-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX
-
Auto Roku 2022 - FairFaX

#16
Napisano 22:13, 29.12.2016
#17
Napisano 23:40, 29.12.2016
Skrzypieć dolny może najszybciej ,bo to on z całego zawieszenia przenosi największe siły
jakieś badania specjalistyczne przeprowadziłeś na ten temat?
sworzeń - który z założenia, jest elementem tłumiąco-łączącym, i waży mniej niż 1 kg przenosi największe siły?
z całym szacunkiem, ale przez właśnie takie teorie słabo mi się czasami czyta to (i inne) forum.
napisałem już wcześniej o tej dziwacznej logice tu zaprezentowanej:
"skrzypi?! WYMIEŃ SWORZEŃ!" ; "szarpie na gazie?! WYMIEŃ ŚWIECE!" ; "nie odpala?! AKUMULATOR!" ; "stuka w prawym tylnym kole?! USZCZELKA POD GŁOWICĄ!"
Czy ktoś, kto w ciemno radzi wymieniać sworznie dolne, zwróci autorowi pieniążki jeśli skrzypienie nie ustanie?! "NIE,BO MU ŻYCIE MOŻE URATOWAŁEM - A CO JAKBY MU SIĘ URWAŁ!?".
polecam się zastanowić zanim ktoś po raz kolejny napisze, że jak coś skrzypi z przodu to na 100% sworzeń dolny...
#18
Napisano 00:14, 30.12.2016

Nikt nie piszę ,że 100 % Jak byś nie zauważył napisałem Najczęściej.
Accorda mam od 2002 r .Na forum związanym z accordem od 2005 2004 ?
Wszystkie mają taką samą budowę sworznia
Sorry ...ale wymienili podczas takich akcji więcej sworzni niż ty zrobiłeś km tym accordem.
Po części można powiedzieć ,że przeprowadziłem badania właśnie w ten sposób

Oczywiście zdarzają się różne przyczyny skrzypień. To chyba normalne i nkt tego nie kwestionuje.To ma na celu jak najszybszą kontrolę sworznia w celu upewnienia się ,że to nie ON.
Radzę się również zastanowić wypisując takie dyrdymały i rzucać się jak szczerbaty ma suchary.
....i kolego geto90 pewnie dziękuje ci za rzeczową pomoc

W skrócie .."coś mu skrzypi w zawieszeniu"":-)
Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:20, 30.12.2016
#19
Napisano 00:17, 30.12.2016
"sworzen -ktory z zalozenia jest elementem tlumiaco-laczacym" chyba mylisz to z tuleja metalow-gumowa, sworzen o ktorym piszemy dzwiga ponad 25% ciezaru auta, a na pewno nie ma wlasciwosci tlumiacych. Nikt tu nie twierdzi ze to na 100% skrzypi ten sworzen, jednak najczesciej to on daje taki efekt. Wiadomo kazdy robi ze swoim autem co chce i na wlasna odpowiedzialnosc i na forum staramy sie pomoc w zdiagnozowaniu usterki i co z tym zrobic, przynajmniej ja tak to odbieram.
#20
Napisano 00:17, 30.12.2016
blow dobrze prawi, polac mu! U mnie za skrzypienie w podobnych sytuacjach odpowiadal gorny wahacz. Takze teoria, ze jak cos skrzypi z przodu to na 100% jest to sworzen jest wyssana z palca.
#21
Napisano 00:25, 30.12.2016


Górny skrzypi w 1-2% .Tylko górny to se może skrzypieć i tyle .Dolny jak skrzypnie to przegubu wewnętrznego będziesz szukać w polu (jak dobrze pójdzie)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:26, 30.12.2016
#22
Napisano 00:30, 30.12.2016
Haha Wlodar sluszna uwaga z tym przegubem wewnetrznym .
#23
Napisano 00:36, 30.12.2016
Na spokojnie wysyłam Cie wlasnie na wakacje za ten tekst.Blow nie wysilaj ..sie..
i na spokojnie.
Radzę się również zastanowić wypisując takie dyrdymały i rzucać się jak szczerbaty ma suchary.
Chrishonda-a co robi ten sworzeń? Łaczy zwrotnicę z wahaczem tak? A jak to robi,że to łączenie nie stuka? Czyżby swoją konstrukcją tłumił?
No to łączy i tłumi,czy nie...?
Oczywiscie robi coś wiecej i dlatego nie ma tam zwyklej sruby-ale to wyjasnienie mojego skrótu myślowego.
Napisalem wbrew temu co kolega Wlodar twierdzi,wyraźna i rzeczową porade co autor powinien zrobić zamiast wróżyć z fusów i wymieniać w ciemno,bo "większość" tak ma.
#24
Napisano 01:14, 30.12.2016
No nie tlumi, bo nie ma w swojej budowie materialu pochlaniajacego drgania czyli gumy, jest elementem prowadzacym kolo, przenoszacym sily z kola na reszte auta i dzwigajacym1/4 jego masy, ale mniejsza o szczegoly.
Z fusow nie ma co wrozyc to fakt, ale akurat w przypadku uszkodzenia tego elementu mozna narobic sobie najwiecej szkod. Jak sie urwie lacznik stabilizatora to sie nic wiekszego nie stanie, to samo z tulejami metalowo-gumowymi -wahacz nie odleci.
A to ze ciezko go zdiagnozowac, bo nawet gdy nie wykazuje luzu to potrafi sie juz zacierac, zaleca sie wymiane zwlaszcza po slusznym przebiegu. U mnie z lewej strony mam jeszcze oryginal, przebieg 240 tys, z prawej zaczal potrzaskiwac, kupilem 555, rozebralem zawiech. Przyjrzalem sie temu sworzniu, niewykazywal zadnego luzu, obracal sie lekko. Postanowilem nie wymieniac go myslac w koncu to oryginal. Wymylem w srodku, wrzucilem nowy smar i zlozylem wszystko do kupy. Po bodajze 3 miesiacach zaczal cholernie skrzypiec i kierownica wyraznie tezej chodzic, a bylem 200 km od domu. Wracalem z dusza na ramieniu, po powrocie od razu wymiana, cisza i spokoj.
Poprostu Panowie trzeba tego pilnowac, oryginalne sa bardzo trwale ale nie wieczne.
#25
Napisano 20:11, 30.12.2016
wieczne nie są pewnie, ale jak ktoś ma dobre oem i niepotrzebnie wymieni na coś w stylu yamato itp to może sobie narobić więcej szkody niż pożytku. Ale tu zostały wybrane 555 więc nie ma tego problemu.
#26
Napisano 20:39, 30.12.2016
Co do jakosci 555 mam watpliwosci. U mnie nie wytrzymaly nawet 25kkm... Ale to juz inny temat
#27
Napisano 23:18, 30.12.2016
3 lata i niecale 50 tys km
Dziękuję dobranoc

Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
#28
Napisano 23:30, 30.12.2016
Guma pękła przed czy po zdejmowaniu?
#29
Napisano 23:57, 30.12.2016
Zawsze to mozna kupic oem, teraz sa juz dostepne, ale z drugiej strony wazne ze sie nie ukrecil.
#30
Napisano 08:26, 31.12.2016
Trzy razy skrzypiało, właściwie dwa, bo za pierwszym razem wymieniłem prawy, lewy. Niedawno prawy Delphi zaskrzypiał 50 tyś.km przelatał wymieniłem na ctr. Lewy został. Tak więc u mnie na 100 % jak skrzypi to dolny sworzeń

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
![]() Wąż gumowy ze zbiorniczka płynu do wspomagania do pompy wspomaganiaNapisany przez Warjaat , 26 mar 2023 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() Klimatyzacja - obciążenie silnika - wentylatoryNapisany przez mrrocky , 21 mar 2023 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() Wyciek płynu hamulcowego przy zaciągniętym ręcznymNapisany przez WillyKrK , 19 mar 2023 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() |
![]() Czujnik poziomowaniaNapisany przez ace24r3 , 15 mar 2023 ![]() |
|
![]()
|
|
![]() |
![]() Łożysko dwumasy 2.2 ictdiNapisany przez herbatnik , 14 mar 2023 ![]() |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych