Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Samoistne przełączanie na benzynę w czasie jazdy na wysokich obrotach

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • SkÄ…d:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 29.12.2016

Cześć! Taka sprawa, jak nieco przycisnę Hanię to ta przełącza się na benzynę. Słychać pisk i mrugają kontrolki na przełączniku. Instalacja z 2010r. Agis Mini S4, reduktor i zawór gazowy Alaska, wielozawór Tomasetto, zbiornik Bormech, wtryski Valtek czerwone. Nie wiem czy pracuje wtedy tylko na benzynie ale raczej tak. Auto mam od niedawna wcześniej nie było takich akcji, zrobiłem trasę ledwie 40km, w pewnym momencie chciałem sobie pokręcić Hanię tak do 5 tys. obr no i taki psikus. Butla prawie pełna. Filtry nie wiem kiedy zmieniane, być może długo nie zmieniane. Ostatnie wpisy w książce z 2013r. Co to może być? Chciałbym zmienić filtry co dokładnie muszę kupić?


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 19:13, 29.12.2016

  • 0

#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • SkÄ…d:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:18, 29.12.2016

Według mnie to za mala dawka gazu i komputer przerzuca na benzynę
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8870 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:20, 29.12.2016

reduktor Alaska,

wtryski Valtek czerwone.

Do tego od 3 lat nie tknięte filtry......

 

Szukaj ogarniętego gazownika, szykuj się raczej na zmianę nie tylko filtrów ale i minimum wtrysków.

Nie masz problemów z odpalaniem? Rano albo po krótkim postoju?


  • 0

#4 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • SkÄ…d:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 29.12.2016

Czym to może być spowodowane? Stało się nagle 3 tygodnie jeździłem autem na gazie bezproblemowo a na Święta jak wracałem to mi taki numer wywinęła, nigdy wcześniej tego nie było. Auto normalnie odpala jest automatycznie ustawione, że po odpaleniu i nagrzaniu przełącza się na gaz i z tym nie ma problemu.


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 19:22, 29.12.2016

  • 0

#5 piotrficek

piotrficek
  • Partner HAKP
  • 69 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:21, 29.12.2016

Cześć! Taka sprawa, jak nieco przycisnę Hanię to ta przełącza się na benzynę. Słychać pisk i mrugają kontrolki na przełączniku. Instalacja z 2010r. Agis Mini S4, reduktor i zawór gazowy Alaska, wielozawór Tomasetto, zbiornik Bormech, wtryski Valtek czerwone. Nie wiem czy pracuje wtedy tylko na benzynie ale raczej tak. Auto mam od niedawna wcześniej nie było takich akcji, zrobiłem trasę ledwie 40km, w pewnym momencie chciałem sobie pokręcić Hanię tak do 5 tys. obr no i taki psikus. Butla prawie pełna. Filtry nie wiem kiedy zmieniane, być może długo nie zmieniane. Ostatnie wpisy w książce z 2013r. Co to może być? Chciałbym zmienić filtry co dokładnie muszę kupić?

Za sÅ‚aby reduktor co przy dużych obciążeniach powoduje spadek ciÅ›nienia i efekt koÅ„ca gazu i przeÅ‚Ä…czenia na benzynÄ™. 


  • 0

#6 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:22, 29.12.2016

Ewentualnie parownik nie daje rady i następuje spadek ciśnienia gazu na tyle że wywala błąd i przełącza na benzynę.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#7 Helka

Helka
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 29.12.2016

Koledzy powyżej jak najbardziej majÄ… racjÄ™, jeÅ›li masz  za sÅ‚aby reduktor, przy dużym obciążeniu silnika instalacja przeÅ‚Ä…czy siÄ™ na benzynÄ™.

Jeśli natomiast do tej pory było ok, to zacznij od:

1. zużycia zatankowanego gazu i zatankowania na pewnej stacji.

2. wymiany filtrów.

Oba przypadki w swej Hani przeżyłem, a na gazie tym autem zrobiłem już 350tlm.

Ad 1: 

kiedyÅ› zatankowaÅ‚em trefny gaz. Silnik odpalaÅ‚ normalnie, jeżdziÅ‚ normalnie, ale jak chciaÅ‚em podkrÄ™cić silnik wyżej, albo polecieć powyżej 140-150km/h, instalacja przeÅ‚Ä…czaÅ‚a siÄ™ na benzynÄ™. 

Prawdopodobny powód. Za mała kaloryczność gazu, i komp pewnie odbierał to jako końcówkę gazu.

Ad 2. 

przeciągnąłem kiedyś mocno wymianę filtrów (mocno to znaczy ok 45-50tkm zamiast książkowe 15tkm), i objawy były podobne jak wyżej, tylko mniej odczuwalne, i narastające z każdym tysiącem km. Po wymianie jak ręką odjął.


  • 0

#8 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • SkÄ…d:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 29.12.2016

Bardzo doceniam Wasze rady. Stacja, na której tankowaÅ‚em LPG jest OK, to Pronar, na którym zawsze tankowaÅ‚em benzynÄ™ a teraz LPG i mechanik poleciÅ‚ stacjÄ™, że można Å›miaÅ‚o tankować gaz, sam też jeździ na gazie. WymieniÄ™ filtry. Ile ich jest w mojej instalacji? Ten "zestaw" wystarczy? http://allegro.pl/fi...6095701453.html czy lepiej z oringami http://allegro.pl/zf7-fls-czaja-alaska-artic-at07-at09-antartic-stag-i5904071845.html


  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8870 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:09, 29.12.2016

Jak nie wiesz kiedy było ruszane to dla świętego spokoju wymień od razu oringi.


  • 0

#10 vario

vario
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:23, 05.01.2017

 Instalacja z 2010r. Agis Mini S4, reduktor i zawór gazowy Alaska, wielozawór Tomasetto, zbiornik Bormech, wtryski Valtek czerwone.

 

 

Z takim "fantastycznym" zestawem elementów gazowych nic dziwnego że masz kłopoty z gazem.

Twoja instalacja gazowa to niestety dolne stany drugiej ligi gazowej.

 

Kłopoty wynikają z tego że instalacja lpg wykrywa spadek ciśnienia gazu.

Przyczyna leży w reduktorze, albo wtryskiwaczach gazowych.


  • 0

#11 beasdazel

beasdazel
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES - gone:(
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:38, 06.01.2017

ByÅ‚o dobrze a teraz nie jest... 

 

zestaw Alaska + Valteki = problemy (wczeÅ›niej bÄ…dź później) 

 

wymień filtry i reduktor na AC R01 150

 

ewentualnie regeneracja reduktora, dokładniej jest to Artic - zwykła Alaska nie obrobi Twoich kucyków

 

co do valteków... przy wyższych obrotach nie przełączył by na benzynę tylko by je "zapętlił" - dla świętego spokoju też to wymień przynajmniej na AC W01 ale poleciłbym coś z wyższej półki typu Barracuda/HANA lub AC W03


  • 0

#12 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • SkÄ…d:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:59, 06.01.2017

I na 99% pali siÄ™ check.


  • 0

#13 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • SkÄ…d:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 06.01.2017

Check nie pali się, żadne kontrolki nie palą się po odpaleniu silnika, z tym akurat jest wszystko OK. Filtry wymienione ale jeszcze za mało pojeździłem, w dodatku na podlasiu tęgi mróz i auto trochę zamarzło pod blokiem. Filtr z reduktora był w opłakanym stanie, mały oring "zdrewniały"

 

 

k0aqwjg3rgs3_t.jpgk26tpojrqgcu_t.jpg


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 15:07, 06.01.2017

  • 0

#14 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • SkÄ…d:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:30, 14.01.2017

Zatankowałem gaz do pełna i problem zniknął. Wygląda na to, że muszę mieć prawie pełny zbiornik, dla mnie to nie problem żeby tankować co jakieś 200 km. Koleś ze stacji mówił, że przełącza na benzynę przy zbiorniku pełnym w 20% i to nic dziwnego. "Problem" rozwiązany i temat jak dla mnie zamknięty.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq