Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wymiana sworznia wahacz gornego accord viii gen

VIII wahacz sworzeń wymiana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
88 odpowiedzi w tym temacie

#61 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:17, 13.01.2020

Mam też całe kompletne wahacze górne Delphi wraz ze sworzniami założone u siebie na dwóch stronach z przodu (co prawda w siódmej generacji w kombi) i po zrobionych ponad 26 tyś kilometrów (po polskich, niemieckich i europejskich drogach), jest ok i luzów brak na obecną chwilę. Więc "będziesz pan zadowolony", jeśli trafił ci się oryginalny Delphi, a nie jego podróbka-bo chyba raczej Delphi nie podrabiają, tak myślę...
  • 0

#62 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:54, 14.01.2020

w sobote robiłem sworznie górne w 7 genie 320 tys na blacie
sworznie jeszcze oem były
właściciel ma auto od 7 lat i jebnął nim 200 tys


A górny sworzeń oem i po 120kkm potrafi być wywalony... Nie ma reguły jak widać
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#63 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:58, 14.01.2020

U mnie już ponad 200 tys km i sworznie nie ruszane.
  • 0

#64 discusec

discusec
  • Klubowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 02.02.2020

Witam. Panowie, jest problem. Chcąc wymienić sam stworzeń zacząłem procedurę wykręcania śrub z wahacza. Niestety tutaj poległem gdyż ta od strony silnika zapiekła się w tulei i nie ma szans jej ruszyć. Obraca się najprawdopodobniej guma w tulejce stalowej razem ze srubą. Wahacz wpisany na straty, zamówię ctr ale chce odzyskać śrubę. Jest jakiś sposób ją ruszyć? Poniżej foto co się dzieje. Śruba cofa wszystko łącznie z blachą konstrukcyjną.
15840463_20200201_114200.jpg
  • 0

#65 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:07, 02.02.2020

Palnik i grzejesz w tuleje obok blachy (guma się spali).
Później łapiesz szczypcami nastawnymi/morsem tuleje obok blachy i kluczem za łeb śruby kręcisz (może się 2 osoba przydać).
  • 0

#66 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:11, 03.02.2020

Do tego by się przydało rudą na kielichu wyczyścić i zabezpieczyć.


  • 0

#67 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:04, 03.02.2020

Tnij to, szkoda czasu, śrubę kupisz sobie nową.
  • 0

#68 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:04, 04.02.2020

oczywiscie ze tnij. szkoda czasu na zabawe z nią. ta sruba to nic rewelacyjnego spokojnie mozna taką dokupic


  • 0

#69 darioo55

darioo55
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:06, 14.07.2020

No i Panowie
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i pomoc.
Kupiłem Delphi, bo był szybko dostępny. Wymieniłem. Zobaczymy jak długo pojeździ.

Ale co jest kluczem:
Po zrzuceniu starego OEMowego wahacza (po 120kkm) okazało się, że nie sworzeń a tuleje "simerblocki" są przyczyną zżerania opon od wewnątrz. I to nie przy normalnie jeździe, a przy hamowaniu (prawdopodobnie przy hamowaniu końcowym przy małych prędkościach - bo takie były pierwsze dziwne objawy i to nie zawsze). Simerblocki/Tuleje nie były zerwane, są miękkie, wyrobione i za bardzo pracują. Jak ktoś jest zainteresowany to mogę udostępnić foty po czym poznać ich zużycie.



Wniosek: Nie sworzeń, a tuleje wahacza.

PS. Teraz mając wahacz i samochód sprawny, mogę się zając wymianą sworznia i tulei/simerblocków - wiecie może jakie jest oznaczenie tych tuleji?.

Jakie miałeś te objawy przy hamowani ? Bo sworzen mam ma bank do wymiany , tylko tez przy hamowani koncowym mam takie dźwięki jakby sie cos zacieralo tez nie zawsze i myślałem ze to cos z hamulcami 🤔 a moze to faktycznie tuleje 🙄
  • 0

Czarne jest piękne !!!


#70 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:57, 04.08.2020

Po 200k km wyleciał mi prawy górny. Kupiłem 2 nowe 555 i zadzwoniłem do warsztatu z wyceną wymiany.

Czy 150 za sztukę to normalna cena w średnim mieście (100 tyś mieszkańców) ?


  • 0

#71 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:05, 04.08.2020

Sporo. Kwestia czy na paragon czy bez.
150 za dolny gdzie jest gorsza robota to jeszcze w sporym warsztacie.
  • 0

#72 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:50, 18.06.2021

Hej,

 

Po 175kkm prawa strona, sworzeń na górnym wahaczu ma luz... mam i ja :(

 

Po lekturze są 3 opcje:

1 - oryginał, 1200 zł i wszyscy zadowoleni (a najbardziej ASO Honda)

2 - kompletny wahacz dobrej firmy CTR w zamienniku - 199 zł

3 - sam sworzeń i wymiana (nie przewidziana przez producenta) - jakieś 87 zł za 555 (CTR podobnie)

 

Wiem, że wszyscy wymieniacie tutaj sam sworzeń, czy to 555 czy CTR.

Ale czym taki sworzeń CTR różni się od kompletnego wahacza CTR ?

Rozumiem, ze taki wahacz ma taki sam sworzeń fabrycznie wprasowany ? a różnica to "tylko" 100zł - i ma się nową część, z nowymi tulejami metalowo-gumowymi.

 

Dobrze myślę ?

/e12


  • 0

#73 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:11, 18.06.2021

Wymieniamy przeważnie tylko sworzen bo tulejki OEM są mega żywotne. Rzadko kto nawet przy 300kkm zagląda do tulejek.
Ja zainwestujesz w kompletny wahacz to źle nie zrobisz, chyba że kupisz chinola.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#74 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:30, 18.06.2021

no właśnie chce kupić CTR

/e12


  • 0

#75 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 12:00, 18.06.2021

Egon12 jakie masz objawy zużytego sworznia?
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wahacz, sworzeń, wymiana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq