Skocz do zawartości


Zdjęcie
all_gen

R1234yf

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:08, 08.01.2017

Temat o tyle ciekawy, co i kontrowersyjny, ale Acco nowych już nie produkują, a wszystkie inne nowe modele hondy w Europie od 2017 roku mają obowiązkowo ten nowy czynnik klimatyzacji (innych producentów aut chyba też), jeśli ktoś się nie orientuje, to warto wiedzieć, żeby przynajmniej orientować się, na czym się stoi i nie być świadomie lub nieświadomie oszukiwanym i finansowo swój budżet niepotrzebnie uszczuplać.
Kilogram starego czynnika kosztuje brutto mniej więcej 40 zł, natomiast nowego 700 zł.
Niestety, w wikipedii jest tylko po angielsku opis, w paru innych językach też zamieszczono, ale po polsku brak:

https://en.m.wikiped...rafluoropropene

Tutaj artykuł po polsku, żeby była orientacja:

http://blog.bestdriv...w-nowych-autach

Niestety, musiałem zmodyfikować post, gdyż nie miałem możliwości wstawienia dwóch linków jednocześnie.

Nie mam nic przeciwko ochronie środowiska, ale w tym przypadku jest trochę więcej niejasności. Ciekawe, jak to będzie wyglądało w praktyce wszystko, jeśli chodzi o serwis klimatyzacji nowych hond i zresztą też innych marek, które fabrycznie od tego roku wychodzą z tym nowym czynnikiem...

Użytkownik Heromin edytował ten post 05:17, 08.01.2017


#2 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:30, 08.01.2017

Bedzie tak samo jak z tym staryk czynnikiem. To byl chyba R1234 bez literek na koncu. Tez kosztowal wiecej niz obecny H i zrezygnowali z niego. Stare amerykanskie samochody jezdzily na tym, europejskie rowniez. Nawet w Polonezie go stosowali. Problem byl tylko ze znalezieniem odpowiedniej stacji ktora taki czynnik posiadala bo tego duzo nie bylo. Dopiero gdy obecny czynnik stal sie prosty w obsludze ludzie poczuli chec sprswnej klimy w starycj samochodach. Wedlug zalecen wielu producentow czynnika H nie mozna bylo nabic w miejsce R. Otoz mozna. Wystarczy dac wiecej oleju i wszystko gra. Zapewnenedzie tteraz tak samo. Przeciez glupota byloby robic specjalnie zupelnie inne osuszacze, kompresory pod nowy czunnik.
Przeróbki diesla na Pb, przekładki z anglika na europe, remonty silników, wymiana układu napędu rozrządu, sprzęgła, zawieszenia, poniekąd naprawa elektryki i elektroniki, montaż OEM navi do VII gen. Accord'a.

#3 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4227 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:05, 09.01.2017

 

Przeciez glupota byloby robic specjalnie zupelnie inne osuszacze, kompresory pod nowy czunnik.

 

A to mało już takich głupich decyzji było? ;-) wszystko po to.... aby wchodzić głębiej w nasze kieszenie. No bo trzeba zmienić coś na nowsze.

 

Swoją drogą - o ile dobrze kojarzę, Mercedes do dziś walczy na różne sposoby przeciwko wprowadzeniu tego nowego czynnika do swoich samochodów. Podobno jest niebezpieczny dla zdrowia i bardzo łatwo palny.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq