Skocz do zawartości


Zdjęcie

Blad drugiej sondy lambda - wymiana katalizatora

VIII sonda lambda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 738 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 11.03.2017

zaklep otwór w emulatorze na średnicę ok 0.5mm


  • 0

#17 Marten

Marten
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Z. Góra
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 14.03.2017

Ja mam pomysła co do podniętego katalizatora i błędów 2 sondy lambda. Otóż mam zakupioną używaną II lambdę i jedną zamontowaną w katalizatorze. A co by się stało (pytam jako laik) gdyby odłączyć zamontowaną w katalizatorze lambdę, ale nie wykręcać jej, niech sobie siedzi, a drugi egzemplarz sondy podłączyć do kostki, ale nie wkręcać do katalizatora, tylko ładnie spinką przymocować do czegoś luzem. Czy ktoś wie jak to będzie działać? Czy można tak zrobić i komputer nie zwariuje? A może będzie odczytywać to świeże powietrze i żaden błąd z katalizatora już się nie wyświetli? byłoby to proste i genialne rozwiązanie, tylko czy tak się da?

Niech ktoś kto się trochę zna - doradzi. Z góry dzięks.


  • 0

#18 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 738 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 14.03.2017

Ale właśnie chodzi o to że błąd się pokazuje bo jest za dużo tlenu w spalinach, ponieważ niesprawny katalizator nie wiąże tlenu z produktami spalania. Dlatego twój pomysł nie zadziała.
  • 0

#19 cosiecieszysz

cosiecieszysz
  • Klubowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Lubelskie LCH
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:15, 27.03.2017

zaklep otwór w emulatorze na średnicę ok 0.5mm

Jeszcze gorzej.
  • 0

#20 cosiecieszysz

cosiecieszysz
  • Klubowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Lubelskie LCH
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 23.09.2017

Temat z błędem P420. Opanowany. Pomógł mi w tym, mój gazownik.

Mój gazownik to mądry gazownik :).


Użytkownik cosiecieszysz edytował ten post 08:07, 23.09.2017

  • 0

#21 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 23.09.2017

U mnie taka sama sytuacja była na 95% błąd P420 pojawił się przez zła regulacje instalacji gazowej. Na moją prośbę gazownik przestawił mi mieszankę bo 'wydawało' mi się, że mam ciut za wysokie korekty na gazie do -7 -8% LTFT i to spowodowało, że po 3-4 dniach podczas dłuższej jednostajnej trasy 70-90km/h na tempomacie po ok 50 km wyskoczył mi check p420 i na androidzie w torque nie przechodziły mi testy kata ... mój mechanik od hond kazał wyłączyć gaz wyjechać na ekspresówkę i przez 10 min dać Hani w palnik ;) wszystko znikło jak ręką odjął ...  i do dziś już z 2-3 miechy jest bez problemowo. Został gaz do ponownego strojenia / wgrania poprzednich ustawień.


  • 0

#22 cosiecieszysz

cosiecieszysz
  • Klubowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Lubelskie LCH
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 23.09.2017

No chyba, nie. Bo u mnie akurat gaz był dobrze wyregulowany. W moim przypadku kat juz nie domaga.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#23 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 23.09.2017

Odebrałem ten wpis o gazowniku jakby coś wyregulował i jest ok  ....  u mnie 190 kkm też głównie trasa z tego co wynika z przebiegów w książce mam nadzieję, że nie powróci szybko błąd z katem.

 

A ten błąd nie wyskakuje Ci przy dość specyficznych warunkach jazdy (konkretnej trasie ?)  np. tempomat i prędkość ok 70-90 km/h ?


  • 0

#24 cosiecieszysz

cosiecieszysz
  • Klubowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Lubelskie LCH
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 24.09.2017

U mnie ten błąd pojawiał się przy niskich i jednostajnych prędkościach. W zakresie 20 ÷ 40 km/h. Najpierw miałem zamontowaną jedną tuleje dystansową przed sondą. Gazownik dał mi drugą i polecił abym wkręcił jedną w drugą. Czyli 2 szeregowo i potem w nie wkręcił sondę lambda. I to zadziałało zrobiłem juz 10 tys. km i błąd się nie pojawia. Wcześniej wyskakiwał co 300 do 500 km.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sonda lambda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq