Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Krzywe koło kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:25, 05.05.2010

To widze ze bede tez musiał podjechac i to zrobic, dzieki za info
  • 0

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:22, 24.05.2010

Witam all,

Właśnie byłem na przeglądzie w ASO HONDA PLAZA.Zrobili geometrie i było źle (40tys km).Ustawili geometrie i kierownica poszła jeszcze bardziej.Zadzwoniłem,pojechałem i ustawili idealnie.Normalne,że na nierównej drodze deko sie kontruje w lewo lub prawo, na proste lekko w lewo.Ale mam ustawione idealnie.Ponoć 80% kierowców wogóle tego nie zauważa.Panowie z ASO też 3 razy jeździli i nic nie widzieli,dopiero jak im wytłumaczyłem o co chodzi razem stwierdzili iż faktycznie jest krzywo.
Fakt,że po prawie roku jazdy ale w końcu mam prosto.
Kumpel ma nówke SAABA Aero i też ma krzywo, drugi Mazda 6 i też ma krzywo ale im to nie przeszkadza:)
Pozdro :mrgreen:
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:48, 21.06.2010

Czy ustawienia geometrii to koszt w ramach gwarancji ??

Czy trzeba za to dodatkowo płacić, planuje sie umowić i przy okazji Pan a Auto WEst poifnormował ze bede musiał za to załpacić .

Auto ma pół roku - 13 000km przebiegu
  • 0

#19 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:50, 21.06.2010

w nowym aucie trzeba ustawiać geometrię - wyjechałeś nowym autem z krzywym kołem kierownicy ??
  • 0

#20 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:52, 21.06.2010

JacekJJ, placi sie. chyba ze cos robili, a potem geometria jest zla.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#21 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:07, 21.06.2010

z tą geometrią, zwłaszcza w tourer nie jest za dobrze. Od razu po zakupie zauważyłem, że nie trzyma drogi-ściągał w prawo. Wizyty w ASO (H.Plaza) -ustawianie geometrii ze dwa razy w ramach gwara, potem zmiana opon. Wizyta w niezależnym punkcie-coś nie można ustawić geometrii na ideał. Po zmianie opon na zimowe problem zniknął. Na letnich jest gorzej ale już nie biję piany z tego powodu.
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#22 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:32, 21.06.2010

novi, jakie masz kola na lato? pewnie 17? jezeli tak to to jest przyczyna im szersza opona tym bardziej sciaga auto na naszych nierownych drogach, niski profil jeszcze bardziej to poteguje bo opona jest sztywniejsza. na zimowkach nie ma tego problemu bo opony sa z miększej mieszanki i zazwyczaj sie zaklada mniejszy rozmiar.

co do zbieznosci to ja bylem dzisiaj ustawic po obnizaniu i wszystko bylo ok jedynie przednie lewe kolo bylo minimalnie rozbierzne (o 30min)
  • 0

#23 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:11, 21.06.2010

novi, jakie masz kola na lato? pewnie 17?

tak letnie jak i zimowe to 205/55/R16. Letnie, jakieś Michelin słabsze, wymienili w ramach gwara na Michelin Primacy HP też R16.
A z krzywą kierownicą - to miałem taką (:-) nadal taka skrzywiona lekko w lewo, nie w osi kierowcy) w Avensis. Pamietam jak w Markach w ASO jakiś spec na widoku na siłę chciał ją wyprostować..ale się nie dała :-) ...
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#24 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:18, 21.06.2010

to wina opon, moj comfort byl standardowo na 15 i tam w ogole nie bylo tego efektu, pozniej wlozylem 16 to juz zaczelo troche sciagac a na 17 to w ogole;) jedyne co mozesz zrobic to troche mniej pompowac opony albo dac jakies 195/60R16 (trzeba byloby na jakims kalkulatorze to przeliczyc) tylko pytanie czy naprawde Cie tak denerwuje uklad kierowniczy z hondy ktory jest jednym z lepszych?
  • 0

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:26, 22.06.2010

w nowym aucie trzeba ustawiać geometrię - wyjechałeś nowym autem z krzywym kołem kierownicy ??


Nie no kolego koło kierownicy nie jest krzywe, samochod po prostu ściąga w lewo lekko (bardzo lekko) i to bardzo zadko nie jest to nagminne jak sie dałem przejechac szawagrowi to nie wyczuł tego bo czasami tego nie czuć, chyba za bardzo sie czepiam bo to nowy samochod - no i czegoś trzeba bo reszta idealnie ;-)
Kiedys myslałem ze to nierownosci drogi to powoduje i w sumie moze i racja ze tak jest. Ja ma 17 załozone na lato wiec moze to jeszcze faktycznie jest bardziej spotegowane.
  • 0

#26 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:32, 22.06.2010

myślę, że trzeba poszukać kawałek w miarę możliwie równej drogi i zrobić test. Według mnie przyczyna ściągania są szerokie opony w połączeniu z koleinami.
  • 0

#27 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:29, 22.06.2010

Mnie ciagnal lekko w lewo, jak wyprostowalem kiere. Wczoraj zrobiona geometria, jazda proba, lepiej, ale dalej ciut ciagnie, zmiana kol stronami, idzie rowniotko. Opony 17.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#28 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:53, 23.06.2010

no moze faktycznie musze sprobować zaminieć koła, tez słyszałme ze to moze pomoc.

dzieki za info.
  • 0

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:32, 19.07.2010

Witam!!! Mam problem. Auto jest po wymianie przekładni kierowniczej i przeglądzie głównym, wcześniej była skrzywiona listwa zębata. Auto nie ściąga jedzie prosto,nowe opony,tarcze i klocki. Po ustawieniu geometrii wszystko ok,ale po tygodniu kierownica już krzywo. Pojechałem jeszcze raz na geometrie i okazało się,że jest zbieżność ok, ustawili mi jeszcze raz kierownice na prosto, teraz nie wiem,czy znowu będzie to samo, jak myślicie co to może być? pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

[ Dodano: 2010-07-19, 23:35 ]
Aha i opony mam 195/65/15
  • 0

#30 kurgan

kurgan
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:44, 10.03.2013

panowie odgrzeje temat.

auto po wymianie cukierkow z tylu i koncowek drazka reakcyjnego przod mialo zrobiona geometrie (przynajmniej taka jest wersja, a nad mechanikiem nie stalem).

przed wymiana gum zglaszalem, ze fajera jest lekko krzywo i jak beda robic geometrie, prosilem, zeby zwrocili na to uwage.

objaw taki, ze auta nie sciaga itd. ale kierownica nadal jest lekko w lewo. i stawiam, ze opony nie maja tu wplywu, bo auta na zadna strone nie ciagnie, ale jak ustawie idealnie kiere poziomo to wtedy accord jedzie w prawo.

pytanie: zle zrobiona geometria i czy maja poprawiac? czy krecic na koncowkach drozkow, zeby ustawic? czy ew. takie krzywe kolo kiery ma wplyw na zuzycie opon? nie mam jeszcze zalozonego letniego zestawu i chcialbym, zeby na zimowym bylo idealnie zanim zaloze letnie.

kierownicy na wieloklinie nie przestawialem. objaw krzywej kiery pojawil sie w zasadzie nie wiem kiedy. dopiero teraz mi to zaczelo przeszkadzac. opon nie drze, kraweznika nie trafilem. standardowo jakas mala dziura, bo nie wszystkie mozna objechac.

chce sie wybrac na poprawke do warsztatu, czy moje pretensje beda zasadne czy ja mam jakas schize z kierownicami? od roweru po samochod. niby da sie z tym zyc, ale nie jest prosto i to mnie irytuje.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq