Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

pobieranie dużych ilości oleju po remoncie H22A7

VI olej pobieranie oleju silnik H22A7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#16 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:53, 28.12.2016

Dokładnie tak. Ostatnimi czasy sledze tematy remontów, i czesto Gesto, wystepują jajowate tuleje.
 
Pejot a Jak z Tym FRM?  Honowalne czy nie? bo niektórzy pisza ze ktos to robi w PL?


Ponoć jest jedna firma , która podejmuje się tego ale gwarancji na tą usługę nie daje . Poza tym wszystko zależy od wielkości owalu czy głębokości rys .
  • 0

#17 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 00:23, 29.12.2016

Co do oleju na dotarcie ja również użyłem 10w40 ale już silnik pracował normalnie tj korzystał z zakresu obr 1000-4000 oczywiście bez obciążania.
Nie raz słyszałem od znajomych którzy robili remont w swoich Hondach tj pierścienie i panewki że nie ma czego docierać. Odpalić silnik na 10w40. Niech chwilę popracuje aby się zagrzał. Zlać olej i zalać 10w40 przez kilkaset km a później już finalny olej i pełen zakres obrotów. Silniki mają się dobrze ale tuleje w zakresie nominalnym.

Próba olejowa może pomóc określić stan cylindrów.

Poza owalem co może być przyczyną? Źle zamontowane pierścienie? Tak duży pobór oleju od razu widać po spalinach

Z tym olejem to tak jak mowisz 10w40 wystarczy nie ma co lac mineralu. Gesty malo substancji czyszczacych nikt nie bedzie kupował turdusa czy falco. Szkoda zachodu.
Lotosik 10w40 da rade a i nie jest taki najgorsze jesli chodzi o substancje czyszczace. Co do sposobu docierania, ja wychodze juz z zalozenia ze te 1500km trzeba zrobic bez szaleństw i po zmianie mozna silnik wyzej wkrecic

Wypada zrobic test kompresji i zobaczyc czy tu nie lezy problem poboru..

Użytkownik 93karol edytował ten post 00:25, 29.12.2016

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#18 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 01:27, 29.12.2016

Panowie pomiar cylindrów to nie tylko owal to także stożkowatość .Fachowiec powinien wykonać co najmniej trzy pomiary a najlepiej pięć na różnych wysokościach cylindra dodatkowo w płaszczyźnie równoległej i prostopadłej do osi wału.Robił coś takiego twój mechanik?Było dać wszystko do szlifierza i miałbyś z bani.Dokładna weryfikacja i diagnoza co dalej.Miałem taki przypadek w Oplu 2.2 Z22SE na 100 km litr  :shock: do W-wy odcinek 100 km uzupełniał dwa razy.Decyzja była jedna silnik na stół.Rozebrany cały blok do pomiaru i wyszły ,,baryłki,, opinia szlifierza była jedna szlif i nowe tłoki .Stwierdził że wymiana samych pierścieni nic nie poprawi.Poszły nowe panewki GLYCO i  tłoki MAHLE. Wał do polerowania  .Wszystko złożone według zaleceń producenta (momenty i kąty)Po naprawie wszystko jest ok tylko olej zmienia.Ważna jest fachowa ocena silnika po rozbiórce.Dokładne pomiary pozwolą uniknąć błędów i kosztów.

to tak informacyjnie krótki filmik z tej naprawy

 

 

zrób test szczelności cylindrów to Ci powie jaki jest stan silnika.Zobaczysz gdzie dmucha powietrze i czy trzyma ciśnienie na cylindrach lub zobaczysz spadek ciśnienia na wszystkich lub np na jednym cylindrze.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 01:32, 29.12.2016

  • 0

#19 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:01, 29.12.2016

owal wiekszy niz 7 setek to juz mozna z bloku zrobic kwietnik no chyba ze bedziemy bawic sie w wymiane tuleji

 

pasowani cylinder->tlok jesli jest wieksze niz 4 setki to tez nic ciekawego z tego nie ukrecimy no chyba ze jak wyzej zabawa w wymiane tuleji

 

Nie wiem czasem czy w W-wie na Krasnobrodzkiej nie zajmuja sie czasem takim honowaniem.

 

prowadnice zaworow byly wymieniane ? jakie pierscienie zastosowałeś ?

 

docieranie na "wolnych" obrotach to jakas paranoja.......... kazdy owszem ma swoje sposoby. Osobiscie docieram na ostro bo........ nie mam cierpliwosci na takie pitolenie na drodze....


  • 0

#20 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:17, 29.12.2016

No niestety nie mogłem być w momencie docierania jak i samego skręcania silnika ( praca :( ) właśnie szlifierz mierzył przed oddaniem wałka i głowicy do planowania i okazało się, że jest małą rysa na gładzi 3 cylindra na samej górze na wysokości pierwszego pierścienia ciśnieniowego ale stwierdzili ze nie powinno to rzutować bo pierścień olejowy jest na samym dole i oczywiście nie oddali gładzi cylindrów do szlifu bo jest inny materia tzn FRM i oni tego nie zrobią :( Dlatego Panowie dopytuję ponieważ będę składać reklamację bo rzeczywiście jest to nie poważne i dołujące ze pije tyle oleju :( ale mechanik toś tam kręci nosem ze to i ooo :/

Szukam właśnie stacji, warsztatu teraz aby sprawdzili mi ciśnienie cylindrów ale kiepsko to wygląda każdy przed sylwestrem i po świętach zawalony robotą wczoraj byłem w 3 miejscach i nie mają czasu :(

Kolego Pejot <jajowate tuleje> masz na myśli gładzie cylindra ?? bo nie rozumiem do końca o jakie tuleje chodzi... Niestety też ubolewam ze nie mogłem sam docierać autka bo widziałbym od razu jak się temat przedstawia :(

Sysunia: najpierw wykonam próbę ciśnieniową a później postaram się wykonać próbę olejową. Najgorsze jest to ze po spalinach nie widać żeby znikał olej :( nie świeci się nawet błąd czujnika spalania za katalizatorem a wydaję mi się , że powinno wywalić złą emisję spalin jak tak dużo oleju się spala :( :(


  • 0

#21 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:17, 29.12.2016

Dajcie spokój z rozkminką jaki olej wlał na docierkę - to na pewno nie wpływa na tak potężne zużycie. Sama docierka - jak dudix1983 napisał - normalna praca auta z głową na karku.

Ja twierdze że mechanik nic nie mierzył, bo nie wierzę że ATR sklasyfikowany do remontu miałby pomiary mieszczące się w granicach błędu. Nie czarujmy się, to auto nie miało lekkiego życia bo nie do tego zostało stworzone.

Jeszcze jest opcja że źle złożył pierścienie (kolejność, kąty, do góry nogami). Może zamienił też uszczelniacze - ssące z wydechem. 

Nic nie zrobisz i nie stwierdzisz dopóki ponownie nie zdejmiesz głowicy i jednego tłoka nie wyciągniesz.

 

Szkoda że nie wiesz ile brał wcześniej, bo tak chyba pisałeś. Jakoś nie wierzę że przy poprawnym złożeniu, nawet jak jest owal, to nie będzie poprawy. Owal - tak, chodzi o cylindry, bo tłok nie naciska jednakowo na całym obwodzie.

 

...jeszcze - piszesz że była ryska. Ja kupiłem kiedyś ATR 'po przejściach' - miał zatarty chyba pierwszy cylinder i zostały rysy. Po moim remoncie (taki zakres jak twój, bez obróbki głowicy, tylko same uszczelniacze) nie brał nic. Nie wiem jak długo oczywiście, bo zaraz odezwą się eksperci że źle, że nic nie daje takie coś, itd. Wiem że najlepiej pełny szlif i z bani (oczywiście z tym silnikiem też inna sprawa - FRM), ale koszta oczywiście.

 

tutaj kolo pokazuje co i jak (inny silnik, ale widać o co chodzi):

http://www.tamparaci...ing-post-2.html


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 08:37, 29.12.2016

  • 0

#22 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:32, 29.12.2016

owal wiekszy niz 7 setek to juz mozna z bloku zrobic kwietnik no chyba ze bedziemy bawic sie w wymiane tuleji

 

pasowani cylinder->tlok jesli jest wieksze niz 4 setki to tez nic ciekawego z tego nie ukrecimy no chyba ze jak wyzej zabawa w wymiane tuleji

 

Nie wiem czasem czy w W-wie na Krasnobrodzkiej nie zajmuja sie czasem takim honowaniem.

 

prowadnice zaworow byly wymieniane ? jakie pierscienie zastosowałeś ?

 

docieranie na "wolnych" obrotach to jakas paranoja.......... kazdy owszem ma swoje sposoby. Osobiscie docieram na ostro bo........ nie mam cierpliwosci na takie pitolenie na drodze....

Prowadnice zaworów to na pewno się pytałem jak oddawał do regeneracji gniazd i twierdził, że jest wszystko  w porządku i wszystkie proste :/ teraz i tego nie jestem pewien :(

z tego co się orientuje to w Krakowie wywalają FRM a wstawiają Żeliwne ale koszt ok 4 tyś więc nie wiem czy się opłaca taki zabieg


Dajcie spokój z rozkminką jaki olej wlał na docierkę - to na pewno nie wpływa na tak potężne zużycie. Sama docierka - jak dudix1983 napisał - normalna praca auta z głową na karku.

Ja twierdze że mechanik nic nie mierzył, bo nie wierzę że ATR sklasyfikowany do remontu miałby pomiary mieszczące się w granicach błędu. Nie czarujmy się, to auto nie miało lekkiego życia bo nie do tego zostało stworzone.

Jeszcze jest opcja że źle złożył pierścienie (kolejność, kąty, do góry nogami - nie pamiętam czy w ATR jest różnica, ale w wielu jest). Może zamienił też uszczelniacze - ssące z wydechem. 

Nic nie zrobisz i nie stwierdzisz dopóki ponownie nie zdejmiesz głowicy.

 

Szkoda że nie wiesz ile brał wcześniej, bo tak chyba pisałeś. Jakoś nie wierzę że przy poprawnym złożeniu, nawet jak jest owal, to nie będzie poprawy. Owal - tak, chodzi o cylindry, bo tłok nie naciska jednakowo na całym obwodzie.

No niestety  nie wiem wiem ile pobierał wcześniej :( ponieważ zaraz po kupnie remontowałem ATR dla siebie a tu taki zag :( Wiem ze z założeniem pierścieni zeszło 3 dni ponieważ nie wiedział do końca jak założyć je poprawnie chodzi zapewne o to co pisałeś (kolejność, kąty, do góry nogami - nie pamiętam czy w ATR jest różnica, ale w wielu jest)

ale dopytywał się wydzwaniał i się dowiedział niby ;(


  • 0

#23 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:24, 29.12.2016

 z założeniem pierścieni zeszło 3 dni ponieważ nie wiedział do końca jak założyć je poprawnie ....ale dopytywał się wydzwaniał i się dowiedział niby ;(

wiem że to Cię nie pocieszy, ale to wiele tłumaczy niestety


tutaj masz rozmieszczenie pierścieni w B18 (widać przekrój poprzeczny pierścieni więc można sprawdzić który gdzie zamontowany i je rozpoznać)

http://honda-tech.co...p-help-2880887/

 

a tutaj H22 i K20:

http://honda-tech.co...1046336/page25/

 

zawsze coś można wywnioskować, ale skoro mechanik ma z tym problem to wiesz...  :om:


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 09:28, 29.12.2016

  • 0

#24 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 10:16, 29.12.2016

A czy Twój mechanik składał kiedykolwiek h-serię i wogóle silniki Hondy . Jeżeli nie no to douczanie się podczas remontu nie wymaga komentarza .
  • 0

#25 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:39, 29.12.2016

A czy Twój mechanik składał kiedykolwiek h-serię i wogóle silniki Hondy . Jeżeli nie no to douczanie się podczas remontu nie wymaga komentarza .

Wiesz co składał silniki hondy i było ok z tego co mi wiadomo ale czy H serię to nie wiem. Ja na początku przez telefon od razu się zapytałem czy będzie na siłach bo jak nie to szukam innego mechanika bo ma być to zrobione dobrze i ooo oddałem a teraz chyba źle zrobiłem :/


wiem że to Cię nie pocieszy, ale to wiele tłumaczy niestety


tutaj masz rozmieszczenie pierścieni w B18 (widać przekrój poprzeczny pierścieni więc można sprawdzić który gdzie zamontowany i je rozpoznać)

http://honda-tech.co...p-help-2880887/

 

a tutaj H22 i K20:

http://honda-tech.co...1046336/page25/

 

zawsze coś można wywnioskować, ale skoro mechanik ma z tym problem to wiesz...  :om:

dzięki na pewno nie omieszkam sobie wydrukować i ewentualnie mu pokazać czy tak zrobił ;)


  • 0

#26 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:33, 29.12.2016

Jeśli glowica wcześniej nie była regenerowana to jakos mi sie nie chce wierzyc aby w minimum 14 letniej glowicy prowadnice byly ok.....

3 dni zakładał pierścienie na tłoki - kur... co za marnotrawienie czasu.... zmien mechanika bo ten to chyba jakis piekarz.....

Nowa tuleje to tylko jakieś firmowe w komplecie z tlokami... wstawia żeliwne z mahle i niedługo później będzie jeszcze gorzej niż teraz - już to przetestowalem.
Ta cena 4 tysiące za tuleje to jakaś z kosmosu... nawet w Wawie tyle nie biorą. Koszt 4 tuleji z mahle w Sosnowcu to koszt 1200 pln

Te tuleje są dobre do d oraz b serii gdzie ori byly żeliwne.
Poskladanie H serii jest o wiele bardziej skomplikowane niż d czy też B które potrafią wybaczyć bardzo drobne pomyłki przy pomiarach.

Użytkownik dudix1983 edytował ten post 18:37, 29.12.2016

  • 0

#27 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:13, 29.12.2016

Tak jak kolega wyżej napisał.To już nie jest jednorodny materiał tylko dwa różne materiały.Mający trochę pojęcia wiedzą co to oznacza.Padła tu wypowiedź że jak będzie owal i nowe pierścienie to nie będzie źle.BZDURA DO POTĘGI.Prawda jest taka że teraz z tych wypowiedzi wynika że niczego nie jesteśmy pewni.Nie ma pewności że szlifierz wszystko pomierzył i sprawdził.Nie chce mi się wierzyć że mechanik źle założył pierścienie.Chyba że pierwszy raz naprawiał silnik.Powinien to wcześniej wszystko po rozkręceniu zabrać do dobrego szlifierza w celu weryfikacji.Szlifierz wystawia zlecenie.Po weryfikacji na zleceniu powinny być wyniki i wpis co i jak.Wtedy jest wszystko jawne i widać kto zrobił babola jeśli jest problem.Tak to jest teraz wszystko zrobione na ,,gębę,,
  • 0

#28 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:34, 30.12.2016

Jak nie wiedział jak założyć pierścienie to pewnie źle je założył i z tego taki pobór. Albo jakiś pierścień się uszkodził - miałem taki przypadek że zaraz po remoncie pękł pierścień olejowy sprężysty (nowy NPR)  i pobór był pobodny do tego z tematu.

I nie straszcie kolegi jajowatymi tujelami - kumpel złożył F serie po 500k km przelotu na nowych pierścieniach gdzie progi na cylindrach były wielkości krawężników i auto śmiga tak już rok i wielkich ilości oleju jakoś nie bierze....


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#29 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:41, 30.12.2016

Backdraft. Umiesz czyyac ze zrozumieniem? Kto napisal ze po zalozeniu nowych pierscieni na owal brdzie ok? Nie bedzie ok i zgodnie ze sztuka remontowania ale brdzie lepiej. Na pewno nie powinno byc gorzrj noz przed. Ewidentnie dla mnie popelniono blad przy montazu. Bez zdejmowania czapki to wrozenie z fusow.

Użytkownik Szczypior88 edytował ten post 09:33, 30.12.2016

  • 0

#30 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:29, 30.12.2016

No to zweryfikuj dobrze wszystkie wypowiedzi i będziesz wiedział.Teraz póki co złożony silnik.Niech wykona pomiary które potem porówna po kolejnym rozebraniu i złożeniu.Szczelność cylindrów to szybki pomiar i juz daje pogląd na stan silnika.Po ściągnięciu czapki już nie wykona pomiarów.Dobry warsztat będzie miał sprzęt do diagnostyki silnika
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, olej, pobieranie oleju, silnik H22A7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq