędzania, auto zazwyczaj przechodzi w tryb awaryjny.


Użytkownik dieselinside edytował ten post 17:48, 28.01.2017

  • 0

#6 GrzegorzNMC

GrzegorzNMC
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:UK Glasgow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX/MOD
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:00, 29.01.2017

Jeszcze możesz sprawdzić czy rura od EGR-a ci nie pękła, objawy są odczuwalne zapachem spalin w kabinie.

ja się podepnę do tematu bo u mnie jak gwałtownie naciskam pedał gazu ale nie na maksa jest pierw pisknięcie potem znika [ gruszka mi się zaciera ?? ]  no i turbo gwiżdże dość głośno :/


  • 0

była: Honda Accord 1.8 Sport V-TEC
jest: Honda Accord 2.2 EX I-DTEC 2008r.
moja Hania ---->http://www.accordklu...nowe-foty-str5/


#7 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 29.01.2017

dieselinside tak teraz mi wytłumaczyłeś temat, sorrki za chaos jaki napisałem ale jestem początkującym nazwijmy to diagnostykiem swojej hondy.
Tak zawiesza sie gruszka turbo "zaworek sterujacy" - ten zaworek jest umiejscowiony "widoczny" z pod spodu gruszki, który podczas dodawania gazu uwidacznia sie.
Gruszka zawiesiła się kilkukrotnie, podczas mocnego dodawania mocy przeszedł tak piszesz w tryb awaryjny. Gdzie musiałem zatrzymać samochód i odpalic na nowo i wszystko ruszyło do normy.
GrzegorzNMC - dzieki również za wskazówki bede patrzył na nieszczelność mam nadzieje, ze to tylko ten problem. 
Błedy skasowane nie zapisały się wiec na ten momement nie mogę sprawdzić co usuwałem.

a możecie jeszcze podpowiedzieć gdzie najlepiej szukać kogoś do zdiagnozowania takiego problemu ? ( mam na myśli czy mechanik, czy jakiś spec z komputerem ? czy serwis hondy ? ) Bo mam dośc latania po Mirkach mechanikach a nie mam nikogo zaufanego w nowym mieście w którym mieszkam.

Użytkownik keyooo2 edytował ten post 10:24, 29.01.2017

  • 0

#8 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 29.01.2017

Jeśli nie znasz żadnego dobrego mechanika to poszukałbym gościa, który zajmuje się chip tuningiem, zdiagnozuje auto zapewne lepiej niż nie jeden pseudo wymieniacz.


  • 0

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:08, 29.01.2017

jeździj i jak pojawią się błędy w kompie to odczytaj je i dopiero bierz się za naprawę bo części do hondy drogie i nie ma sensu wymieniać czego co może być dobre, podejrzewam że HIM HDS może mieć funkcje testu turbiny to można by podpiąć i potestować.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 02.02.2017

jeździj i jak pojawią się błędy w kompie to odczytaj je i dopiero bierz się za naprawę bo części do hondy drogie i nie ma sensu wymieniać czego co może być dobre, podejrzewam że HIM HDS może mieć funkcje testu turbiny to można by podpiąć i potestować.

Witaj,
Mam przewodzić HIM HDS podpiałem sie z problemami zainstalowałem system XP i uruchomiłem się pod kompa hondziny.
Tylko powiedz mi robiłeś kiedyś takie testy co moge podeslać jak to możecie sprawdzić  ?
czy jest gdzies opis jak korzystać z softu HIM HDS / 


  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:49, 03.02.2017

Podepnij pod diagnoskop.Jeśli masz warsztat gdzie np dysponują diagnoskopem np KTS Bosch to tam wszystko wyjdzie jak na dłoni.Można zrobić test nastawników.W trakcie jazdy zrobić pomiary dynamiczne pod obciążeniem.Zobaczysz wtedy jak pompuje turbo ( w programie masz wartość rzeczywistą i wymaganą) sprawdzisz czy turbo ,,przeładowuje,, czy nie .Sprawdź tak jak koledzy wcześnie wspomnieli szczelność układu dolotowego .Dobry warsztat powinien mieć ,,pistolet pompkę próżniową,, którą mogą dokładnie sprawdzić podciśnienia.Za jej pomocą mogą bezpośrednio sprawdzić ,,gruszkę,, i płynność pracy i zakres ruchu VTG .Elektrozawór sterujący VTG sprawny ? Sprawdzał mechanik. Egr masz sprawny i pewny?Przy sprawnej diagnostyce wchodząc w parametry rzeczywiste i wymagane można dużo zdiagnozować pod kątem elektroniki.Jak kupisz tani tester to nie wiem czy sobie poradzi.Masz ograniczone funkcje diagnostyczne.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:51, 03.02.2017

  • 0

#12 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:44, 03.02.2017

czy jest gdzies opis jak korzystać z softu HIM HDS / 

no niestety nie ma tak dobrze, jeśli były by takie opisy to mechanicy nie mieli by roboty, jednak interfejs hondy można obsługiwać intuicyjnie, jeśli już odnajdziesz poszczególne testy to HIM HDS poprowadzi Cię za rączkę i napisze Ci  na ekranie co masz robić po kolei. Na youtube masz filmiki jak to obsługiwać


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:47, 03.02.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:24, 03.02.2017

No takie opisy są :) sam działam na KTS Bosch  i zdradzam tu taką ,,tajemnicę,, gdzie inny warsztat Ci tego nie powie :) mając wykupiony ESI Tronic to czysta bajka .Tam dopiero prowadzi za ,,rączkę,, :) przy zapisanym kodzie błędu masz opis jak co po kolei robić krok po kroku ,dodatkowo podane wartości wzorcowe :) Akurat KTS w silnikach Hondy (benzyna za wiele funkcji nie ma) testowałem na swoim   :cry:   .Ale Diesel to układ zasilania Bosch więc diagnostyka bezproblemowa :)

Mając pompkę próżniową można wiele sprawdzić tak jak wspomniałem wcześniej.Warsztaty zajmujące się naprawą Diesla to wszystko powinny mieć .Więc jeśli jest taki warsztat w okolicach zamieszkania samego zainteresowanego to niech tam może lepiej podjedzie i szybciej mu zdiagnozują problem.Jeśli nie ma wiedzy i odpowiednich urządzeń to trochę mu zejdzie i nie wiadomo jaki będzie tego rezultat .Oczywiście życzę koledze aby jak najszybciej uporał się z problemem.

Chińczykiem i oryginałem HDS nie pracowałem więc się nie wypowiadam ale chętnie posłucham osób co działają tym na co dzień.Jakie ma funkcje użyteczne , czy kody IMA można wprowadzać ,programować sterowniki, adaptacje, testy nastawników itd ?

masz przykład

Jak się trafi Accord z silnikiem 2.2 i- CTDI to na bank wrzucę diagnostykę silnika (relacja video) za pomocą KTS BOSCH.Kiedy to będzie nie wiem :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:23, 03.02.2017

  • 0

#14 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 07.02.2017

Witajcie,
Dzisiaj dostałem bład ponownie. załaczam go Freeze DTC

BŁAD P00AF

  • 0

#15 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:49, 24.02.2018

ten błąd to nie z HDS-a, ale tu bylo cos pisane o tym bledzie http://www.accordklu...-turbiny-p00af/


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Intercooler, Turbo

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq