Skocz do zawartości


Zdjęcie

LPG pod Type-R

VI lpg gaz q-box stag atr type-r

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 abra30

abra30
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:DE / PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:04, 17.01.2017

dotrysk paliwa daja dziady nie monterzy co nie umia dobrze wystroic lub boja sie petlenia wtrysków. ogólnie ci co sobie nie radza o

 

 

Przecież część sekwencji w momencie ostrego buta i tak podpiera się benzyną mimo, ze gazownik nie włączał dotrysków i nie jest to sygnalizowane na centralce. Ot taka sztuczka producentów komputerów gazowych :)



#17 cichy82

cichy82
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:dwieście coś
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 17.01.2017

Adam. Ja bym skupił zdecydowaną większość uwagi na zajebistych wtryskiwaczach. Poszedł bym drogą Łukasza (Tarjei86) myślę, że możesz podpytać Wolka jak Keihiny się mają na dzień dzisiejszy itd. Wtedy ocenisz czy warto wydać sporo wiećej na dobre wtryski...czy nie koniecznie.

To samo tyczy się reduktora.

Nie wiem tylko czy w Poznaniu jest ktoś sensowny kto to zrobi na Prins+Keihin. Z tego co widzę z polecanych zakładów i hangar i pitec robią na stagu. 

 

No nic, robię research dalej :)



#18 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.6
  • Wersja:SW
  • KM:90@110
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:peugeot 308 SW
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:24, 17.01.2017

Panowie, to nie jest tak do końca, że nawet mając podlane więcej gazu temeperatury spalania się nie różnią. Tak jak mówiłem w przypadku starszych silników to nie ma znaczenia, a niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w poprawnie założonej instalce w Hondowskich silnikach R-serii zaleca się znaczne skrócenie (ze 100 kkm do 30 kkm) interwału kontroli luzów zaworowych? Ja do Swifta 1,3 założyłem BRC Sequent 32 i kazałem ustawić opcję VSR (dotrysk) od 3500 obr./min. Działą to podobno wyłącznie pod obciążeniem (podczas stałej jazdy nie). A i ciekawostka - największa różnica w temperaturach gazów spalinowych PB/LPG występuje ponoć na biegu jałowym, jednakże ciężko jest w sekwencyjnej instalacji dotryskiwać PB na wolnych obrotach ze względu na krótkie czasy wtrysku na biegu jałowym (może szarpać). A i informacji tych nie mam z lpg-forum.


Użytkownik sky83 edytował ten post 11:33, 17.01.2017

Było: Daewoo Tico 0,8 SX + LPG

Była: Honda Civic EK1 '98 1,6 iES VTEC-E ze skrzynią CVT + LPG

Była: Honda Accord CG8 '99 1,8 VTEC

Jest: Peugeot 308 SW '09 1,6 HDI 110KM/280Nm by Vtech


#19 spurek

spurek
  • Klubowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:43, 17.01.2017

Apropo temperatury, tona forum subaru jest koleś nikiem JAKO (chyba) Kiedyś w kwestii temperatur spalania przedstawił dane sondy EGT z silnika WRXa.... zasilanego LPG i benzyną. Temperatura maksymalna różniła się....bardzo niewiele. 


Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999  + wymarzone NA1 1992

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#20 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 225 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:53, 17.01.2017

Zdefiniuj bardzo niewiele... 



#21 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.6
  • Wersja:SW
  • KM:90@110
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:peugeot 308 SW
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:07, 17.01.2017

Poczytajcie sobie blog na stronie www.vtech.pl  - wpisy dot. LPG.


Było: Daewoo Tico 0,8 SX + LPG

Była: Honda Civic EK1 '98 1,6 iES VTEC-E ze skrzynią CVT + LPG

Była: Honda Accord CG8 '99 1,8 VTEC

Jest: Peugeot 308 SW '09 1,6 HDI 110KM/280Nm by Vtech


#22 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4377 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:18, 19.01.2017

..tylko ja nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka. Temat mówi jasno - szukamy instalacji do ATR'a, który występuje z konkretnym silnikiem - H22A7 (ew. pochodne, jak A7 padło...). A więc niech wypowiedzi tyczą się konkretnie tego motoru.

Ja mówię jak było u mnie - jednostka H22A8 z osprzętem A7. Komputer nie wystrojony - zwykły ECU z A7.

Instalacja to był Stag300+, początkowo wtryski Hana niebieskie (chyba, jak dobrze pamiętam), reduktor początkowo był też chyba ACR01.

Chwilę to fajnie pochodziło i zaczęły się problemy. A to szarpało, a to paliło jak smok, a to znowu jakieś inne jaja.

Pojechałem do Damiana, wymieniliśmy wtryski na Keihin (wtedy zapłaciłem za nie 900 zł przy  oddaniu w rozliczeniu tych Hana niebieskich) + zmieniliśmy reduktor na Prinsa.

Po wystrojeniu LPG pojechałem na hamownię. Różnica była dosłownie 2 czy 3 koni. Z sondą AFR ponoć mogłoby być tak, że na gazie udałoby się nawet lepsze osiągi uzyskać. Ale olałem to już wtedy, bo plan był na P28/P30 i dopiero potem dalsza walka o konie.

 

Aktualnie Prins i Keihini jeżdżą u kogoś innego i mają się b.dobrze. Tak samo silnik - jeździ u kolegi Boxer w Niemczech w jego ATRze i jeszcze kilka miesięcy temu gadałem z nim i był szczerze zadowolony. Tak więc oznacza to że kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na dobrze zrobionej instalce nie wyrządziło żadnych szkód. A nie miałem żadnych dotrysków od 3k RPM, ani tym bardziej lubryfikacji. Nogę też miałem mega ciężką i samochód cisnął na LPG nawet na zawodach 1/4 mili. Nie mówiąc o codziennej jeździ w mieście i na trasach. Kompresja itp wzorowe.

 

I to są fakty z życia wzięte.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 10:19, 19.01.2017


#23 Sysunia

Sysunia
  • Klubowicz
  • 387 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES-R
  • KM:235KM / 232 Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:33, 19.01.2017

A no prawda to.

Niuton miał w swoim D16T ok 250 koni i do odcinki obsługiwał to gaz bez dotrysku i lubryfikatora.

Znajomy w D16 które jest bardziej doprężone niż H22A7, ma ostrzejszy wałek i kręci wyżej również nie ma dotrysku benzyny bo nie ma takiej konieczności.

Kluczem do sukcesu jest dobrze dobrana instalacja i odpowiednie wystrojenie silnika

#24 cichy82

cichy82
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:dwieście coś
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 19.01.2017

tarjei86, wielkie dzięki za przykład z życia ;)

 

czyli podsumowując:

 

instalacja:stag Q-box plus / Q-next plus (czy to też przegięcie i zwykły go-fast/q-box basic wystarczy?)
reduktor: Prins (który? widzę, że są VSI i VSI turbo)
wtryski: Keihin
 
Aha no i do tego ustawienia bez dotrysków i sprawdzenie na hamowni przed i po operacji. Tak? :)

Użytkownik cichy82 edytował ten post 10:57, 19.01.2017


#25 Sysunia

Sysunia
  • Klubowicz
  • 387 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES-R
  • KM:235KM / 232 Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:02, 19.01.2017

No każde profesjonalne strojenie na gazie czy benzynie powinno być oparte o hamownie

#26 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4377 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:02, 19.01.2017

na hamownię przed wypadałoby pojechać z prostego względu - sprawdzić jak się ma silnik ;-) po to już dla sprawdzenia i poprawek, czy wszystko jest OK na PB i LPG, ale to dopiero jak się instalka ułoży.

 

Prinsa miałem tego pod turbo jak dobrze kojarzę - był droższy ale z większym zapasem.

 

Nie mam pojęcia jak się ma Q-box i Q-next do 300 - ja miałem ten ostatni i dawał radę, ale technologia idzie do przodu ;-) niech się wypowiedzą mądrzejsi.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 11:03, 19.01.2017


#27 93karol

93karol
  • Klubowicz
  • 2172 postów
  • Skąd:RTA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LE-S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 12:59, 19.01.2017

W qbox juz sa bajery typu bt odczyt parametrow z telefonu. Konfiguracja przez telefon.kwestia czy tego potrzebujesz...
Instalacja musi byc z zapasem bo to w duzej mierze przeklada sie na trwalosc. Zima zweryfikuje kazda instalacje.

Przy tej instalce, tej generacji... Kwestia mocy jest mniej wazna bo mega przyrostow nie bedzie. W cieglym wtrysku owszem. Grunt zeby byla dobrze wystrojona najlepiej na szerokopasmowej sondzie. I trzymac sie wtedy raczej jeden stacji(w sensie marki) bo wiadomo stroisz pod paliwo glownie a sklady gazy różnią sie miedzy stacjami.

Użytkownik 93karol edytował ten post 13:00, 19.01.2017






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, lpg, gaz, q-box, stag, atr, type-r

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq