Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kierownica drga podczas jazdy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 02.01.2017

Hej. Proszę o pomoc. Kierownica drga podczas jazdy a mianowicie jeśli się jedzie ponad 100km/h jeśli się jedzie wolniej tak nie czuć tego. Co może być? Było to czuć na kołach letnich Alu i na zimowych stalowych. Koła wyważone.
  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:39, 02.01.2017

Tak nieczuć poniżej 100 km tzn.?
Jednak nadal czuć ? Wtedy może być podejrzana opona ,felga
Wyważ w innym warsztacie ..jak nie pomoże za bardzo to trzeba przyjżeć się przegubom wewnętrznym.Przynajmniej jednyemu z nich

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:42, 02.01.2017

  • 0
                       

#3 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 02.01.2017

No nie. Poniżej 100 nie czuć nic. Powyżej 100 czuć jak położy się ręce na kierownicy to czuć i widać po rękach że lekko drgaja.
  • 0

#4 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:52, 02.01.2017

Felga lub opona, a czy przy hamowaniu jest bicie ?


  • 0

#5 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 02.01.2017

Nie przy hamowaniu nic nie ma.
Mechanik mi też coś wspominał o tych przegubach. Trochę drogie są co? I tylko OEM pewnie co?
  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:44, 02.01.2017

Wyważ jeszcze dla świętego spokoju w innym miejscu
  • 0
                       

#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:05, 03.01.2017

Michałek, u mnie właśnie takie były pierwsze objawy "dobrze znanego problemu Accorda VII" tj. zużytego wewnętrznego prawego przegubu półosi - wibracje gdzieś powyżej 100-110km/h. Też w oczywisty sposób oskarżałem złe wyważenie opon ale ponowne wyważanie nic nie dawało. To samo było na zimowych i na letnich. Dopiero później doszły znacznie bardziej wyczuwalne i denerwujące wibracje na drugim biegu w przedziale 40-50km/h i wtedy już wszystko było wiadomo o co biega.

 

Nie koniecznie musi być to sam przegub (=wżery na bieżni) - takie same objawy dają też luzy łożyska podpory lub luzy na wieloklinie podpory. Poza tym zdarza się, że to wina lewego a nie prawego przegubu. Może być jeszcze krzywa półoś. Więc trzeba po prostu rozebrać i zobaczyć co jest. Ja wybadałem ceny i dostępność i ceny części w ASO, pojechałem do mechanika i telefonicznie od niego zamówiłem część w ASO gdy było wiadomo co wysiadło (była na drugi dzień rano).

Można taniej niż w ASO w haparts lub u Jarusia ale tam nie będzie od ręki. Mnie przegub z zestawem naprawczym w ASO kosztował ~1700zł.

Na forum są dyskusje o zamiennikach ale widząc problemy z nimi ja bym w to nie szedł. W używki też nie. To jest ważna część i nie wymienia się tego raz na rok.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 00:13, 03.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 03.01.2017

O *cenzura*a...1700zł???😔ale to prawy i lewy przegub??? Czy tylko jeden 1700?
  • 0

#9 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:39, 03.01.2017

Niestety tylko jeden.


  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:51, 03.01.2017

Także na razie upewnij się czy drgania nie są związane z kołami ,opony,wyważenie.
Możesz później w ostateczności szukać używki prz. wewnętrznego ale to już loteria


Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:05, 03.01.2017

  • 0
                       

#11 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:52, 03.01.2017

Jeden przegub wewnętrzny (obudowa plus tripod) kosztuje w ASO ~1500zł plus do tego zestaw naprawczy tj. nowa manszeta, opaski, pierścień osadczy, nakrętka półosi i smar w komplecie za ok. 250zł jak pamiętam. Mechanik wziął 100zł za wymianę.

U Jarusia było widocznie taniej ale czas oczekiwania z 2-3 tyg ale nie mogłem tyle czekać bo wibracje na dwójce już były męczące. W ASO wszystko jest z dnia na dzień. Mam gdzieś spisane ceny wszystkich części które podejrzewałem. Ale wyszło to co chyba w zdecydowanej większości przypadków czyli prawy przegub wewnętrzny.

 

Pocieszę Cię, że od momentu wystąpienia tych wibracji >100km/h do momentu gdy zaczęły się wibracje a na dwójce i musiałem coś z tym zrobić upłynęło parę miesięcy. Oczywiście mogłem zamówić wszystko wcześniej ale aż nie zaczęły się wibracje na dwójce nie wiedziałem co w ogóle je powoduje. A jak się zaczęły na dwójce to problem postępował już b. szybko.

 

Kolega przechodził później to samo w VII 2.0 i muszę dopytać jak się skończyło. Oczywiście zaczął od zamienników przegubu i skutek był taki że zamiennik wibrował od razu po wymianie (czy są jakieś dobre zamienniki ?) a w dodatku przegub-zamiennik uszkodził mu wieloklin na podporze (bo nie pasował dobrze i chyba coś na siłę wcisnęli). W efekcie miał do wymiany i wałek pośredni i przegub. Więc przerzucił się na używki ale przynajmniej pierwsza kompletna używana półoś którą kupił też już miała zużyty przegub i wibrowała. Później z nim nie rozmawiałem. Ja od razu w ciemno poszedłem w oryginał bo jak mówię ważna cześć, mocno obciążona i nie wymienia się tego co rok a jego przygody mnie utwierdziły w tym, że dobrze zrobiłem.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 17:54, 03.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 04.01.2017

Dzwoniłem do haparts mają dostępny przegub za 1100zl☺😔😉
  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:56, 04.01.2017

To cool. Zestawu naprawczego możesz nie kupować jeśli manszetę chcesz zostawić starą. Będą potrzebne tylko jakieś nowe opaski (stare są jednorazowe) i tubka smaru do przegubów.

Tylko zanim coś kupisz upewnij się co jest przyczyną.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:33, 04.01.2017

Drżenie kierownicy w VII gen to na 99 % są niewyważone koła. Ten model jest bardzo na to wyczulony.

Ja wyważałem w kilku warsztatach i było lepiej lub gorzej ale czułem te drżenie.

Dopiero znalazłem zakład w Warszawie ASO Rogujski i dopiero tam wyważać potrafią dobrze koła.

W moim przypadku przeguby wewnętrzne nie miały wpływu na drgania kierownicy.

Podstawowe objawy uszkodzonych przegubów wewnętrznych to wibracje całego nadwozia na II biegu przy około 40km/h i na V biegu przy około 100km/h przy mocnym przyśpieszaniu ( gaz w podłodze )

 

VIII generacja która teraz mam nie jest tak podatna na drgania kierownicy pewnie z racji zupełnie innej konstrukcji przekładni kierowniczej.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 16:35, 04.01.2017

  • 0

#15 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:31, 04.01.2017

Drżenie kierownicy w VII i w VI też to 99% układ napędowy :lol:


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq