Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Krzywe koło kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:19, 25.03.2010

Witam wszystkich forumowiczów :-)

Mój watek dotyczy hondy VIII generacji.Problem polega na tym iż przy jeździe na wprost koło kierownicy według mnie jest lekko przekrzywione w prawą stronę. Jest to minimalne (około 3-5mm) ale odkąd to zauważyłem ( od momentu odebrania samochodu z salonu) mam wątpliwości co do poprawnego ustawienia. 2 wizyty w ASO (Warszawa,Białystok) i wniosek panów z serwisu : wszystko ok mam urojenia.Sprawdzona została geometria i też wszystko ok.Pan od geometri twierdził iż turbina ze zmienną geometria nie istnieje, co bardzo podważyło moje zaufanie do jego kompetencji :-?
Proszę o opinie i info czy u innych forumowiczów też coś podobnego da sie zauważyć.
Ostatnim razem pan z ASO powiedział iż to wynika z nachylenia drogi :db. Niedługo mam przegląd i chcę aby kierownicę przesunąć na drążkach o te kilka milimetrów.

Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju wskazówki i opinie :mrgreen:
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:27, 25.03.2010

Co do ASO w Białymstoku
http://www.accordklu...topic.php?t=567
http://www.accordklu...opic.php?t=8798
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:30, 25.03.2010

proponuje dać komuś auto niech przejedzie się kilka km nic nie mówiąc o kierownicy
druga możliwość podjedź na stację diagnostyczną i poproś o kontrolę rutynowa geometrii oczywiście nic nie mówiąc o kierownicy niech diagnosta przejedzie się kawałek i powie swoje odczucia z prowadzenia auta
  • 0

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:41, 25.03.2010

.Problem polega na tym iż przy jeździe na wprost koło kierownicy według mnie jest lekko przekrzywione w prawą stronę.

Powiedz mi jaki problem mają panowie z ASO,aby ustawić poprawnie kierownicę.Może nie potrafią robić geometrii?.Ostatnio ustawiałem (prywatnie) geometrię i dla fachowca z dobrym sprzętem (a taki miał laserowo-komputerowy) to max 15-20 min.Ja też miałem delikatnie przekrzywioną kierownicę i ta usterka została natychmiast usunięta.Przy następnej wizycie w ASO poproś,że sam chcesz tak jak Tobie pasuje unieruchomić kierownicę,a oni niech ustawiają zawieszenie.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:11, 25.03.2010

Wszystkim serdecznie dziękuje za porady oraz szybką reakcję na posta.
Teraz rozumiem,że takie coś może występować i nie jest to kwestia mojej wyobraźni :ok
  • 0

#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:14, 25.03.2010

Teraz rozumiem,że takie coś może występować i nie jest to kwestia mojej wyobraźni :ok

Dobrze rozumiesz,tak samo było z moją kierą nie zwracałem na nią uwagi,a kiedy się przyjrzałem właśnie leciała o te 2-3 mm w prawo.Teraz jest :ok
  • 0

#7 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:48, 25.03.2010

Ja mialem lekko przekrzywiona, pojechalem zrobic geometrie i jest prosto.
A to ze mimo poprawnego ustawienia czasem jedzie sie w lekkiej kontrze, to faktycznie moze zalezec od nachylenia drogi, one czesto sa nachylone i dosyc czesto to odczuwam. Potem wyjade na inna ulice i kierownica jest idealnie prosto.
Druga sytuacja to boczny wiatr.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#8 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:07, 26.03.2010

dokładnie, mam podobnie
  • 0

#9 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:48, 07.04.2010

A to ze mimo poprawnego ustawienia czasem jedzie sie w lekkiej kontrze, to faktycznie moze zalezec od nachylenia drogi,

...ja słyszałem od jednego mechaniora, że jesli tak jest to ciśnienie w oponach może byc zbyt wysokie. Nie do końca się z tym zgadzam ale coś w tym jest bo na wiekszym cisnieniu powierzchnia styku i tarcia jest mniejsza wobec czego kontre trzeba nakładać większą bo samochód ześlizguje sie z toru jazdy. Co innego jak droga jest naprawde pochyła... bo generalnie jesli ktoś mysli że drogi sa prostę to jest w błędzie. KAŻDA droga powinna być pochyła by mogła odprowadzać opady atmosferyczne.
Z kolei jak wszyscy wiemy to za małe ciśnienie w kapciach może powodowac, że kierownica nie będzie wracać a do skeręcania trzeba użyc większego momentu obrotowego.
I znowu wszystko rozbija się o optymalne ciśnienie w kapciach.
A co do tematu: Nie masz żadnych urojeń. Przechodziłem opcję krzywej kierownicy (ja wiem... może z 3mm). Raz jak żona zaatakowała niewidzialny krawężnik to z kierownicą pare miesięcy nie mogłem dojść do ładu w jej Civic'u.
  • 0

#10 MANYSH

MANYSH
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:YORK,UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:01, 17.04.2010

ja mam lekko w lewo (UK) zgłosiłem to w ramach gwarancji, zrobili geometrie i zbierznosc i nadal mam cut w lewo. testowałem na prostej drodze i jest ok. Wystarczy lekka nierównosc i znowu w lewo, mysle ze to urok 17. Czasem zdaza sie cut w Prawo :D
  • 0

#11 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:26, 17.04.2010

Nie ma się co przejmować. Normalka. Na wyspach prawie każda droga jest pochylona w lewo. Tzn jedziesz lewym pasem i masz zawsze nachylenie w lewo dlatego, że szczyt jezdni jest na środku. W Polsce często cała jezdnia pochylona jest w jednym kierunku. Łatwiej zrobić taką drogę, jest równiejsza.
Aha. I fakt: im niejszy profil opony tym większa jej sztywność. Wieksza sztywnośc oznacza diametralnie większa podatność na nachylenie drogi i konieczność kontrowania. Na wielkim balonie nadmuchanym do odpowiedniego ciśnienia można często nie poczuc nic na danej drodze. A na tej samej drodze pojazd na niskim profilu będzie ściągał na boki.
  • 0

#12 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:07, 23.04.2010

Ostatnim razem pan z ASO powiedział iż to wynika z nachylenia drogi


No to się popisał wiedzą. Droga jest nachylona, to fakt, ale zawsze do zewnętrznej żeby woda spływała z jezdni a skoro jest pochylona na zewnątrz to auto pochylone w prawo, ściąga właśnie w prawo więc żeby utrzymać się na pasie koryguje się kierownica w lewo. Fail :mrgreen:

To że ściąga może być winą opon. Na zimę założyłem nowiutkie GoodYear Ultra Grip 7+ i ściągały masakrycznie. Po kilkuset km się poprawiło a po sezonie zimowym przy zmianie na letnie już było prawie dobrze aczkolwiek puszczenie kierownicy powodowało ściąganie. Oczywiście na letnich jest super. Pytałem o to człowieka u którego zmieniam opony, to powiedział mi że bardzo często ludzie przyjeżdżają z oponami które u niego kupili i skarżą się na ściąganie i nie ma tu znaczenia marka.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:51, 25.04.2010

Miałem tą samą przypadłość. Zauważyłem to któregoś dnia. Okazało się że przyczyną było złe ustawinie zbieżności kół tylnych.
Po regulacji problem zniknął. Nakrętki kontrujące mimośród do ustawiania zbieżności były niezbyt mocno dokręcone. Polecam użycie Loctite 243 lekki klej do gwintów. Pozdrawiam ;-)
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:40, 05.05.2010

Czesc Koledzy, a juz sie podejrzewałem o urojenia i cos nie tak z czescia ciala nad szyją....
Mianowice w nowym tourerze (przejechanbe 11000km) wydawało mi sie ze auto sciaga w lewo strone, i kierownica jest lekko w lewo zwrocona, co prawda jadac po równitkim astalcie to czasami bylo ok ale czasami ewidentnie nie. Wstyd sie przyznac ale też zwalałem wine na pochylona droge :-);-);-) no ale chyba cos musze z tym zrobic.

pozdrowienia
  • 0

#15 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 05.05.2010

U mnie miałem podobne wrażenie po wymianie opon na nowe.
W piątek byłem na geometrii i okazało się że tył był rozbierzny, od tamtej pory zrobiłem ok. 600 km i już nie mam takiego wrażenia.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq