Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sciaganie w prawo po ostrzejszym ruszeniu

VII Sciaganie samochodu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 jacus86

jacus86
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:40, 19.01.2017

Witam serdecznie

Jak w temacie, po ostrzejszym ruszeniu w prawo na oblodzonej nawierzchni zaczelo lekko sciagac samochod w prawo. Wczesniej bylo wszystko w porzadku, zbierznosc ustawiona miesiac wczesniej byla. Delikatnie wystarczy skrecic kierownice w lewo zeby jechal prosto, nie czuc na kierownicy zadnych drgan czy przeciazen. Nie mozna puscic bo zacznie zjezdzac na chodnik. Co sie moglo stac? Moze to jakis przypadek ze akurat stalo sie to po gwaltownym ruszeniu?
  • 0

#2 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:09, 19.01.2017

Hamulec nie trzyma?
  • 0

#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:12, 19.01.2017

opon w tym czasie nie zmieniałeś??


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#4 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 19.01.2017

Kiedyś przerabiałem temat ściągania podczas ostrego ruszania, auto ściągało w prawo, trzeba było kątrować kierownicą. Przy delikatnym ruszania jechało prosto. Najpierw sprawdzałem całe zawieszenia na stacji  diagnostycznej, niby wszystko było ok. Później dwa razy ustawiałem  całą geometrię (sprawdzałem, bo wszystko było tip top) w dwóch różnych warsztatach, mechanicy mówili, że wszystko jest Ok. Jeździli autem, testowali i mówili, że tak ma być bo auto ma sporą moc (miało chipa na ok. 180KM i 400Nm) i nic  z tym się nie zrobi. Jeździłem różnymi autami z różną mocą i te ich tłumaczenia do mnie nie przemawiały. Okazało się, że wymiana półosi z lewej strony pomogła. Półoś z prawej w ogóle nie miała luzu, natomiast ta z lewej miała spory luz (dokładniej to przegub wewnętrzny).


  • 0

#5 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:40, 20.01.2017

Może być wiele czynników,zobacz na ciśnienie w kołach,przegub wewnętrzny też mógł się sypnąć,ja tak miałem przy hamowaniu na ostro przed wejściem w zakręt.


  • 0

#6 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:47, 20.01.2017

Ja walczyłem ostatnio ze ściąganiem auta w prawo, przerzuciłem koła przód na tył i odwrotnie, plus ponowne przeważenie i jest git..😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#7 jacus86

jacus86
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:52, 20.01.2017

Hamulec w porzadku, nie grzeje sie zadne kolo.

Opony mam nowe, zalozone 2 miesiace temu.

Dieselinside czyli wymieniles tylko lewa polos ? Czy przegub tez musiales wymienic?
  • 0

#8 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:55, 20.01.2017

Też mam nowe opony założone, w listopadzie zakładałem😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#9 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:27, 20.01.2017

Dieselinside czyli wymieniles tylko lewa polos ? Czy przegub tez musiales wymienic?

 

Wymieniałem całą kompletną półoś z przegubami, wyrwałem ją w dobrej cenie z anglika po bardzo małym przebiegu.


  • 0

#10 MateuszKottek

MateuszKottek
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:37, 28.01.2017

U mnie jest podobne zjawisko, pojawia się przy bardzo gwałtownym przyśpieszaniu bądź ostrym hamowaniu. Auto zaczyna minimalnie ściągać do pobocza. O ile przy normalnej jeżdzie przy puszczeniu kierownicy auto zachowuje swój tor jazdy o tyle przy gwałtownym hamowaniu oraz przyśpieszaniu kierownica skręca w prawo do 30 stopni. Dodam że przy kupnie auta (niecałe 3 tyg temu) zjawisko było znacznie bardziej wyczuwalne, wręcz przy przyśpieszaniu kierownica uciekała w przedziale 60/90 stopni w prawo. Jak się okazało po kupnie nowyc opon i ich założeniu poprzednie prawe przednie koło miało źle założoną opone ( odwrotny kierunek) w dodatku felga miała lekkie ukrzywienie.


  • 0

#11 jacus86

jacus86
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 02.02.2017

Witam

Odebralem dzisiaj woz z serwisu, przekopane zawieszenie, okazalo sie ze to wahacz (lewy gorny z przodu), sworzen sie uszkodzil. Wahacz nowy, geometria ustawiona a problem pozostal ! Sugeruja ze wina moze lezec po stronie ukladu kierowniczego. Co Wy na to ? :-)
  • 0

#12 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:35, 02.02.2017

A któryś z hamulców nie blokuje??
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#13 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:46, 02.02.2017

Możliwe, że tłoczek nie odbija.
  • 0

#14 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:01, 02.02.2017

Obejrzyj sobie dokładnie półosie i przeguby. Wahacz nie ma nic do tego. U mnie jest luz podpora-lewa półoś i czasem mam takie zrywy przy ostrych startach w prawo, ale po kilku metrach to ustępuje.


  • 0

#15 jacus86

jacus86
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:52, 02.02.2017

Jak juz pisalem hamulce w porzadku.

Na pewno zerkne na przeguby jak tylko bede mial gdzie na kanal wjechac. Swoja droga co one maja wspolnego ze sciaganiem? Nic nie slychac, nic nie cieknie.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Sciaganie samochodu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq