Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wtryskiwacze

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 brT

brT
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 10.01.2017

Witam, mam pytanko odnośnie wtrysków common-rail. Oddałem na warsztat auto ponieważ przypuszczałem uszkodzenie miedzianej podkładki pod wtryskiem (wywalało spaloną mieszankę z gniazda wtrysku). Mechanik stwierdzał to samo tak wiec powiedziałem aby wymienili od razu podkładki pod wszystkimi wtryskami gdyż wcześniejszy właściciel miał ten sam problem z 2 wtryskiem lecz naprawa u niego wyglądała w ten sposób, ze wyciągnął wtrysk i po prostu po wyczyszczeniu włożył z powrotem. Chciałem aby było zrobione do porządku i by problemy z kolejnymi wtryskami nie pojawiły się za miesiąc. Dziś dzwoni mechanik i mówi, że wtryski były zapieczone i musieli je rozkręcać żeby wyciągnąć poskładali auto jednak teraz nie odpala prawdopodobnie wtryski padły. Chciałbym się zorientować czy jeśli wtryski zostały poskładane na sucho (przypuszczam, ze tak było) czy mogły się uszkodzić przy pierwszym odpalaniu. Nie wiem czy listwa została odpowietrzona jednak chyba żaden mechanik nie jest znowu, aż tak głupi żeby tego nie zrobić. Auto było zawiezione sprawne i nie odczuwałem spadku mocy, jednak warsztat próbuje obarczyć mnie kosztem wtryskiwaczy które chcą zamówić. Ja uważam ze to jest ich wina ale chciałbym sie zorientować co o tym myślicie.
Pozdrawiam.


Użytkownik brT edytował ten post 17:16, 10.01.2017

  • 0

#2 gruca8

gruca8
  • Klubowicz
  • 348 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:03, 10.01.2017

Z tego co się orientuje to po rozebraniu wtrysku musi on wylądować w specjalistycznej firmie która to poskłada i ustawi na nowo, Jeśli nie pomylili kolejności wtrysków to samochód powinien normalnie odpalić.


  • 0

#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1027 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 10.01.2017

Dokładnie tak.Jeśli nie wychodzą trzeba rozkręcać ,,głowiczkę ,,wtrysku żeby zamontować urządzenie do wyciągania .Potem trzeba  oddać do sprawdzenia i kalibracji(do każdego wtrysku musisz mieć wydrukowany raport - czyli kiedy robione na jakiej maszynie ) .Na koniec montaż  (nowe śruby 4 sztuki ,podkładki pod wtryski ,o-ringi) i kodowanie wtrysków (IMA) czyli przyporządkowanie ich do danego cylindra.Wtryski montujesz na pastę ceramiczną.Tak to ma wyglądać


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:58, 10.01.2017

  • 0

#4 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 10.01.2017

Zamiana wtrysków nie ma nic do rzeczy z odpaleniem auta, nawet jak są wymieszane to powinien normalnie odpalić. Skoro nie odpala to musiał się zapisać jakiś błąd w ECU, zapewne coś z brakiem ciśnienia  na listwie.


  • 0

#5 brT

brT
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 10.01.2017

czyli idą najprostszym możliwym sposobem i chcą wymienić wtryski, w sumie koszt wymiany wtrysków to pewnie ten sam co kalibracji itp. tylko dlaczego nie poinformowali mnie o takim działaniu i narazili na poniesienie takich kosztow


  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1027 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 10.01.2017

Duży błąd, kolego duży błąd :)Prawda jest taka że mało który warsztat to robi i robi poprawnie.Po to masz kody IMA !!!!!!!Dzięki temu sterownik wyrówna  tolerancje wykonawcze


 Do brT -Nie poinformował Cię bo może nie miał odpowiedniej wiedzy jakie są procedury


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:07, 10.01.2017

  • 0

#7 brT

brT
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 10.01.2017

orientujecie się może jak cenowo wychodzi taka kalibracja ? czyli jak odpalił wtryski na sucho to raczej nie zostały uszkodzone ? Jeżeli wtryski nie przeszły procesu kalibracji to nie ma szans aby działały poprawnie i auto odpaliło ?

Użytkownik brT edytował ten post 15:40, 10.01.2017

  • 0

#8 gruca8

gruca8
  • Klubowicz
  • 348 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:49, 10.01.2017

W PL 150,- za złożenie i kalibrację używka też ok 150,-

Jeśli był odpalony na sucho to nie powinien się uszkodzić 

Jeśli nie został skalibrowany to nie odpali

Jeżeli zostały złożone w innej kolejności też nie odpali, chyba że zostaną od nowa zakodowane 


  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1027 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 10.01.2017

Nie koniecznie.Kodowanie ma wpływ na pracę silnika.Może odpalić i ,,kuleć,,
  • 0

#10 brT

brT
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 10.01.2017

Ostatnie pytanie
ile trawa kalibracja wtryskow ?


  • 0

#11 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:15, 10.01.2017

Nie koniecznie.Kodowanie ma wpływ na pracę silnika.Może odpalić i ,,kuleć,,

Jeżeli wtryski są sprawne, to kodowanie nie ma nic do rzeczy żeby odpalić auto, po zakodowaniu zmienia się dawkowanie paliwa. Możesz wziać sprawny komplet z innego auta, włożyć i silnik zapali.


  • 0

#12 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1027 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 10.01.2017

Fajnie zrób to z Fordem .Włóż i odpal☺
Co z tego że włożysz i odpalisz jak korekty nie zostaną wyrównane przez sterownik.Praca może być nierówna i zadymienie spalin większe.
Czy to takie trudne wziąć diagnoskop i zaprogramować wtryski.Nie posiadasz odpowiedniego sprzętu?Podjedź do dobrego warsztatu i Ci to zrobią
Do brT -Jak oddasz np do Serwisu Bosch to od ręki Ci tego nie zrobią.Trzeba wrzucić na maszynę i symulować warunki pracy.

Ostatnie pytanie
ile trawa kalibracja wtryskow ?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 17:27, 10.01.2017

  • 0

#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:28, 10.01.2017

w Hondzie nie trzeba kodować zeby odpalił. Stestowane wielokrotnie


  • 0
Przeróbki diesla na Pb, przekładki z anglika na europe, remonty silników, wymiana układu napędu rozrządu, sprzęgła, zawieszenia, poniekąd naprawa elektryki i elektroniki, montaż OEM navi do VII gen. Accord'a.

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1027 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 10.01.2017

Nie pisałem że nie odpali .Sprawdź po odpaleniu wszystkie parametry.Kodowanie ma na celu dostosowanie optymalnych parametrów w całym zakresie obrotów.Przepustnicy po wymianie też nie musisz programować przecież odpali.Tylko jak będzie pracował to inna sprawa.Czy tak trudno zrobić to do końca dobrze (przy założeniu że wtryski są dobre)Kodowanie to odniesienie do wzorca.Nie ma takich samych wtryskiwaczy mimo że wyjdą z tej samej maszyny.To trzeba zrozumieć.Skoro nie ma takich samych to nie pracują tak samo.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 17:40, 10.01.2017

  • 0

#15 brT

brT
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 10.01.2017

Fajnie zrób to z Fordem .Włóż i odpal☺
Co z tego że włożysz i odpalisz jak korekty nie zostaną wyrównane przez sterownik.Praca może być nierówna i zadymienie spalin większe.
Czy to takie trudne wziąć diagnoskop i zaprogramować wtryski.Nie posiadasz odpowiedniego sprzętu?Podjedź do dobrego warsztatu i Ci to zrobią
Do brT -Jak oddasz np do Serwisu Bosch to od ręki Ci tego nie zrobią.Trzeba wrzucić na maszynę i symulować warunki pracy.

 Umiesz może przybliżyć czas, chodzi mi mniej więcej ile się taki wtrysk kalibruje.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq