Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pilot otwiera, ale nie zamyka

VII centralny zamek pilot zamykanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:36, 02.04.2017

Mialem to samo. W sumie nawet dalej mam i to gorzej. Mam alarm aftermarketowy. W kabinie przyciskiem otwieram i zamykam drzwi normalnie. Wymienilem nawet caly silownik centralnego mastera. Wymienilem na oryginalny, nowy. 

U mnie byo tak jak u Ciebie a po wymianie na oryginalny nowy ani nie otwiera ani nie zamyka. Kumunikacja pilotów z samochodem jest bo alarm uzbrajam i rozbrajam. Sprawdzalem wszystkie ciegna po 15 razy, boczek zdejmowalem 18 razy. Szlag mnie trafil i tak juz z miesiac kluczykiem otwieram i zamykam. Wnerwiajace jest to okrutnie. Nie wiem jak to ugryzc. Na ogol mam jakies tam pomysly... a tu bida. Gdyby centrlany nie dzialal to bym wiedzial co to ale dziala bez zarzutu. Alarm mam Clifforda. 


  • 0

#17 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:03, 23.04.2017

Mialem to samo. W sumie nawet dalej mam i to gorzej. Mam alarm aftermarketowy. W kabinie przyciskiem otwieram i zamykam drzwi normalnie. Wymienilem nawet caly silownik centralnego mastera. Wymienilem na oryginalny, nowy. 

U mnie byo tak jak u Ciebie a po wymianie na oryginalny nowy ani nie otwiera ani nie zamyka. Kumunikacja pilotów z samochodem jest bo alarm uzbrajam i rozbrajam. Sprawdzalem wszystkie ciegna po 15 razy, boczek zdejmowalem 18 razy. Szlag mnie trafil i tak juz z miesiac kluczykiem otwieram i zamykam. Wnerwiajace jest to okrutnie. Nie wiem jak to ugryzc. Na ogol mam jakies tam pomysly... a tu bida. Gdyby centrlany nie dzialal to bym wiedzial co to ale dziala bez zarzutu. Alarm mam Clifforda. 

Na 100% alarm jest podpięty tylko do mastera w drzwiach kierowcy?

 

Dokop się do centralki Clifforda. Weź dłon schemat ideowy do tego urządzenia:

Namierz przewody odpowiedzialne za zamykanie/otwieranie i sprawdź czy pojawia się na nich napięcie przy próbie otwarcia/zamknięcia z pilota, podłączając próbnik/miernik pomiędzy te 2 przewody. Jeżeli będzie napięcie, to idź po przewodach i sprawdź luty, sprawdź czy są przejścia pomiędzy tymi przewodami a masterem.

Nic?

Sprawdź masy.

Sprawdź bezpieczniki, ogólnie + i - który idą do przekaźnika (nie te zasilające centralke, tylko styki przekaźnika) Jak nie ma tam zasilania, to zwróć uwagę skąd wzięte jest zasilanie - może jakiś oryginalny bezpiecznik spłonął.

 

W skrócie: sprawdź gdzie nie ma masy lub plusa a powinny być :D

Jeżeli wszystkie niezbędne zasilania wchodzą do centralki, a nie wychodzą to pora rozebrać centralę. Otwórz ją i sprawdź ścieżki...

 W zasadzie to pierwszą sugestią powinno być pytanie: czy przekaźnik "klika" ?

Nawet jeżeli będzie skopcona ścieżka/spieprzony przekaźnik, to może masz centralkę z wyjściem na kilka siłowników? Wtedy można skorzystać z innego.

 

Jeżeli masz problem z takimi rzeczami, to podaj namiar na schemat do tej centralki to postaram sie to jakoś inaczej wyjaśnić ;p


  • 0

#18 czarnyrobek

czarnyrobek
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 05.05.2017

odgrzeję kotleta.....

maże problem z fabrycznym centralnym tkwi w siłownikach drzwi...

link ze strony Haparts.pl

 

http://www.haparts.p...55-sda-a01.html

 

Twierdzą że jest to częsta przypadłość Accorda 7 gen.


  • 0

#19 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:36, 05.05.2017

Jeśli odnosisz sie do mojego problemu to tak jak napisaem w poście nr 16: "Wymienilem nawet caly silownik centralnego mastera." ....na nowy. Zresztą kupiony w Haparts :-)


  • 0

#20 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:48, 14.05.2017

Jeśli odnosisz się do mojego problemu to tak jak napisaem w poście nr 16: "Wymienilem nawet caly silownik centralnego mastera." ....na nowy. Zresztą kupiony w Haparts 

Dobrze wywnioskowałem, że po wymianie mastera coś się zmieniło, czy przed i po jest to samo?

Panowie, jakakolwiek wymiana czegokolwiek, zgadując co może być uszkodzone nie ma sensu. Jeżeli chcecie sami naprawić usterkę, to musicie zdiagnozować coś więcej niż "nie działa centralny". Podpowiadanie typu: napewno masz uszkodzony siłownik jest wprowadzaniem w błąd. A gościu od czyszczenia klem wygrał nobla XDD

Ok, nawet jeżeli problem tkwi w samym masterze -

A jesteś pewien, że w drzwiach pasażera nie ma drugiego?

Czy ruszając dzyndzlem w drzwiach pasażera centralny reagował/reaguje?

Masz dziurke na klucz od zew. w drzwiach pasazera?

Sprawdzałeś zamki (tam gdzie klucz wkladasz w drzwi) mogły się zaciąć w jednej pozycji. Tzn kluczykiem możesz kręcic, drzwi może się otworzą/zamkną ale wewnątrz klamki/zamka mógł zapiec się mechanizm, blokując siłownik w X pozycji. Po próbie zmiany pozycji bieguny się odwracają, a że był zablokowany, to poszło zwarcie z centralki właśnie na ten przewód. Tak tylko gdybam.

 

Tak naprawdę wystarczy dokopać się do centralki sterującej i już wiesz 50%, wiesz gdzie szukać, czy w prawo, czy w lewo :) Jak nie wiesz co i jak, polecam się :) Mogę Ci pomóc nawet przez tel ;p Metodą dedukcji znajdziemy przyczynę.

Albo podjedź, tylko kawałek masz do Wroclawia :D Najpierw diagnozuję, namierzam usterkę i wtedy działam. Nie ma zgadywania. Drogi nie jestem, a na pewno zaoszczędzisz na wymianie działających części.


  • 0

#21 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:55, 14.05.2017

Dobrze wywnioskowałem, że po wymianie mastera coś się zmieniło, czy przed i po jest to samo?

Siłownik wymieniłem bo silniczek w środku prawie całkiem padł. Zanim wymieniłem cały siłownik to wymieniałem tylko silniczek w śrdodku. Otwierał i zamykał tylko na włączonym silniku kiedy alternator podawał więcej napięcia. Albo zaraz po wyłączeniu kiedy akumulator jeszcze miał te 13-14volt. Ciekawą rzecz powiedziałeś o tym zamku. Przed wymianą siłownika mogłem samochód zamknąć, nie mogłem otworzyć. Po wymianie nie moge ani zamknąć anie otworzyć. Siłownik sam w sobie przynajmniej działa prawidłowo bo siedząc wewnątrz przyciskiem na drzwiac otweiram i zamykam centralnie. Czy to na włączonym czy wyłączonym silniku.

Trochę zaczyna mi coś świtać. Wydaje mi się, że kiedy wymieniłem tylko silniczek w siłowniku to centralny zaczął działać poprawnie ale alarm przestał reagować na komendę otwierania. A kiedy wyminiłem cały moduł (myśląć, że coś jest nie tak z tamtym) to centralny działał dalej dobrze ale alarma przestał reagowac na komedy odnośnie zamka. Nie wiem jak ja do tego dojdę. Jeden mechanik nie dał rady a drugi elektromechanik (a raczej frajer, który wybiera sobie co chce robić) powiedział, że nie bedzie w tym grzebać bo to szukanie, kombinowanie itd. A to już ktoś grzebał... i że nie wie i że wolna sobota jest. 

Szczerze powiedziawszy poddałem się z tematem. A szkoda bo wkur$%a mnie to strasznie. 

Wszystko działa tak jak kiedyś, tak jak powinno za wyjątkiem jednej rzeczy: przycisk na alarmmie nie otwiera i nie zamyka drzwi. Alarm się uzbraja, bagaznik przyciskiem można otworzyć. Tak jakby centralka alarmu powiedziała: "pier@#$le, z zamkiem nie gadam". Czy to faktycznei jest tak, że jak zamek byl w złym położeniu w momencie próbu otwarcia/zamknięcia poprzez centralkę, to mogło coś paść ???


Albo podjedź, tylko kawałek masz do Wroclawia :D

2200km - najszybciej 24h. Realnie: 32h.


Czy ruszając dzyndzlem w drzwiach pasażera centralny reagował/reaguje?

Jeszcze jedno zauważyłem w Twojej liście reczej retorycznych pytań. To pytanie jest strzałem w dziesiątkę. Otórz kiedy wszystko działało to ruszając korkiem w drzwiach kierowcy otwierało i zamykało się wszystkie zamki. Tak przynajmniej mi się wydaje (niech posiadacze 7genów potwierdzą) Teraz mozna tylko otworzyć drzwi kierowcy. Natomiast przycisk na drzwiach rygluje i otwiera wszystkie drzwi, tak jak powinien. Kołek moze tylko zamknąć. Tym bardziej jestem skołowany. Pytanie nie mniej jednak bardzo trafne. 


Użytkownik BALCER edytował ten post 18:59, 14.05.2017

  • 0

#22 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 16.05.2017

 

Czy to faktycznei jest tak, że jak zamek byl w złym położeniu w momencie próbu otwarcia/zamknięcia poprzez centralkę, to mogło coś paść ???

 

I tak i nie. Jeżeli siłownik "zaciął" się w pozycji zamykania, podając masę na przewód, na który centralka podała + po wciśnięciu pilota, żeby otworzyć zamki, to doszło do zwarcia i pewnie poszło coś w centralce. To nie musiało być jednorazowe otwarcie. Nieprawidłowe działanie, które opisałeś, że zamykało się tylko przy ładowaniu mogło o tym wskazywać. Ja tylko gdybam. Z twoich info wynika, że coś nie działa. Ciężko stwierdzić co, nie diagnozując niczego. Nie znam też na pamięć układu w Twojej Hance, tylko ogólny zarys jak to wszystko funkcjonuje.

Elektromechanik miał rację, że to jest grzebanie i szukanie, ale jeżeli jest dobry, to by się podjął i szybko ogarnął. Nie sztuką wymienić bezpiecznik, ale ostatnio zauważyłem, że i z takimi operacjami najlepsi "specjaliści" maja problem.


  • 0

#23 Said452

Said452
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Połaniec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 25.07.2017

Witam jestem nowy na forum i troche poczytałem ale nie znalazłem. A chodzi mianowicie o nie zamykanie bagażnika w sedanie. Wszystkie drzwi sie zamykają ale nie bagażnik. Jak naciane ten guzik od otwieranie samego bagażnika to otworzy ale cenyralny nie zamknie go
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, centralny zamek, pilot, zamykanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq