Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem z LPG na zimnym - nierówno/ szarpie. Błąd "Nie wykryto sterownika"

VI stag LPG szarpanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:49, 30.12.2016

Witam

Accord 1999r, 1.8 vtec, przebieg 261tys.

Stag 300 ISA2, ACR01, Hana

LPG zamontowane w Multiserwisie przy przebiegu 230 tys (gwarancji już nie mam). Filtry wymieniane max co 10 tys ( Multiserwis, p. Rogowski, ostatnio Paweł W. Pogwizdów - koło Rzeszowa.

Zawory wyregulowane, świece wymienione na Denso Twin Tip nie dalej jak 10 tys temu.

 

Problem:

1. Mam interfejs na USB. Kiedyś udało mi się połączyć z komputerem LPG. Aktualnie podpinam kabel, przekręcam zapłon i albo nie łączy się z komputerem, albo wyświetla mi komunikat że sterownik jest nieaktualny i zaleca aktualizację firmware. Kliknięcie "aktualizuj" powoduje komunikat "błąd aktualizacji" i koniec zabawy. Używałem AC Gas Synchro w najnowszej wersji oraz 11.1.0.20 (w której to wersji kiedyś cośtam sobie patrzyłem na ustawienia)... Niestety nie działa. Albo pisze że nie wykryto sterownika, albo że aktualizacja. Odpalenie silnika nic nie zmienia.

Jedyne co mi się udało zczytać to zrobiłem printscrn - obrazki poniżej.

 

2. Problemy:

- auto po nocy długo kręci - muszę sprawdzić czy nie zalewa LPG...

- przy dojezdzaniu do krzyżówki na nie w pełni rozgrzanym silniku (od momentu montażu gazu (na pewno!), a może wcześniej też - nie wiem) spadają obroty. Multiserwis dał podwyższone ciśnienie - p. Rogowski zmniejszał ciśnienie, ostatnio Paweł W. też zmniejszał ciśnienie. Wydaje się że obroty nie spadają tak często jak kiedyś, ale DALEJ spadają. W Multiserwisie na początku jak im to powiedziałem, to mi gość powiedział że na benzynie też spadają i to nie wina LPG :D i tyle było rozmowy. Uwierzyłem, może tak było, a może powinni na gwarancji mi to zrobić. Dalej nie wiem.

- bezpośrednio po przełączeniu na LPG auto agresywnie reaguje na np. wysprzęglenie poprzez szarpnięcie, jest "nerwowe", nie działa tak płynnie jak na benzynie. Przełączenie na benzynę likwiduje objawy.

- wydaje mi się że nawet na luzie stojąc i dodając gazu, na LPG obroty szybciej spadają do właściwego poziomu niż na benzynie

 

Objawy które pojawiły się tej zimy:

- po przełączeniu na LPG na zimnym silniku, wrażenie jakby wypadały zapłony (nierówna praca, przeskakiwanie co któryś cykl)

- po przełączeniu na LPG, jedziemy z równo wciśniętym gazem, auto zamiast jechać jednostajnie, przyspiesza i zwalnia

 

Ciekawostka - po dobrym nagrzaniu wszystkie objawy znikają.

 

 

Ma ktoś jakiś pomysł jak podłączyć komputer do staga żeby móc wrzucić plik osc?

Co może szwankować?

W linku poniżej zrzuty ekranu z tego co jest AKTUALNE, oraz plik OSC od p. Adama Rogowskiego (2014rok zdaje się)

 

https://drive.google...X0k?usp=sharing


Użytkownik p_rafal edytował ten post 21:36, 05.03.2017

  • 0

#2 Cb7 Coupe

Cb7 Coupe
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Strzegom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lx
  • KM:133
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 31.12.2016

Sprawdz cisnienie na cylindrach skoro na benzynie tez jest cos nie tak, ja mialem podobne objawy rano slabo palil obroty falowaly, nierowna praca silnika, raz mial moc raz nie... 

pzdr


  • 0
HONDA power of dreams

#3 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:38, 31.12.2016

W sensie kompresje?
13.5 na kazdym. Na benzynie na zimnym i cieplym wszystko jest ok. Czasem obroty spadna. Moc normalna, nic nie telepie sie na benzynie. Na zimnym gazie jest najgorzej.
Na dobrze rozgrzanym silniku na lpg.jest tez bdb
  • 0

#4 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:02, 31.12.2016

Przy obecnych temperaturach po jakim czasie/dystansie przełącza się na gaz ?


  • 0

#5 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:11, 02.01.2017

Nie mierzyłem, ale na oko jest wszystko ok. Temperatura przeł. jest z tego co pamiętam 35*C.

 

Wygląda na to że mam zepsuty kabel LPG... Muszę skombinować inny żeby zrobić odczyt co i jak.

 

Ciekawostka - wjechałem autem do garażu połączonego z domem, odpaliłem, wyjechałem. Przełączył się na gaz i objawów nie było. Czyli jak cały samochód stał w cieplejszym miejscu to było lepiej. Pewnie dlatego w październiku / listopadzie nie było to aż tak odczuwalne jak teraz gdy przyszły mrozy.

 

Możliwe żeby wtryski były zasyfione i cośtam przymarzało? Membrana w reduktorze może? Bo tak to wygląda, bo jakby były spieprzone to by na zimnym/ ciepłym było pewnie to samo, a tu po rozgrzaniu wszystko jest okej. I po ogrzaniu auta w garażu też było lepiej.

Tak na czuja mojego to jakby się te wtryski jakoś kleiły w środku :D

 

PS: Ma ktoś w Rzeszowie pożyczyć kabel LPG ? :)


Użytkownik p_rafal edytował ten post 14:13, 02.01.2017

  • 0

#6 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 02:48, 03.01.2017

Podjedz na czyszczenie wtryskow, ew. Niech zerknal do reduktora.

Moj szarpal i przygasal ma zimnym zaraz po przelaczeniu. Wyczyszczine wtryskiwacze. I problem znikl
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#7 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 03.01.2017

Będzie widać jak nagram przejazd na zimnym w AC GasSynchro że to wina zasyfionych wtryskiwaczy? Wyjdzie to np. jako dłuższy czas wtrysku lub coś?


  • 0

#8 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 15.01.2017

Przyszło ocieplenie a wraz z nim objawy zniknęły.

Jak było jeszcze mroźno to wystarczyło auto dać na chwilę do garażu - wyższa temp zrobiła swoje, objawy się nie pojawiły.

Podobnie jak "ręcznie" przełączyłem na LPG, po dłuższej chwili tj jak silnik osiągnął wyższą temperaturę.

Obstawiam że wtryski mam zarypane jakimś syfem i pewnie się to klei na mrozie.

A do komputera dalej się nie podpiąłem, brak kabla i czasu :p


  • 0

#9 marek1145

marek1145
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 23.01.2017

Co do podlaczania AC gaz synchro to najpierw zaplon lub odpalenie auta pozniej podlaczenie pod kompa a na koncu uruchomienie programu.


  • 0

#10 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 16.02.2017

Być może potrzebujesz korekcji od temperatury gazu. U siebie mam coś podobnego też na Hanach. P. Rogowski ustawił sporą korektę, ale okazało się że to jeszcze mało. Dzisiaj jadę na poprawkę.


  • 0

#11 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:27, 21.02.2017

Myślałem o tym...

Daj znać jak poszło i czy pomogło. Ja póki co nie mam czasu na bawienie się tym, w przyszłym tygodniu zacznę znowu.

 

Gdyby to nie był duży problem, mógłbyś wrzucić plik osc żebym sobie mógł zobaczyć mniej więcej jak to ustawić ? :)


  • 0

#12 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 05.03.2017

Okazało się że kabel nie działał bo mu za zimno było.

Wrzucam dzisiejszy plik osc... Zaczynam jechać mniej więcej od momentu na osi czasu 2400...

 

Przyszło ocieplenie, problem zniknął. Wtryskiwaczom zimno było :D


Użytkownik p_rafal edytował ten post 11:29, 09.04.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, stag, LPG, szarpanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq