Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Spalanie oleju, wycieki, nierówna praca silnika, wypadanie zapłonów

VI accord honda spalanie oleju wypadanie zapłonów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#1 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:57, 15.12.2016

Witam. Dziś jak odkręciłem korek chłodnicy to się załamałem, pełno oleju, jest bardzo gęsto, więc to poważna sprawa. Zbiorniczek wyrównawczy suchy. Honda brała olej ale były wycieki spod pokrywy zaworów i na wale, zostało to uszczelnione, od naprawy zbyt mało przejeździłem żeby zaobserwować ile i czy w ogóle ubywa oleju, pod korkiem oleju nie ma żadnego szlamu ale ten olej w chłodnicy mnie strasznie zmartwił. Nie wiem co teraz robić póki co czy dolać płyn do chłodnic do zbiornika wyrównawczego no i jak sprawdzić czy olej w chłodnicy to uszczelka pod głowicą czy chłodnica oleju a może jeszcze coś innego? Proszę o poradę.

 

Dodam, że temperatura w normie - w połowie skali, podczas jazdy czuć olej, myślałem że przez niewymyty wyciek z silnika, silnika się nagrzewa i czuć olej, czuć jakby spaliny ale to też może nieszczelny do końca układ wydechowy, była spawana siateczka, może mechanik nie przyłożył się.

 

Aktualizacja: Na tę chwilę jestem prawie pewien, że ten "olej" w ukł. chłodzenia to był uszczelniacz, może chłodnicy, może uszczelki pod głowicą (są takowe). Zmieniam tytuł tematu bo nie jest aktualny. Wycieki niby naprawione u mechanika ale ze skrzyni i z rozrządu wciąż trochę kapie.


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 15:56, 07.03.2017

  • 0

#2 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:23, 15.12.2016

a nie przybyło Ci czasem oleju?

górny przewód od chłodnicy nie puchnie?


  • 0

#3 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:55, 15.12.2016

Kiedy ostatnio odkręcałeś korek od chłodnicy? Kiedy płyn chłodniczy był zmieniany? Nie koniecznie musi to być olej, ze starego płynu chłodniczego potrafi osadzać się na korku taka brunatną maź, miałem coś podobnego.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#4 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 15.12.2016

Oleju nie przybywa, raczej ubywało a teraz nie wiem bo za świeżo zabrany od mechanika i nic nie zaobserwowałem. Wąż górny chłodnicy niestety puchnie i chłodnica i jej okolice parują ale to może woda bo jej nie brakuje pod maską, auto stoi pod blokiem, wystarczy, że podniosę maskę i już woda kapie na komorę silnika. Auto jakoś przesadnie nie dymi, zaraz po odpaleniu na zimnym troche, potem ustaje, przy mocnym przygazowaniu nieco więcej dymu. W oleju nie widać pęcherzyków czy dziwnego koloru, olej jak olej.

 

qcaj

W chłodnicy jest olej, nie na korku ale w chłodnicy, po prostu czarna maź.


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 15:58, 15.12.2016

  • 0

#5 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:41, 15.12.2016

obawiam się że to może być uszczelka pod głowicą ,albo pęknięta głowica.  Czy termostat otwiera prawidłowo obieg?


  • 0

#6 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 15.12.2016

a nie przybyło Ci czasem oleju?

górny przewód od chłodnicy nie puchnie?

Jak wąż puchnie, to o czym to świadczy?


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#7 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 15.12.2016

Termostat raczej w porządku. Dlaczego? Wskazówka temperatury zachowuje się jak powinna tak jak w moich wcześniejszych autach tzn. po odpaleniu w miarę jak silnik co raz bardziej się nagrzewa wskazówka się podnosi aż do połowy skali, podczas jazdy, nawet dynamicznej stoi już w miejscu ani nie opada ani nie podnosi się. Co do pracy silnika to nie ma niepokojących objawów np. szarpania, ciężkiego odpalania, znacznej utraty mocy itp.

 

Oczywiście nie próbuje się mądrzyć bo mało wiem o mechanice, piszę tylko o moich obserwacjach i wnioskach. Auto było tydzień w warsztacie i poważne usterki usunęli, zaskoczył mnie ten olej w chłodnicy. Żaden płyn nie kipi, nie wylewa się ze zbiornika. Mam nadzieję, że to nie uszczelka ani tym bardziej nie pęknięta głowica.


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 17:28, 15.12.2016

  • 0

#8 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:31, 15.12.2016

Jedź na test spalin w układzie chłodzenia.
  • 0

#9 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:03, 16.12.2016

Jak wąż puchnie, to o czym to świadczy?

o tym że jest ciśnienie za duże w układzie


  • 0

#10 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:20, 16.12.2016

o tym że jest ciśnienie za duże w układzie

To pod kątem uszczelki pod głowicą, jak jest nieszczelność to ciśnienie z cylindrów jest wtłaczane do układu chłodzenia?

Moim zdaniem ciężko w ten sposób sprawdzić bo normalnie jak układ się nagrzewa, to wąż od chłodnicy robi się dość twardy. W porównaniu z zimnym silnikiem jest to dość duża różnica w twardości. Przy wężach które mają ponad 10 lat to nawet jak jest wszystko w porządku, po nagrzaniu silnika wyglądają jakby były spuchnięte.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#11 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:18, 16.12.2016

qcaj, dlatego też zadałem pytanie czy termostat otwiera prawidłowo obieg . Nie można kilku rzeczy wykluczyć


  • 0

#12 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:21, 16.12.2016

A co ma termostat do oleju w płynie chłodniczym?

Jeśli faktycznie jest to olej i jest go dużo to może być przeciek pomiędzy kanałem olejowym a wodnym na uszczelce głowicy.

Twój silnik chyba nie ma chłodnicy oleju wiec to bym wykluczył.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#13 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:23, 16.12.2016

Termostat raczej w porządku. Dlaczego? Wskazówka temperatury zachowuje się jak powinna tak jak w moich wcześniejszych autach tzn. po odpaleniu w miarę jak silnik co raz bardziej się nagrzewa wskazówka się podnosi aż do połowy skali, podczas jazdy, nawet dynamicznej stoi już w miejscu ani nie opada ani nie podnosi się. Co do pracy silnika to nie ma niepokojących objawów np. szarpania, ciężkiego odpalania, znacznej utraty mocy itp.

 

Oczywiście nie próbuje się mądrzyć bo mało wiem o mechanice, piszę tylko o moich obserwacjach i wnioskach. Auto było tydzień w warsztacie i poważne usterki usunęli, zaskoczył mnie ten olej w chłodnicy. Żaden płyn nie kipi, nie wylewa się ze zbiornika. Mam nadzieję, że to nie uszczelka ani tym bardziej nie pęknięta głowica.

jak jest w polowie wskazówka to już masz za wysoką temperature ma być poniżej połowy.

15590065_1267568486637031_86078235749504


Użytkownik Troy edytował ten post 10:24, 16.12.2016

  • 0

#14 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:12, 16.12.2016

no oczywiście że się miesza. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, powinno przybywać oleju albo płynu, a koledze ubyło płynu a nic nie przybyło.


  • 0

#15 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:24, 16.12.2016

a jest możliwe że było ponad max oleju i go jakoś przelało albo wywalilo uszczelniacz przez za duza ilosc oleju w silniku czy cos w ten desen.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord, honda, spalanie oleju, wypadanie zapłonów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq