Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20a3 - dodanie gazu z wolnych obrotów.

VIII R20A3 drgania wibracje silnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 MIT

MIT
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Olkusz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:00, 14.01.2017

Panowie takie pytanie...czy jak dodajecie gazu z wolnych obrotów ,to nie macie czasami tak ,że silnik jak by przez chwilę się dławił, że aż czuć wibracje w środku a dopiero po chwili wchodzi na obroty,jezeli tak to co może być tego przyczyną....


  • 0

#2 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:42, 14.01.2017

Świece, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy.
  • 0

#3 MIT

MIT
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Olkusz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:38, 14.01.2017

Jest ktoś kto ma taki przypadek?
  • 0

#4 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:53, 14.01.2017

Ten silnik wpada w wibracje jak ma zużyte świece, jak jest zimny i są zawory do regulacji jest taki obiaw jak opisujesz, podobne zjawisko występuje przy brudnej przepustnicy. Zacznij od regulacji zaworów jak zrobisz to sam nie poniesiesz żadnych kosztów pod warunkiem że uszczelka będzie OK.
  • 0

#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:56, 14.01.2017

Jaki przebieg?

Jest historia przeglądów?


  • 0

#6 MIT

MIT
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Olkusz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:59, 14.01.2017

Przebieg 185k,2008r. Przeglądy ok w książce,jeżdżę już ponad 4 lata,od poczatku taki objaw mialem,dodam gazu i jest chwilowe (jakaś część sekundy) jakby dławienie sie silnika po czym wchodzi na obroty,poza tym silnik pracuje równiutko i cicho.Przy ok.100k były regulowane zawory,tak było zaznaczone w ksiażce...
  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:28, 14.01.2017

Ciężko jest to zinterpretować na ,,odległość,, Jak by jakiś filmik zamieścił z tą anomalią to by dało jakiś pogląd .Czyli 80 tyś regulowane zawory.Osobiście bym tam zajrzał jeszcze przed ewentualnym filmem z Twojej strony.Czyli masz pewność że świece też były wymieniane i są ok.Należy wykluczyć też i Twoje ,,odczucia,, bo może to być normalne.Ale nie zobaczymy jak nie nagrasz tego,, zjawiska,,


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:31, 14.01.2017

  • 0

#8 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:48, 14.01.2017

Uważam że nie ma co polemizować przy takim przebiegu od ostatniej regulacji zaworów. 100% są do regulacji + wymiana świec.  Ja swoim accordem z takim samym silnikiem robię rocznie ok 60-80K km. i znam ten silnik na wylot. Co roku wymieniam świece 2 razy w roku reguluję zawory i zawsze są odchyłki najczęściej na wydechowych. Nie czekam na jakie kol wiek objawy tylko reguluje wymieniam filtry i olej. 

Wyreguluj zawory, wymień świece ( są bardzo drogie ) przeczyść przepustnice ( można to zrobić bez zdejmowania ) odłącz akumulator na  na czas tych zabiegów. Po robocie podłącz, a zobaczysz będzie całkiem inne auto. jak masz automatyczna skrzynie ( ja mam ) po podłączeniu akumulatora włączasz kluczyk aż ci się zapalą kontrolki wciskasz pedał gazu na maksa trzymasz ok 5-6 sekund. Puszczasz i masz zaadaptowany kicdown. Teraz tylko odpalić poczekać chwilę obejrzeć czy nigdzie olej nie leci z pod górnego dekla i gotowe... :) najdroższe w tym wszystkim są świece. Ja przy przebiegu 140Kkm wymieniłam uszczelkę w pokrywie zaworów ( stara była twarda ) kosztuje ok 72zł w ASO


Użytkownik grinmint edytował ten post 18:49, 14.01.2017

  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:23, 14.01.2017

Osobiście pochwalam Twoje podejście do tematu :) Nie mam nic do dodania :) oprócz tego że mając kogoś w IC (lub samemu mieć numer klienta można kupić taniej niż po ,,wejściu z ulicy,, bez zniżek do sklepu)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:25, 14.01.2017

  • 0

#10 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 23.02.2017

U mnie sytuacja jest taka że podczas przyspiesza z niskich obrotów występuje chwilowa przerwa w pracy, jakby załatwienie. Nie ma żadnych wibracji itp. Gość na przeglądzie w ASO tłumaczył że vtec i przy zmianie faz rozrządu tak może występować. Nie chce mi się wierzyć bo zmiana faz jest przy wyższych obrotach a nie przy 1800. Mój Accord ma 58000 tys. zawory były regulowane przy 40000 tys. świece mają wystarczyć do 120000 tys. na tą chwilę nic nie robię. Grinmint jak znajdziesz rozwiązanie napisz jestem ciekawy o co tu chodzi. Pozdrawiam
  • 0

#11 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:03, 23.02.2017

Umnie ten problem występiwał kilku krtonie. Wskazywał konieczność rwgulacji zaworów. Cała tajemnica. Z doświadczenia wiem że warsztaty czasem nie chlujnie je regulują. Wynika to zbraku wiedzy, zangarzowania. Z tymi 120k przebiegu na świecach to zapomnij. Maks 60-80 i pojawią sie wibracje na wolnych obrotach.
  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:07, 23.02.2017

Nie wiem jak w tym silniku ale w K24 świece iryd-plat miały 120 a teraz denso mają 100 i w obu przypadkach cykają aż miło.
Ps
Nie znaczy to też ,że zawsze będzie tak samo w każdym przypadku ..to tylko świeca

Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:10, 23.02.2017

  • 0
                       

#13 sorek

sorek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 20.07.2017

Witam. Mam podobny problem z tym silnikiem. Jak ruszam z 1 biegu silnik jakby wpadal w mocniejsze wibracje ktore przenosza sie do wewnatrz. Dzieje sie tez tak ze jiedy jest rozgrzany i jest na biegu jalowym rowniez wpada w wibracje. Dodam ze zawory ustawione , przepustnica czyszczona i swiece zmienione wszystko w aso. Kiedy dodatkowa zalaczy sie sprezarka klimy wtedy telepie autem jak nie wiem co. Moze to poduszka silnika? Tylko ktora?
  • 0

#14 sorek

sorek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 25.07.2017

Ktos pomoze?
  • 0

#15 raczyk

raczyk
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Busko Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:31, 27.07.2017

A kiedy wymieniales filtr powietrza ? U mnie telepalo przy ruszaniu jak mialem filtr juz zapchany po wymianie telepanie ustalo.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, R20A3, drgania, wibracje, silnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq