Skocz do zawartości


Zdjęcie

Błąd P0344 Accord VII 2.4 Lift, co dalej?

VII nieprawidlowy sygnal z czujnika wałka rozrzadu check engine Vsa i wykrzyknik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 S24

S24
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: -11
Słaba

Napisano 19:42, 01.01.2017

Witam! Panowie mam taki problem, w moim Accordzie VII po lifcie 2.4 w czasie swiat podczas rannego odpalania wyskoczyl Check Engine+Vsa+ABS- wszystko sie swieci! Auto zachowuje sie normalnie,nie szarpie,odpala raczej ma dobra moc. Nie zauwazylem zadnych negatywow poza kontrolkami ktore w polifcie sa bardzo uciazliwe,bo zaslaniaja caly wyswietlacz. Wczoraj podlaczylem prowizoryczny komputer i pokazuje blad czujnika polozenia walu,jak skasuje to po odpaleniu od razu wraca. Czasami odpale i uda sie,ze przez kilka minut w ogole nie ma kontrolek i nagle sie pojawiaja. Do rzeczy,gdzie znajde ten czujnik w moim aucie i jak jest z jego wymiana? Kupic nowy? Uzywany? Pelno tanich uzywek na allegro.

 

P0344 nieprawidlowy sygnal z czujnika walka rozrzadu,usterka sporadyczna ,na odpalonym aucie nie idzie w ogole skasowac.

 

Od czego zaczac? Tak jak pisalem,dodatkowo swieci VSA i wykrzyknik +Check Engine, wyglada to nieestetycznie. Zmienialem tydzien temu akumulator,czy moze miec to jakies znaczenie? Nic nie kodowalem,nie przypisywalem,ot tak po prostu wyjalem stary i wsadzilem nowy. Prosze o podpowiedzi.

 


  • 0

#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 741 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 01.01.2017

Podobne objawy koledzy na forum mieli gdy przeskoczył łańcuch rozrządu, lub był bardzo wyciągnięty.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:54, 01.01.2017

  • 0

#3 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1476 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:03, 01.01.2017

Tak jest, to nie czujnik lecz, najczęściej, wyciągnięty łańcuch. Układ VTC nie jest już w stanie tego skorygować a ECU tak dziwnie to raportuje. Poziom wyciągnięcia można sprawdzić bez zdejmowania obudowy rozrządu - jest wziernik na obudowie pozwalający zobaczyć wysunięcie napinacza. Jeśli przekracza limit to wiadomo co dalej, jeśli nie, być może łańcuch przeskoczył ale to się nie dzieje bez powodu, zwykle właśnie wskutek rozciągnięcia łańcucha.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:05, 01.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 Edson

Edson
  • Moderator
  • 3194 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 89
Super

Napisano 20:29, 01.01.2017

Btw. Kolego S24 jaki przelot na blacie?
  • 0

opinie o mnie tu kliknij


#5 S24

S24
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: -11
Słaba

Napisano 08:36, 02.01.2017

150tys km. W mojej okolicy ciezko o jakiegos mechanika od Hond, sam nie wiem co teraz działac... Liczylem na jakas *cenzura*e,ale skoro wszyscy sugerujecie podobnie to mam lipe.


  • 0

#6 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 741 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 02.01.2017

http://www.accordklu...aworów-vii-gen/

 

To jest link do manuala jak ustawić luz zaworowy, zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy uda się ustawić znaki jak w manualu jeśli nie to znaczy że przeskoczył łańcuch. Jeśli będziesz miał wątpliwości wstaw zdjęcie z położeniem kół.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 11:17, 02.01.2017

  • 0

#7 S24

S24
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: -11
Słaba

Napisano 18:59, 02.01.2017

Pawel,ogolnie jestem kiepskim mechanikiem jezeli chodzi o wlasnoreczne prace,myslisz ze moge to rozebrac sam? Wiaze sie to z nowa uszczelka?


  • 0

#8 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 741 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 02.01.2017

Nie trzeba nowej uszczelki, tylko trochę silikonu w czterech miejscach wskazanych w manualu. Myślę że jeśli umiesz odkręcić/przykrecic śruby to dasz rade, zresztą obejrzyj manualną i sam oceń.
  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1476 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:07, 03.01.2017

Zdjęcie pokrywy to nie filozofia, trzeba tylko umiejętnie i z wyczuciem dokręcać nakrętki przy zakładaniu, żeby nie zerwać gwintów bo są delikatne.

Ja samodzielnie regulując luz zaworowy obracałem wałem korbowym wrzucając szóstkę, unosząc jedno przednie koło podnośnikiem i pokręcając kołem. Pokręcanie przez pompę wspomagania czy alternator to chyba nie jest dobry pomysł (czy to nie jest nadmierne obciążenie dla paska), no chyba, że się wykręci świece.

 

Żeby zajrzeć do napinacza to już trzeba lepszy dostęp, nie wiem czy przynajmniej nie kanał żeby mieć wygodny dostęp - trzeba zdjąć prawe koło, zdemontować całe nadkole tak żeby odsłonić pokrywę łańcucha rozrządu. Wziernik jest powyżej koła pasowego wału korbowego. Sam bym się chyba za to nie zabierał. O ile pamiętam maksymalne dopuszczalne wysunięcie napinacza to 13,5mm.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:10, 03.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 741 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 03.01.2017

Niestety przez ten wziernik guzik widać i nie bardzo jest jak zmierzyć to wysunięcie. Ja ostatnio sprawdzałem napinacz przez ten wziernik ale nie było jak dojść suwmiarką żeby to zmierzyć. A podniosłem tylko prawe koło, odpiąłem cztery kołki żeby odgiąć nadkole, nie trzeba kanału. Ale tak jak mówię ciężko to dokładnie zbadać, na oko wydawało się że jest nieco więcej wysunięty niż te 13,5 mm, ale jeśli nie ma objawów to nie będę ruszał.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 18:26, 03.01.2017

  • 0

#11 S24

S24
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: -11
Słaba

Napisano 18:53, 10.01.2017

Jeżdze z tym bledem dalej i nic sie nie dzieje, czy juz niebawem bardzo sie zdziwie i nie odpale?


  • 0

#12 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 741 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 10.01.2017

Czyli nie sprawdziłes jeszcze tego łańcucha ?
  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1476 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:48, 10.01.2017

Jeżdze z tym bledem dalej i nic sie nie dzieje, czy juz niebawem bardzo sie zdziwie i nie odpale?

 

Zdziwisz się jak będizesz zwlekać i łańcuch w końcu przeskoczy i silnik będize do remontu albo wymiany ;-)


Niestety przez ten wziernik guzik widać i nie bardzo jest jak zmierzyć to wysunięcie. Ja ostatnio sprawdzałem napinacz przez ten wziernik ale nie było jak dojść suwmiarką żeby to zmierzyć. A podniosłem tylko prawe koło, odpiąłem cztery kołki żeby odgiąć nadkole, nie trzeba kanału. Ale tak jak mówię ciężko to dokładnie zbadać, na oko wydawało się że jest nieco więcej wysunięty niż te 13,5 mm, ale jeśli nie ma objawów to nie będę ruszał.

Ja w takich przpyadkach birę kawałek drutu i eksperymentalnie stopniowo docinam (skracam) go tak, żeby był równy temu co chcę zmierzyć. A następnie mierzę ten kawałek drutu. W tym wypadku to lepiej sobie dociąć kawałek o potrzebnej długości (13,5mm) i go przyłożyć - będize widać czy napinacz jest dłuższy czy krótszy.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:49, 10.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 S24

S24
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: -11
Słaba

Napisano 19:53, 11.01.2017

Kurde,piszecie fajne podpowiedzi,ale kompletnie sie na tym nie znam. Boje sie ze cos spiernicze,cos mi przeskoczy i dopiero bedzie. zakladajac ta czarna wersje ze ten lancuch sie wyciagnal to jakie koszta jezeli chodzi o naprawe? Kazdy mechanik ktory ma cokolwiek wspolnego z silnikami to ogarnie ? Czy raczej jakis hondziarz potrzebny?


  • 0

#15 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1476 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:51, 11.01.2017

Mój zaufany spec by się nie podjął ponieważ z nierozozumiałych dla mnie względów boi się tykać rozrządu na łańcuchu (bo mogą być potrzebne "specjalne narzędzia" do ustawiania). Z tego powodu jak mi padła UPG w HA VII to musiałem odstawić auto do speca wyspecjalizowanego w Hondach bo nie będę zmuszal na siłę kogoś kto się boi czegoś podjąć, nawet jak mam do nieog 100% zaufania.

Niemniej w Accordzie uważam, że nie ma żadnej filozofii w ustawianiu rozrządu po zdjęciu łańcucha. Potrzeba wiertło do zablokowania napinacza. Jest dużo roboty z rozbieraniem i jest ciasno ale nic ponadto. Po prostu trzeba zapytać mechanika czy na pewno wie jak to zrobić i czy się podejmie. Ew. dać wydruk z ESM jak nie wie jak (ja tak robię ze swoim, jak ma wątpliwości czy może coś zrobić to mu drukuję EPG).

 

Co do kosztów to nie orientowałem się nigdy. Tak samo nie wiem czy są jakieś zamienniki ale tak samo jak z przegubem półosi - to jest tak ważna rzecz i nie robi się tego raz na rok żeby iść w zamienniki i na tym oszczędzać. Możesz oryginały załatwić taniej niż w ASO w Haparts albo u Jarusia.

Strzelam że powinieneś się zamknąć z robotą w zależności od zakresu między 1500 a 2000zł ale może niech się wypowiedzą Ci co już wymieniali łańcuch.

Wg. mnie wystarczy wymienić główny łańcuch (strzelam, że w ASO nie jest tańszy niż 500zł). Czy ten od pompy oleju (krótki) - nie wiem, nie podejrzewam... Trzeba też ocenić stan ślizgów łańcucha. Jeśli są zużyte to też do wymiany. Poza tym ząbki w napinaczu potrafią się zużyć i się nie zatrzaskuje przy cofaniu, wtedy napinacz też do wymiany.

 

Generalnie trzeba zacząć od zdjęcia pokrywy głowicy i wziernika w pokrywie rozrządu i zobaczyć co jest nie tak. Może łańcuch jest dobry ale przeskoczył bo napinacz szwankuje. Co by nie było to nie da się tego naprawić bez zdjęcia pokrywy rozrządu.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 23:29, 11.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, nieprawidlowy sygnal, z czujnika wałka rozrzadu, check engine, Vsa i wykrzyknik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq