Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problemy z odpaleniem

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 tytoos

tytoos
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:chyba S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:41, 16.01.2017

Auto Accord VI gen (99 rocznik), silnik 1.8 benzynka, bez gazu

 

Mam auto 1,5 roku i nigdy nie miałem problemów z uruchomieniem. Zmienił się to niedawno.

Jeżeli auto użytkuje codziennie to nie ma problemow, problem pojawia sie jak postoi ze dwa dni, tzn. np. w piatek zjade po pracy do domu, zostawie samochod na parkingu i w niedziele mam problem z odpaleniem.

Problem pojawil sie niedawno i zastanawiam sie czy nei ma z tym zwiazku mroz...

Wczoraj, wlasnie w niedziele rano nie moglem odpalic. krecilem i nic. w ciagu dnia chyba 3 czy 4 razy podchodzilem i probowalem odpalic. Czasem jakby zalapywal, ale nie uruchamial sie. w koncu, wieczorem sie udalo. i po tym odpaleniu juz bylo ok, tzn. pozniej jeszce wieczorem auto ruszalem i odpalilo bez problemow, dzis (poniedzialek) rano tez odpalilo od strzlaa.

 

od jakiegos czasu szykuje sie do wymiany kopulki, placa, przewodow zaplonowych i swiec, ael nie sadze,z eby tu tkwil problem - wymienie tak czy inaczej.

 

Wczoraj zaczalem sie zastanawwiac czy to nie wina filtra paliwa... moze zgromadzilo sie tam troche wody i przymarza, a po jaiks czaie prob uruchomienia, paliwko roztapia i auto dziala normalnie - nie wiem, taki luzny pomysl... ale moze prawdziwy.

 

Ja filtra w aucie nie wymienialem, nie wiem kiedy wczesniej byl wymieniony, wiec postanowilem, ze tak czy ianczej wymieniam.

 

Ale zastanawiam sie jeszcze nad innym elementem,a mianowicie to zaznaczone na zdjeciu :)

Pierwotnie sadzilem,z e to jest wlasnie filtr paliwa, ale po przejrzeniu forum wiem,z e filtr jest gdzies przy baku. to co na zdjeciu nazywa sie jakis canister (kod czesci 17399-sn7-e51) i nawet tego nie moge znalezc w necie :)

 

reasumujac:

1. czy winnym mojego problemu moze byc filtr paliwa czy moze macie jakis inny pomysl?

2. co to jest na zdjeciu :) pewnie i tak to zdemontuje i przeczyszcze dla spokoju...

Załączone pliki

  • Załączony plik  filtr.jpg   94,51 KB   4 Ilość pobrań

  • 0

#2 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:52, 16.01.2017

stwL9Ggh.jpg

 

 

Chodzi Ci o ten kanisterek obok wtrysków?

 

Jak najbardziej przyczyną może być tylko filtr. Drobinki lodu mogą blokować przepływ paliwa i dodatkowy syf, który miałeś tam wcześniej. A napewno masz.


Użytkownik Thunder edytował ten post 15:00, 16.01.2017

  • 0

#3 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:02, 16.01.2017

kolego, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, zaczałbym od akumulatora jakie daje napięcie na luzie i pod obciążeniem, jak robisz małe odcinki to może go nie doładowywać,  regulacja zaworów!!!!, kopułka, palec, świece, regulacja zaworów, filtr paliwa (nie jest przy baku ,tylko w połowie podwozia mniej więcej). Na zdjęciu zaznaczyłeś przepustnicę i EVAP, ten canister, jak Thunder napisał.  Ale jego nie ruszaj, to taki wymysł tylko do oparów paliwa żeby do atmosfery nie ulatniał się czy coś takiego. To raczej nie będzie przyczyna problemów z odpalaniem


Użytkownik toki edytował ten post 15:07, 16.01.2017

  • 0

#4 tytoos

tytoos
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:chyba S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:11, 17.01.2017

Dzieki za odpowiedzi.

Thunder - tak, o to chodzi, w sumie troche gapa ze mnie,z e szukalem wylacznie schematow na stronach z czesciami samochodowymi, a nie spojrzalem do manuala, bo widze, ze jest odnosnik do jego "obslugi" ;)

Mam nadzieje, ze to ten filtr paliwa, chociaz najbardziej dziwi, ze nawet jak bylo -10 to po jakichs 8-12 godzinach nie bylo problemu z odpaleniem, a po ponad 24 byl - wydaje sie ze jakby mialo zamarznac to i po tym ktorszym czsie...

 

toki - akumulator nowka sztuk, moze ze 2 miesiace ma. krecilem na nim dlugo, wiec raczej nie jest to brak jego naladowania. krotkich odcinkow nie robie, do pracy jade blisko godzine 25 km ;) takze wykluczam kwestie zwiazana z akumulatorem.

zawory regulowalem wiosna, fakt, ze trzeba bedzie spojrzec ponownie, ale zazwyczaj pali od strzalu, tylko po dluzszym postoju problem. napisalem filtr paliwa przy baku - ok, moze nie dokladnie przy baku, ale od spodu auta, a nei w komorze :)

 

Tak czy inaczej zmobilizowalem sie do zakupu kompletu czesci, czyli kopulka, palec, kable zaplonowe, swiece i filtr paliwa. pewnie przed weekendem nie wyminie filtra, ale wymiana na pewno nastapi i mam nadizeje, ze bedzie po klopocie :)

 

raz jeszcze dzieki za odpowiedzi, bo raczej potwierdzily moje przypuszczenia, a nowych powodow (poki co) nie sugerujecie :)


  • 0

#5 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:12, 17.01.2017

powodzenia, od czegoś trzeba zacząć, może iskry nie daje, to takie gdybanie, zacznij od podstaw, a jak to ni pomoże to będziemy się wtedy zastanawiać, na pewno nowe części nie zaszkodzą Hance ,a nawet pomogą:-)


  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:30, 18.01.2017

przewody kopułka i palec do wymiany jeśli jeszcze fabryczne , do tego świece sprawdzić i zmienić jak dano nie dotykane

filtr paliwa? baaaardzo wątpie - to nie diesel

ale i tak warto zmienić bo trwa to z 15 minut :P


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:58, 18.01.2017

stawiam na uwalony moduł zapłonowy w aparacie ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq