Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sworzeń zwrotnicy? Proszę o pomoc.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#16 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:13, 29.12.2016

Skrzypieć dolny może najszybciej ,bo to on z całego zawieszenia przenosi największe siły
  • 0
                       

#17 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 23:40, 29.12.2016

Skrzypieć dolny może najszybciej ,bo to on z całego zawieszenia przenosi największe siły

 

jakieś badania specjalistyczne przeprowadziłeś na ten temat?

 

sworzeń - który z założenia, jest elementem tłumiąco-łączącym, i waży mniej niż 1 kg przenosi największe siły? 

 

z całym szacunkiem, ale przez właśnie takie teorie słabo mi się czasami czyta to (i inne) forum. 

 

napisałem już wcześniej o tej dziwacznej logice tu zaprezentowanej:

 

"skrzypi?! WYMIEŃ SWORZEŃ!" ; "szarpie na gazie?! WYMIEŃ ŚWIECE!" ; "nie odpala?! AKUMULATOR!" ; "stuka w prawym tylnym kole?! USZCZELKA POD GŁOWICĄ!"

 

 

Czy ktoś, kto w ciemno radzi wymieniać sworznie dolne, zwróci autorowi pieniążki jeśli skrzypienie nie ustanie?!  "NIE,BO MU ŻYCIE MOŻE URATOWAŁEM - A CO JAKBY MU SIĘ URWAŁ!?".   

 

 

 

polecam się zastanowić zanim ktoś po raz kolejny napisze, że jak coś skrzypi z przodu to na 100% sworzeń dolny...


  • 0

#18 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:14, 30.12.2016

Blow nie wysilaj ..sie..:-) i na spokojnie.wystarczająco dużo sworzni zostało wymienione w accordach.
Nikt nie piszę ,że 100 % Jak byś nie zauważył napisałem Najczęściej.
Accorda mam od 2002 r .Na forum związanym z accordem od 2005 2004 ?
Wszystkie mają taką samą budowę sworznia
Sorry ...ale wymienili podczas takich akcji więcej sworzni niż ty zrobiłeś km tym accordem.
Po części można powiedzieć ,że przeprowadziłem badania właśnie w ten sposób :-). i jakby się dziwne wydawało najczęstszym winowajcą jest sworzeń
Oczywiście zdarzają się różne przyczyny skrzypień. To chyba normalne i nkt tego nie kwestionuje.To ma na celu jak najszybszą kontrolę sworznia w celu upewnienia się ,że to nie ON.
Radzę się również zastanowić wypisując takie dyrdymały i rzucać się jak szczerbaty ma suchary.

....i kolego geto90 pewnie dziękuje ci za rzeczową pomoc :-)
W skrócie .."coś mu skrzypi w zawieszeniu"":-)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:20, 30.12.2016

  • 0
                       

#19 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:17, 30.12.2016

"sworzen -ktory z zalozenia jest elementem tlumiaco-laczacym" chyba mylisz to z tuleja metalow-gumowa, sworzen o ktorym piszemy dzwiga ponad 25% ciezaru auta, a na pewno nie ma wlasciwosci tlumiacych. Nikt tu nie twierdzi ze to na 100% skrzypi ten sworzen, jednak najczesciej to on daje taki efekt. Wiadomo kazdy robi ze swoim autem co chce i na wlasna odpowiedzialnosc i na forum staramy sie pomoc w zdiagnozowaniu usterki i co z tym zrobic, przynajmniej ja tak to odbieram.


  • 0

#20 viper505

viper505
  • Klubowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:17, 30.12.2016

blow dobrze prawi, polac mu! U mnie za skrzypienie w podobnych sytuacjach odpowiadal gorny wahacz. Takze teoria, ze jak cos skrzypi z przodu to na 100% jest to sworzen jest wyssana z palca. 


  • 0

#21 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:25, 30.12.2016

Teorie ,że na 100% dolny skrzypi wymyślacie sami i to Ci co im nie skrzypiał dolny :-) ....cóż to za paranoja :-D
Górny skrzypi w 1-2% .Tylko górny to se może skrzypieć i tyle .Dolny jak skrzypnie to przegubu wewnętrznego będziesz szukać w polu (jak dobrze pójdzie):-)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:26, 30.12.2016

  • 0
                       

#22 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:30, 30.12.2016

Haha Wlodar sluszna uwaga z tym przegubem wewnetrznym :lol:.


  • 0

#23 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 00:36, 30.12.2016

Blow nie wysilaj ..sie..:-) i na spokojnie.
Radzę się również zastanowić wypisując takie dyrdymały i rzucać się jak szczerbaty ma suchary.

Na spokojnie wysyłam Cie wlasnie na wakacje za ten tekst.


Chrishonda-a co robi ten sworzeń? Łaczy zwrotnicę z wahaczem tak? A jak to robi,że to łączenie nie stuka? Czyżby swoją konstrukcją tłumił?
No to łączy i tłumi,czy nie...?
Oczywiscie robi coś wiecej i dlatego nie ma tam zwyklej sruby-ale to wyjasnienie mojego skrótu myślowego.

Napisalem wbrew temu co kolega Wlodar twierdzi,wyraźna i rzeczową porade co autor powinien zrobić zamiast wróżyć z fusów i wymieniać w ciemno,bo "większość" tak ma.
  • 0

#24 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 01:14, 30.12.2016

No nie tlumi, bo nie ma w swojej budowie materialu pochlaniajacego drgania czyli gumy, jest elementem prowadzacym kolo, przenoszacym sily z kola na reszte auta i dzwigajacym1/4 jego masy, ale mniejsza o szczegoly.

 

Z fusow nie ma co wrozyc to fakt, ale akurat w przypadku uszkodzenia tego elementu mozna narobic sobie najwiecej szkod. Jak sie urwie lacznik stabilizatora to sie nic wiekszego nie stanie, to samo z tulejami metalowo-gumowymi -wahacz nie odleci.

 

A to ze ciezko go zdiagnozowac, bo nawet gdy nie wykazuje luzu to potrafi sie juz zacierac, zaleca sie wymiane zwlaszcza po slusznym przebiegu. U mnie z lewej strony mam jeszcze oryginal, przebieg 240 tys, z prawej zaczal potrzaskiwac, kupilem 555, rozebralem zawiech. Przyjrzalem sie temu sworzniu, niewykazywal zadnego luzu, obracal sie lekko. Postanowilem nie wymieniac go myslac w koncu to oryginal. Wymylem w srodku, wrzucilem nowy smar i zlozylem wszystko do kupy. Po bodajze 3 miesiacach zaczal cholernie skrzypiec i kierownica wyraznie tezej chodzic, a bylem 200 km od domu. Wracalem z dusza na ramieniu, po powrocie od razu wymiana, cisza i spokoj.

 

Poprostu Panowie trzeba tego pilnowac, oryginalne sa bardzo trwale ale nie wieczne.


  • 0

#25 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 309 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:11, 30.12.2016

wieczne nie są pewnie,  ale jak ktoś ma dobre  oem i niepotrzebnie  wymieni na coś w stylu  yamato  itp to może sobie narobić więcej szkody niż pożytku. Ale tu zostały  wybrane  555 więc nie ma tego problemu.


  • 0

#26 viper505

viper505
  • Klubowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:39, 30.12.2016

Co do jakosci 555 mam watpliwosci. U mnie nie wytrzymaly nawet 25kkm... Ale to juz inny temat


  • 0

#27 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Administrator
  • 4872 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 77
Super

Napisano 23:18, 30.12.2016

Magiczne przezajebiste 555
3 lata i niecale 50 tys km
Dziękuję dobranoc

568bf3350035294ab3fb58fc4bbd0824.jpg
  • 0

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#28 przemkowal

przemkowal
  • Klubowicz
  • 7590 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 55
Super

Napisano 23:30, 30.12.2016

Guma pękła przed czy po zdejmowaniu?


  • 0

#29 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:57, 30.12.2016

Zawsze to mozna kupic oem, teraz sa juz dostepne, ale z drugiej strony wazne ze sie nie ukrecil.


  • 0

#30 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 631 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:26, 31.12.2016


Trzy razy skrzypiało, właściwie dwa, bo za pierwszym razem wymieniłem prawy, lewy. Niedawno prawy Delphi zaskrzypiał 50 tyś.km przelatał wymieniłem na ctr. Lewy został. Tak więc u mnie na 100 % jak skrzypi to dolny sworzeń :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq