Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem przy odpalaniu z obrotami

VIII odpalanie obroty problem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukdzi

lukdzi
  • Klubowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 09.01.2017

Witam wszystkich jestem kolejną osobą która ma problem z tymi obrotami przy odpalaniu na zimnym które zatrzymują się na około 500-700 obrotów samochód drży i po 1-2 sekund wskakuje na normalne obroty ponad 1200, może już komuś udało się rozwiązać ten problem albo ktoś coś wie na ten temat więcej ? pozdrawiam i proszę o odpowiedz 

 


Użytkownik Heka edytował ten post 20:20, 04.02.2017
Zbędna treść


#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 858 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 09.01.2017

Mam to samo.



#3 molas

molas
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 09.01.2017

 

Witam wszystkich jestem kolejną osobą która ma problem z tymi obrotami przy odpalaniu na zimnym które zatrzymują się na około 500-700 obrotów samochód drży i po 1-2 sekund wskakuje na normalne obroty ponad 1200, może już komuś udało się rozwiązać ten problem albo ktoś coś wie na ten temat więcej ? pozdrawiam i proszę o odpowiedz 

 

U mnie jak u kolegów pomysłu brak. :depresja:



#4 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:55, 09.01.2017

W pierwszej kolejności regulacja zaworów, potem porządne czyszczenie przepustnicy.  

Zasyfiona przepustnica może się kleić na "zimnym".  

Po czyszczeniu, przepustnice trzeba "wyzerować" za pomocą HDS. Inaczej obroty będą wariować. 



#5 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:50, 09.01.2017

U mnie objawy byl podobny do tego:
Pomogla regulacja zaworow

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 858 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:17, 10.01.2017

Panowie to wszystko już osobiście robiłem.Zawory, przepustnica.Nauka obrotów HDS .Nie wchodzi płynnie na wyższe obroty przy odpaleniu.Już się z tym oswoiłem ☺Mam to tylko przy pierwszym odpaleniu po nocy.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 00:22, 10.01.2017


#7 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 400 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:08, 10.01.2017

Może to wina oleju i braku jego ciśnienia w jakimś układzie jak vtc przykładowo. Znajdźcie kogoś 0w-20 i zapytajcie czy tez tak ma.

#8 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:58, 10.01.2017

u mnie od zawsze 0w20 i problem wyeliminowałem regulacją zaworów.

wcześniej weryfikowałem też czy wtryski LPG czasem nie mają nieszczelności i przez noc puszczają gazik - warto sprawdzić jesli macie LPG.



#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 858 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 10.01.2017

Wszystko dbane jak należy ☺ olej 0W-30 wymiana co 8 tyś .Nie mam mowy o jakimś spadku ciśnienia.Jest to do przełknięcia .U mnie problem tylko zimą.W lato gitara ☺

#10 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 400 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:30, 10.01.2017

Nie chodzi o spadek cisnienia tylko ze jak jest zimno to olej gestnieje I przez pierwsze sekundy moze gdzies nie doplywac tak szybko jak trzeba przez co obroty sa za niskie. Po 2 sekundach olej jest juz gdzie trzeba I wszytsko gra.

Dodatkowo jak regulacja zaworow ma na to wplyw to tym bardziej bym VTC albo vtec obstawial. Jak sa ustawione jak trzeba to sa mniejsze szanse na niskie obroty jak sa zle ustawione to problem sie nakladaja na siebie I szansa jest wieksza.

 

Oczywiscie moge sie mylic to tylko takie wrozenie z fusow/objawow troche :)



#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 858 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 11.01.2017

Ciśnienie o którym wspominasz nie ma nic do tego.

#12 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 400 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:50, 11.01.2017

Jestem ciekaw czemu tak uwazasz nie zebym byl pewien swego ale lubie techniczne tematy I jestem ciekaw skad wiesz ze to nie ma nic wspolnego.

Przy braku mozliwosci sterowania systemami VTC I V-TEC moze silnik nie chce odrazu wchodzic na obroty tylko dopompowac troche oleju gdzie trzeba.

 

W kazdym razie fakty sa takie:

- Ma na to wplyw temperature otoczenia. Takze albo to wina zimnego oleju, zimnego powietrza, albo kurczliwosci metalu.

- Trwa to tylko 2 sekundy. W tym czasie metal ani powietrze sie nie nagrzeje. Olej zreszta tez nie ale jest to czas w ktorym gesty olej moze doplynac gdzies gdzie na poczatku go bylo malo.

 

Probowaliscie odrazu po odpaleniu zgasic samochod I go ponownie odpalic ? Ogolnie wszytskie parametry poza rozdystrybuowanym olejem beda takie same. Czyli jak problem sie powtorzy to raczej nie olej jak problem znika to bym szukal gdzies w systemie olejowym a dokladniej w czym co jest nim sterowane.



#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 858 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:05, 11.01.2017

Co mają do tego zmienne fazy przy odpalaniu samochodu.Jaka jest prędkość obrotowa silnika przy rozruchu a przy jakich obrotach działa zmienna faza i wysterowany jest zawór.Porównaj te zakresy prędkości obrotowej silnika.Od kiedy to przy rozruchu jest wysterowany zawór zmiennych faz?Jak mi to wszystko wytłumaczysz to może uwierzę w tą teorię.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:11, 11.01.2017


#14 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 400 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:13, 11.01.2017

Pamietaj ze VTC I VTEC to nie jakis przelacznik on/off gdzie standardowo zawsze jest off. Problem moze byc w tym co piszesz - przy starcie VTEC powinien byc X/off a VTC Y/0 stopni czy ile tam. Obydwa systemy sa sterowane olejowo I teraz przy rozruchu gdy olej nie ma optymalnych parametrow przy starcie robi nam sie VTEC A/on I VTC B/+20 stopni silnik widzi po czujniklach ze cos jest nie tak I nie wchodzi na obroty. Po 2 sekundach olej juz dociera gdzie trzeba I VTC z VTEC sa ustawione jak sterownik chce I obroty sa prawidlowe. Oczywiscie nie mam zadnych dowodow ze tak jest, poprostu droga dedukcji I jak ja bym to zrobil na miejscu inzynierow Hondy tak obstawiam. Jak tez wspominalem wczesniej zle wyregulowane zawory moga problem potegowac I dlatego problem wystepuje rzadziej przy dobrej regulacji.

 

Jest tez opcja iz przy odpalaniu na zimnych brakuje pradu I jakis czujnik glupieje. Mozecie sprobowac wpiac czasowo wiekszy akumulator I sprawdzic czy pomaga.

 

Mozna by podpiac tez czytnik OBD I sprawdzic co pokazuja wszystkie czujniki w momencie odpalania I niskich obrotow.  Moim zdaniem da to predzej odpowiedz niz czyszczenie przepustnicy na slepo bo co takiego dzieje sie tam w ciagu 2 sekund po odpaleniu iz obroty sa OK.



#15 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 858 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 11.01.2017

Przy uszkodzonym zaworze na diagnoskopie bym miał komunikat.Po podłączeniu wszystkie parametry są w porządku.Nie wiem czemu się uparłeś na te zmienne fazy.Jeśli chodzi o prąd to to już bardziej logiczne i też brałem to pod uwagę .Teraz akumulator stoi pod ładowarką.Sprawdzę jak się zachowa przy naładowanym akumulatorze.Auto już stoi ponad tydzień nie odpalane więc będzie wiarygodne :)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, odpalanie, obroty, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq