Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Rozrusznik nie reaguje w wilgotne dni

VI accord VI nie odpala nie reaguje w wilgotne dni brak reakcji brak rozruchu rozrusznik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 elektron205

elektron205
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Koło
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 27.12.2016

Witam.

Posiadam Hondę Accord VI 1.8

Problem wygląda następująco:

 

W wilgotne i zimne dni (mgła, deszcz) po przekręceniu kluczyka rozrusznik kompletnie nie reaguje. Akumulator naładowany, wszystko normalnie się świeci, ale gdy przekręcam kluczyk jest tylko cyknięcie i martwa cisza. Sytuacja ta miała miejsce kilka razy (również teraz). Gdy tylko temperatura trochę wzrośnie auto odpala na dotyk. Nigdy nie miałem problemu z rozruchem - zawsze auto odpala za pierwszym nawet na minusie. Sprawdzałem przewody przy rozruszniku i wszystko normalnie podłączone.

 

Teraz pytanie, czy to może być wina wilgoci na jakiś przewodach rozrusznika, czy raczej coś z zapłonem, a może rozrusznik walnięty? Gdzie może występować problem?

 

Pozdrawiam.


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:05, 27.12.2016

Kontrolki przygasają jak cyka?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 27.12.2016

Sprawdź czy masz klemy dobrze zamocowane na akumulatorze, to też może mieć wpływ. 

No i ewentualnie spróbuj... postukać młotkiem i potem jeszcze raz spróbować odpalić


  • 0

#4 elektron205

elektron205
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Koło
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:06, 28.12.2016

Na razie jest znowu wszystko ok (chociaż wolałbym żeby schrzaniło się na dobre i mógł naprawić to raz na zawsze). Ale podejrzewam, że problem jest po stronie rozrusznika. Auto stało 2 dni nie używane i może coś się zastał, albo szczotki się kończą.


  • 0

#5 klaus

klaus
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 30.12.2016

U mnie przy podobnych objawach winowajcą okazał się zabrudzony włącznik elektromagnetyczny przy rozruszniku. Jak wyciągniesz rozrusznik i rozbierzesz włącznik to sprawdź czy sworzeń luźno chodzi w tulei. Jak jest zapchany brudem/olejem/smarem to masz przyczynę.


  • 0

#6 Adun94

Adun94
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:21, 08.01.2017

Mam ten sam problem teraz gdy jest -19 to nic sie nie da zrobić. Akumulator w porządku wszystko gra jak już się go raz odpali w dzień to później pali na dotyk. 

Ktoś wie czemu tak się dzieje??

Dodam że kontrolki migają ale rozrusznik ani drgnie taki jakby stycznik słychać który coś przerywa i rozrusznik nie kreci 


Honda Accord 1.8 z LPG 2002 


Użytkownik Adun94 edytował ten post 09:24, 08.01.2017

  • 0

#7 klaus

klaus
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 08.01.2017

Prawdopodobnie masz zabrudzony/zaolejony bendix. Przy mocnych mrozach brud/olej na tyle gęstnieje że elektromagnes nie jest w stanie go ruszyć.

Czyszczenie nie jest jakoś specjalnie skomplikowane, wyciągasz rozrusznik, odkręcasz bendix i czyścisz w nim tuleje z brudu.


  • 0

#8 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:13, 08.01.2017

Warto też sprawdzić masową klemę i jej główne połączenie do karoserii, ale tak jak koledzy wyżej piszą - najprawdopodobniej problem jest w samym wyłączniku elektromagnetycznym. A może też szczotki się po prostu kończą i co jakiś czas rozrusznik zatrzyma się w takiej pozycji, w której komutator jest poza zakresem szczotek. Najlepiej wyjąć, zregenerować rozrusznik i zapomnieć o problemie.


  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#9 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:31, 08.01.2017

No to widzę, że nie tylko ja mam problem z rozrusznikiem przy mrozach. U mnie kłopoty zaczęły się dwa dni temu, ale zawsze po kilku-kilkunastu próbach odpalał. 

Wczoraj po wizycie na stacji benzynowej chcę odjeżdżać... i kaplica. Po godzinie prób odpuściłem, zostawiłem auto na parkingu. Może dzisiaj odpali.


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#10 Adun94

Adun94
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:10, 08.01.2017

udało mi się odpalić, teraz pojawił się "Check" ale podejrzewam że sam zgaśnie

Szczotki w rozruszniku będą w porządku 
Zrobiłem taki test jak udało mi sie odpalić to go zgasiłem po 5sek, i następnym razem odpalił na dotyk.

Wiece to raczej ten syf z rozrusznika zamarza a jak juz raz zostanie przełamany to później pali 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord VI, nie odpala, nie reaguje, w wilgotne dni, brak reakcji, brak rozruchu, rozrusznik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq