Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Krzywe koło kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#31 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:44, 10.03.2013

chce sie wybrac na poprawke do warsztatu, czy moje pretensje beda zasadne


będą, fajera ma być prosto.
mają zrobić zbieżność prawidłowo: fajera ustawiona prosto i zablokowana, dalej niech się końcówkami bawią.
  • 0

#32 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:10, 11.03.2013

a moze zrobili zbierzność na przedniej osi a o tylnej zapomnieli?? :D jak kirea krzywo to przeważnie trzaba ustawiać obie ośki :P
  • 0

#33 kurgan

kurgan
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 12.03.2013

bylem. wbrew napisom "klientom przebywanie na hali zabronione" stalem i patrzylem na rece :D

fajera jest juz prosto. mialem dziwne wrazenie, ze pomimo tego, ze na podsumowaniu uslugi wpisana byla geometria, to tak naprawde nie zostala ona zrobiona, albo nie wykonana fachowo. ale nie o tym.

opisalem objaw i stalem i cieszylem oko jak bawia sie accordem. pan mial chyba zly dzien, bo po kilku soczystych "*cenzura*a mac" dal sobie na luz i widzial, ze bez prostej fajery nie wyjde i nie dalo sie bez mojej obecnosci zrobic tego na zasadzie "spoko, moze byc". wlasciciel warsztatu pelna profeska, ale mechanik strasznie jeczal, ale to sprawa miedzy nimi :)

po 30 minutach wyjechalem na miasto na testy i juz jest ok. z grzecznosci zapytalem czy place cos za poprawke, ale obylo sie bez i skonczylo sie na okejkach ;)
wrsztat moge polecic z czystym sumieniem, ale sam dobor mechanikow jest chyba jak wszedzie.

ustawiali na odpalonym aucie w sensie pozwolili zadzialac wspomaganiu, dwa razy poziomowali kiere i dwa razy poprawiali sprzet do geo., i krecili koncowkami. dzieki za wsparcie
  • 0

#34 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:21, 27.05.2017

Odgrzewam temat. Tydzień temu zakładałem spręzyny obniżające po czym pojechałem na geometrię. Panowie ustawili wszystko niby ok, jednak po jezdziłem kilka dni  i zauważyłem że auto lekko ściąga na prawą stronę kiedy trzymam prosto kierownicę i muszę ciągle kontrować. Jak jadę prosto to  kierownica jest krzywo o kilka stopni . Byłem na reklamacji gdzie mechanik powiedział że jak geometria ok to problem tkwi w oponach. Opony zamieniłem i nadal bez poprawy. Na ORi sprężynach problemu nie było. Nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny, reklamowac dalej aż ustawią wszystko ok?


  • 0

#35 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:57, 27.05.2017

Jak zakładałeś sprężyny,to popuściłeś śruby wahaczy i skręciłeś jak auto stoi na kołach? Czy tylko sprężyny wsadziłeś i jazda?

Jeśli zastosowałeś drugą opcję,to może się tak dziać,bo są napięte tuleje gumowe( z biegiem czasu je oberwie) .

Ale tak czy inaczej musisz chyba znalezć inny warsztat.Robili Ci przód tył?

Skoro koła zamieniałeś i jest tak samo i wcześniej było dobrze,to coś chyba panowie nie ogarniają tematu.


  • 0

#36 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 07:32, 27.05.2017

Zbieżność źle ustawiona.
  • 0

#37 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 27.05.2017

Jak zakładałeś sprężyny,to popuściłeś śruby wahaczy i skręciłeś jak auto stoi na kołach? Czy tylko sprężyny wsadziłeś i jazda?
Jeśli zastosowałeś drugą opcję,to może się tak dziać,bo są napięte tuleje gumowe( z biegiem czasu je oberwie) .
Ale tak czy inaczej musisz chyba znalezć inny warsztat.Robili Ci przód tył?
Skoro koła zamieniałeś i jest tak samo i wcześniej było dobrze,to coś chyba panowie nie ogarniają tematu.

Sprężyny wymieniane były u mechanika i nie było mnie przy tym więc nie wiem jakim sposobem to robił. Znając życie to szybkim. Geometria była robiona przód tył i oprócz pochylenia tylnych kół wszystko w normie. Pewnie po weekendzie pojadę jeszcze z reklamacja na zbieżność choć już ostatnio kręcili nosami że przecież wszystko dobrze weflug kompa ustawione
  • 0

#38 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:23, 27.05.2017

Przekładnia moze miec minimalny luz stad problem z idealnym ustawieniem ale dac sie da. Możesz to usunąć samemu w pare minut za pomocą dwóch kluczy. Zakładając ze zbieżność jest ustawiona. Jesli auto jedzie równo jak trzymasz lekko w lewo kierownice to należy lewy drążek lekko wkręcić a prawy tyle samo wykręcić to moze byc 1/5obrotu śruby. Potrzebujesz dwóch kluczy jeden odkręca nakrętkę kontrujaca a drugi kreci drazkiem. Zrobisz to na postoju bez podnoszenia auta jedynie skręcają kierownice w prawo max i w lewo zeby dokonać regulacji. Pamiętaj by kontry pozniej dokrecic. Tym sposobem ustawisz kiere a zbieżność bedzie bez zmian.

 

Sprowadzic to można do tego ze jesli trzymając w lewo kierownice auto jedzie prosto a nie w lewo to oboma drążkami o taki sam ruch trzeba oba kola skręcić w lewo.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 17:39, 27.05.2017

  • 0

#39 siedlu

siedlu
  • Klubowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 31.05.2017

U mnie jak kierownica była lekko przekrzywiona w lewo to na geometrii trzeba było ustawic tylne lewe koło i po tym zabiegu całosc byla idealna. Z tego co pytalem mechanika to jak geometria bedzie na tiptop a kierownica bedzie krzywo to wtedy kiere trzeba regulowac na drazkach.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq