Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

hankook czy yokohama

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:55, 18.01.2017

Chciałbym się poradzić w kwestii zakupu opon letnich. Przyznam że przeleciałem cały rynek i zastanawiam się nad trzema modelami:

1. Yokohama advan sport V105 225/45R17 91W

2. Yokohama bluearth AE-50 225/45R17 91W

3. Hankook ventus prime 3 225/45R17

 

Przyznam szczerze że moim faworytem jest pozycja nr.1 jeżdżę na takich ale w rozmiarze 16" i są rewelacyjne. Jak do nich porównać AE-50 lub hankooki? które lepiej się trzymają jezdni i czy hankooki nie będą pływać na zakrętach (czy nie są za miękkie?). Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć to będę wdzięczny.


  • 0

#2 Lukancio

Lukancio
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 18.01.2017

Chciałbym się poradzić w kwestii zakupu opon letnich. Przyznam że przeleciałem cały rynek i zastanawiam się nad trzema modelami:

1. Yokohama advan sport V105 225/45R17 91W

2. Yokohama bluearth AE-50 225/45R17 91W

3. Hankook ventus prime 3 225/45R17

 

Przyznam szczerze że moim faworytem jest pozycja nr.1 jeżdżę na takich ale w rozmiarze 16" i są rewelacyjne. Jak do nich porównać AE-50 lub hankooki? które lepiej się trzymają jezdni i czy hankooki nie będą pływać na zakrętach (czy nie są za miękkie?). Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć to będę wdzięczny.

Przejeździłem jeden sezon na Hankook-ach, niestety trafił mi się jakieś problematyczny komplet(podobno pierwszy w PL) który generował duże bicie,( 3szt były jajowate mówiąc potocznie) dopiero po 2 reklamacji producent zgodził się na wymianę lub zwrot kasy.
Co do odczuć z jady to bez zastrzeżeń , jednak przesiadając się z Bridgestone Potenza S001 miałem trochę większe oczekiwania co do przyczepności na suchym.
Do jady na co dzień jak najbardziej dla kogoś ze sportowym zacięciem możne czasami brakować przyczepności.
 


  • 0
Milcz albo powiedz coś co jest lepsze do milczenia
http://www.accordklu...express-type-s/

#3 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 12:33, 18.01.2017

1. Yokohama advan sport V105

...

są rewelacyjne.


👍

Uważam identycznie - dlatego, nie zamieniłbym na żadne inne! :)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#4 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 14.06.2017

Hej zastanawiam się na yokohama bluearth 225/45 r17 bo można dostać komplet za 1200zl ktoś jeździł na nich? Jak z komfortem? Głośne są?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:58, 14.06.2017

Zastanawiasz się nad AE50 czy AE01?


  • 0

#6 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:12, 14.06.2017

Hankook to fajna opona, ale mam osobiście zastrzeżenia jeśli chodzi o przyczepność, szczególnie na mokrej nawierzchni. Co prawda piszesz o ventus prime a ja używam kinergy eco...ale różnicy jakiejś wielkiej chyba nie ma. Poza tym jestem bardzo zadowolony, cisza, ekonomia...Co do Yokohama nie mam zdania, ale również brałem kiedyś pod uwagę...


  • 0

#7 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 14.06.2017

Mam yoko 225/45/18 i jest ok choć uważam za na angielskich autostradach są głośne.
  • 0

#8 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:18, 14.06.2017

Co prawda piszesz o ventus prime a ja używam kinergy eco...ale różnicy jakiejś wielkiej chyba nie ma.

Jest. Kinergy Eco w założeniu miała być oponą, która będzie bardziej ekonomiczna, więc tym samym ma niższe współczynniki oporów toczenia, ale co za tym idzie nie może pochwalić się tak dużą przyczepnością ogólną co ventus prime. Kinergy Eco powinna też starczyć na większy dystans, choć jak wiadomo jest to zbyt zależne od stylu jazdy, aby założenia producenta się urealniły ;)


  • 0

#9 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:39, 14.06.2017

Jest. Kinergy Eco w założeniu miała być oponą, która będzie bardziej ekonomiczna, więc tym samym ma niższe współczynniki oporów toczenia, ale co za tym idzie nie może pochwalić się tak dużą przyczepnością ogólną co ventus prime. Kinergy Eco powinna też starczyć na większy dystans, choć jak wiadomo jest to zbyt zależne od stylu jazdy, aby założenia producenta się urealniły ;)

i teraz wszystko jasne, reszta w 100 % tak jak piszesz ;)


  • 0

#10 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 11:56, 16.06.2017

Hej zastanawiam się na yokohama bluearth 225/45 r17 bo można dostać komplet za 1200zl

Dokładasz cztery dychy i masz Advany V105 ;)

https://www.sklepopo...91-w-oemo-74810


Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#11 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 16.06.2017

Dokładasz cztery dychy i masz Advany V105 ;)

https://www.sklepopo...91-w-oemo-74810


Pozdrawiam
- Artur

Super tylko trochę mnie ta etykieta odstrasza 😐 biorąc pod uwagę że mogę mieć w tej cenie hankook Ventus V12 evo2 K120
I bądź tu Panie mądry hmmm

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:35, 16.06.2017

Super tylko trochę mnie ta etykieta odstrasza biorąc pod uwagę że mogę mieć w tej cenie hankook Ventus V12 evo2 K120

https://www.sklepopo...7-94-w-xl-76637 a ta etykieta nie odstrasza :D? Na etykiety naprawdę nie ma co patrzeć - ta opona na pewno nie jeździ tak samo jak Yokohama ;)


  • 0

#13 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:48, 16.06.2017

No właśnie w takim razie po co te etykiety jak nic z nich i tak nie wiadomo 😑

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:30, 16.06.2017

Niedopracowany wymysł unii i tyle. Etykiety nadają producenci. Nie ma żadnego centralnego ośrodka, który by się tym zajmował. Są wytyczne, ale i tak wychodzą niezłe cyrki. Nadmienię, że dla etykiety dotyczącej przyczepność na mokrym sprawdzana jest TYLKO droga hamowania, a nie np. odporność na aquaplaning :). Prócz tego warto sprawdzić kiedy dana opona weszła na rynek, gdyż z tymi etykietkami jest jak z gwiazdkami NCAP. Klasa A z 2013 roku nie jest tak dobra, jak ta nadana w 2017 roku :)

 

Pierwszy lepszy artykuł na ten temat: http://www.auto-swia...h-klamia/hjtcb6

 

Ten jest jeszcze lepszy: http://magazynauto.i...ema,nId,2255807


Użytkownik Kaucz`u edytował ten post 22:35, 16.06.2017

  • 0

#15 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 23:27, 16.06.2017

No właśnie w takim razie po co te etykiety

Europejski standard emisji spalin.

"Tomasz Młodawski, Michelin Polska: Głównym celem wprowadzenia tej regulacji był aspekt środowiskowy czyli zmniejszenie emisji CO2"

"Justyna Banaszek, Goodyear Polska: Wytyczne, które przyświecały ustawodawcom to przede wszystkim bezpieczeństwo użytkownika, ale i ochrona środowiska naturalnego.
Goodyear testuje każdą oponę pod kątem minimum 50 parametrów zanim trafi ona do kierowców, tak więc oferowane przez nas ogumienie charakteryzuje się wysokimi osiągami w tych wszystkich obszarach, które są najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa, a na etykiecie są prezentowane 3, wskazane przez UE."

"Przemysław Trzaskowski, Continental Opony Polska: Etykieta sprowadza właściwości opon jedynie do 3 wybranych kryteriów, dlatego informacje na niej zawarte mogą nam pomóc tylko przy wstępnej ocenie danego produktu"

Różne opony z identyczną etykietą:
"Jak porównać różne opony z tymi samymi klasami na etykietach? Pytanie zadaliśmy naszym ekspertom. Etykiety mają pomóc klientom w wyborze opon. Wydaje się jednak, że może to nie być takie proste: jak porównać ze sobą opony o takich samych wynikach na etykietach? Przykładowo: mamy dwie opony w tym samym rozmiarze, o tych samych indeksach prędkości i nośności pochodzące z klasy ekonomicznej i premium – obie te opony z różnych klas mają na etykietach np. „A – B - B”. Czym więc się różnią? Tomasz Młodawski, Michelin Polska: Teoretycznie taka sytuacja może mieć miejsce, a w przypadku opon zimowych opony budżetowe na etykiecie mogą wyglądać nawet lepiej od opon marek premium! W przypadku opon letnich posiadających identyczne parametry na etykiecie różnica może polegać na: osiąganych przebiegach (może być nawet dwukrotna), trwałości osiągów w czasie – znamy opony, które już w drugim sezonie wyraźnie tracą swoje osiągi, przyczepności na suchej nawierzchni, przyczepności w zakręcie na suchej i mokrej drodze – wg regulacji europejskiej test hamowania odbywa się na prostej. Poważni producenci biorą także pod uwagę niebezpieczne sytuacje na zakrętach. formie zużywania się bieżnika, nieregularne formy przyspieszają zużycie i powodują wzrost hałasu, szybkości starzenia się mieszanek gumowych. W celu pełnej oceny i porównania opon niezbędne będą testy pozostałych osiągów przez profesjonalne organizacje testujące motoryzację: ADAC, TUV SUD Automotive, DEKRA, IDIADA. Justyna Banaszek, Goodyear Polska: Każda marka opon to określone parametry, rozwiązania, technologie i innowacje, a często też długa historia (np. Goodyear może się pochwalić ponad 110-letnim doświadczeniem, Dunlop to już ponad 125 lat historii, a Dębica – ponad 70). Na etykietach są prezentowane jedynie trzy parametry, a warto pamiętać, że zwykle badanych jest ok. 15 parametrów ogumienia – w ramach testów w mediach czy prowadzonych przez organizacje konsumenckie, instytuty badawcze (np. TUV SUD). Firma Goodyear bada każdą oponę pod kątem minimum 50 parametrów zanim trafi ona na rynek. Tak więc produkty na pierwszy rzut oka bardzo podobne, mogą się znacznie różnić. Przy doborze opony do pojazdu trzeba pamiętać, że każdy kierowca to inny styl jazdy, inny pojazd, odmienne potrzeby w zależności od typu pojazdu, liczby przejeżdżanych kilometrów w ciągu roku, rodzaju pokonywanych dróg (ruch miejski, transport długodystansowy itd.). Jeśli kierowca ma być zadowolony z ogumienia, to powinien wziąć pod uwagę więcej niż trzy parametry opony, warto też zasięgnąć porady w autoryzowanym serwisie. Przemysław Trzaskowski, Continental Opony Polska: Na etykiecie znajdą się trzy wybrane kryteria klasyfikujące opony. Ocena opon na podstawie tylko tych trzech parametrów jest więc w dużym stopniu uogólniona. Musimy również pamiętać o innych parametrach opony, które są równie ważne i istotnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa oraz komfort jazdy, jak chociażby, np. hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, czy jakże ważne a pominięte na etykiecie właściwości zimowe opon. Informacje podane na etykiecie mogą nam pomóc tylko przy wstępnej ocenie wartości danego produktu. Dużo dokładniejszych informacji dostarczają nam testy opon prowadzone przez profesjonalne ośrodki badawcze i pisma motoryzacyjne, które uwzględniają od kilkunastu do kilkudziesięciu istotnych parametrów bieżnika. Dlatego przy wyborze opon należy korzystać również z innych źródeł informacji, takich jak testy opon, materiały producentów, porady sprzedawców, które pozwolą na kompleksową ocenę. W oponach klasy premium zawsze stosowane są najnowsze technologie oraz wdrażane są najnowsze rozwiązania, które dla opon klasy ekonomicznej są niedostępne. Opony Continental wykonane są z najnowocześniejszych mieszanek, które umożliwiają stosowanie głębszych bieżników, bez zwiększania oporów toczenia. Dzięki temu opona charakteryzuje się krótszą drogę hamowania, dużo większymi przebiegami i poprawą wielu innych parametrów, których nie ma na etykiecie."

I najciekawsze na koniec:
"Ponadto różnica pomiędzy osiągami opon posiadających tę samą wartość na etykiecie może sięgać 20%."

http://www.oponeo.pl...-odpowiedzi-faq

Pozdrawiam
- Artur

PS
moje Advany - na etykiecie - wyglądają jeszcze gorzej ;)
https://www.sklepopo...rt-v105,p-54438
  • 1

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq