Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wymiana sworznia wahacz gornego accord viii gen

VIII wahacz sworzeń wymiana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
88 odpowiedzi w tym temacie

#76 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:39, 18.06.2021


Egon12 jakie masz objawy zużytego sworznia?

 

Delikatne stuk przy zjeżdżaniu z krawężnika / leżącego policjanta.

Podejrzewałem magiel.. ale, że jako sprawdzam profilaktycznie sworzeń dolny zwrotnicy... to górny wahacza wyszedł przy "okazji".

 

Jeżeli chodzi o sworzeń wahacza przód.

Najprościej dajesz koła na wprost...auto normalnie stoi na 4 kołach, łapiesz koło za oponę od góry i szarpiesz ile tylko pary w rękach ....

U mnie jest taki efekt luzu i stuków.... jakby felga była popuszczona.

Jedna osoba szarpie, a druga kładzie palec na sworzniu - czuć stuki.

Tak jak robi to diagnosta :) tyle że on ma podkłady pneumatyczne.

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 12:41, 18.06.2021

  • 0

#77 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 15:12, 18.06.2021

To ja się sprawdza to wiem, ale dzięki ;)
Bardziej interesowały mnie objawy :) Czytam, że wiele ludzi ma problem z diagnoza i krótkie opisy osób, które są po wymianie na pewno się przydadzą.
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#78 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:39, 19.06.2021

Przyszedł mi cały wahacz CTR... Ale na worku jest made in china :(
Zobaczę jaki przyjdzie sam sworzeń 555... i w jakim stanie wyciągne z auta wahacz.
Zdecyduje, czy przekładać stworzeń, czy założyć cały wahacz.

 

 

edit:

Finalnie musiałem wyciąć stary wahacz. Jedna ze śrub "zespawała" się z tuleją. Pomogła tylko kątówka.

Cały wahacz CTR założony ... jedyny minus jaki widzę, to brak nakrętki koronowej na sworzniu. Śruba nie jest nawiercona, a producent dodaje nakrętkę z wkładką teflonową.

Podobno tak wszyscy teraz robią .... a 555 był z zawleczką, niestety musiałem go odesłać.

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 12:13, 24.06.2021

  • 0

#79 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:02, 13.08.2021

Trochę w tym wątku było - ale dopowiem .

Przy dzisiejszej wymianie odkręciłem tylko nakrętkę sworznia i dwie śruby wahacza - nic więcej.

Odrobinę manewrów przy wyjęciu śrub i ich założeniu.

Poluźnienie  oczkowym, odkręcanie płaskim - ale naprawdę płaskim, takim jak od roweru.


  • 0

#80 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:09, 06.02.2022

który sworzeń bardziej polecacie CTR czy 555? Bo koszt CTR - 43 zł a 555 - 73 zł w jarusnet. Jest jakaś różnica między nimi?


  • 0

#81 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 23:22, 06.02.2022

Kurde, dopiero teraz zauważyłem że w ogóle można kupić ctr górny do ósemki... A w zeszłym tygodniu kupiłem i ściągnąłem już do UK 555... Trzeba będzie jeszcze raz zamówienie złożyć chyba, ale też podepnę się do pytania - ctr czy 555 da radę? (Górny przedni)
  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#82 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:34, 06.02.2022

Oba dadzą radę. Mówi się że do 555 warto dołożyć trochę smaru i że częściej ostatnio im zdarzają się wpadki (mowa o dolnym). Jak już masz 555 to nie bawiłbym się w domawianiu CTR, bo to i tak jest loteria. Górny nie jest tak mocno wrażliwy jak dolny więc powinien dłuuugo wytrzymać.


  • 0

#83 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:44, 06.02.2022

Górny dużych przeciążeń nie przenosi także w dobie nagonki na 555 spokojnie da radę na długie kilometry
  • 0
                       

#84 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 23:46, 06.02.2022

A jaki smar dajecie do sworzni? Molibdenowy taki jak do przegubów powinien chyba dać radę?
  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#85 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 01:48, 07.02.2022

Chyba nie bardzo. Ja kupiłem Smar do sworzni Neste OH Grease 2 400 g od Croom że zmienolej
  • 0

#86 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:13, 26.02.2022

koledzy doradźcie - lepiej tuleje OEM czy poliuretan? co dłużej posłuży?


  • 0

#87 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:19, 26.02.2022

Wiadomo że OEM bez dwóch zdań, ale to nie ten temat.
  • 0

#88 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:23, 01.03.2022

Wiadomo że OEM bez dwóch zdań, ale to nie ten temat.

 

dziękuję - a jeszcze zapytam w ogóle to jest do kupienia taka tuleja oem przedniego górnego wachacza do accorda 8? Bo widzę tylko do przedniego dolnego... 


  • 0

#89 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 10:56, 02.03.2022

https://japancars.ru...&nplblk=B__2700

chyba nie wymaga komentarza...

 

ale to temat o sworzniach i kończymy tu dyskusje o tulejach bo się robi groch z kapustą i później nic nie można znaleźć, no bo kto w temacie z sworzniach będzie szukał info o tulejach, powstanie kolejny z którego znowu nic nie wyniknie i tak w kółko... 

o tulejach do górnego wahacza jest już temat (nawet do 8 gena) i tam można kontynuować dyskusję 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wahacz, sworzeń, wymiana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq