Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Szybko czy wolno na gazie?

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#31 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:30, 18.12.2016

Komputer Pb nie może skorygować dawek LPG, a LPG nie ma możliwości korygowania dawek. Korzysta z mapy , która jest ustawiona na sztywno (stąd zapala się czek). Jak mapa LPG była ustawiana na postoju to wiadomo, że nie jest to pewne ustawienie.

 

myslisz sie, odpowiedz sobie na pytanie - skąd sterownik LPG ma wiedzieć kiedy i ile tego paliwa "wrzucić" do tego czy tego cylindra? do sterownika gazowego nie masz podpiętych czujników temp, położenia przepustnicy, świec itp., wszystkim tym steruje oryginalny komp Pb, nie ważne czy silnik jest zasilany benzyna czy gazem, w sterowniku gazowym nie masz mapy paliwa, tam ustawia sie jedynie mnoznik, który określa - mówiąc obrazowo - o jaka wartość przy danym czasie wtrysku benzynowego musi zostać skorygowany czas wtrysku gazowego, tak żeby AFR na gazie był taki sam jak na benzynie, a tym samym aby były takie same korekty, po to sie jeździ z kompem na kolanach żeby ustawić mnożnik dla każdego czasu wtrysku, oczywiście że komp Pb koryguje dawki LPG, ale nie robi tego bezpośrednio jak w przypadku Pb, pomiedzy nim a wtryskami gazowymi jest dodatkowy unit który na podstawie danych otrzymanych od tego głównego jedynie przedłuża nieznacznie czas wtrysku LPG (nikt nie robi instalacji tak żeby mnożnik był ponizej 1, a wiec w grę wchodzi tylko przedłużanie czasu wtrysku), a ze względu na to że komp Pb może robic korekty tylko w pewnym zakresie, to jezeli w danym momencie osiągnie graniczną wartość korekty to najnormalniej wywala błąd zbyt bogatej lub ubogiej mieszanki, tym samym komp Pb mówi że cos się spier...ło bo on nie może dostosować dawki paliwa tak żeby było dobrze, nie ważne czy spalane jest Pb czy LPG

a przy OL mapa paliwa jest brana bezpośrednio z pamięci oryginalnego kompa Pb, nie jest korygowana na podstawie odczytów z np sondy, i teraz jeżeli jest źle ustawiony mnożnik to jest albo za ubogo i wypala zawory albo za bogato i pada katalizator


Użytkownik rafisz edytował ten post 13:46, 18.12.2016

  • 0

#32 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:46, 18.12.2016

Bardzo ciekawa dyskusja i na temat, co bardzo cieszy mnie, jestem w trakcie czytania instrukcji jak się kalibruje stagi bo taki u mnie jest oraz jak się robi mapy (od czegoś trzeba zacząć dobrą znajomość istoty oraz kultury jazdy na lpg i chociażby po to, żeby móc samemu eliminować przynajmniej podstawowe problemy w tym zakresie, jeśli takowe nastąpią) by mieć elementarne pojęcie o tym.
Teraz takie pytanie, czym się różnią sterowniki staga pierwszych generacji na przykład 300 Premium od nowszych, stag Q4 box, itp.?
Nie chodzi w nich o to, że te nowsze są więcej w stanie skorygować gorszy lpg a tym samym automatycznie zwiększają zakres ochrony siknika przed wypaleniem zaworów i ochroną katalizatora w momentach większego obciążenia silnika?
Z dyskusji w naszym temacie wynika, że w przypadku nie do końca poprawnie wyregulowanej instalacji, wolniejsza jazda na lpg ma jednak swoje uzasadnienie i elektronika robi dużo dobrej roboty w porównaniu do wcześniejszych generacji instalacji, zapewniając poprawną pracę silnika na lpg...
Natknąłem się jeszcze na taki oto link, który mnie osobiście w dużym stopniu do tej wersji przekonuje, ale to jest moje zdanie tylko i nie namawiam nikogo do tego, aby tę opinię przekazywał innym.
Jak dla mnie, jest to rozsądny kompromis pomiędzy prostą kalibracją instalacji lpg na postoju bez i pod obciążeniem, a testami i kalibracją instalacji podczas prób drogowych:

http://vtech.pl/aktu...ulacja-lpg.html

Użytkownik Heromin edytował ten post 01:54, 19.12.2016

  • 0

#33 Sindbad

Sindbad
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:19, 21.12.2016

Witam kolegów wiem ze to nie na temat troche ale bylem w aso Warszawa aries motors Arkuszowa na regulacji zaworow.auto zawiozlem rano a popoludniu bylo do odbioru.jazda do domu pierwsze swiatla i obroty spadly jakby do 500 i malo co nie zgasl ale mysle sobie ze moze zimny itp.po kilku dniach tel z aso czy wszystko ok powiedzialem ze tak ale ten tel dal mi troche do myslenia i zaczolem dokladniej obserwowac auto.rano rozruch na zimno i auto ledwo odpala bo obroty spadaja ale zaraz ssanie zaczyna dzialac i auto ma 1200obr czyli ok przed regulacja nie bylo odpalania ledwo ledwo.zadz do aso a oni do mnie ze do gazownika trzeba jechac po regulacji chociaz auto odpala na benzynie.wczoraj pkjechalem do Mławy na przeglad po 10tys i powiedziano ze wszystko z gazem ok i jesli cos jest nie tak to dzieki serwisowi.dzis w aso znowu gadka ze winna gazu itp ale jak powiedzialem co w Mlawie powiedzieli to odbili od tematu gazu.chwile myslac stwierdzili ze jedyne co moga zrobic to aktualizacje obrotów czy jakos tak.powiedzial to prosze zrobic.po godzinie stwierdzili ze nie moga sie z autem polaczyc ze pewnie jakies zabezpieczenie itp.rece opadaja wziolem kluczyki i pojechalem.kiedys mialem jakies bledy i znajomy elektryk laptopem kasowal bledy i nie ma zadnych zabezpieczen.mial którys z kolegów podobne objawy,problem?prosze o pomoc
 


  • 0

#34 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:55, 21.12.2016

komputer LPG jest podłączony do OBD i aby się połączyć skanerem musisz odłączyć sterownik LPG od OBD. Jaki masz sterownik LPG ?


Użytkownik pawel84j edytował ten post 23:57, 21.12.2016

  • 0

#35 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:34, 05.02.2017

nawiązanie do tematu LPG i regulacji zaworów

miałem przez dłuższy czas VII gen 2,0 z lpg i robiłem regulacje co około 20-30tys - wg.mechanika nigdy nie było jakiś większych różnic do korygowania tych zaworów

teraz mam 2,4 i jak narazie robiłem 2x regulacje - po zakupie oraz po 20tys - i ponownie - nie było dużych korekt

jeżdże pół na pół miasto-trasa, w trasie prędkości 140-160

 

mam więc pytanie - dlaczego należy robić regulacje tak często - co 10-15tys?


  • 0

#36 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:56, 06.02.2017

nawiązanie do tematu LPG i regulacji zaworów
miałem przez dłuższy czas VII gen 2,0 z lpg i robiłem regulacje co około 20-30tys - wg.mechanika nigdy nie było jakiś większych różnic do korygowania tych zaworów
teraz mam 2,4 i jak narazie robiłem 2x regulacje - po zakupie oraz po 20tys - i ponownie - nie było dużych korekt
jeżdże pół na pół miasto-trasa, w trasie prędkości 140-160

mam więc pytanie - dlaczego należy robić regulacje tak często - co 10-15tys?


Ponieważ koszt takiego zabiegu jest niewielki w porównaniu do naprawy głowicy uszkodzonej przez jazdę na podpartych zaworach. Temperatura spalania LPG jest wyższa niż w przypadku PB, przez co istnieje większe ryzyko wypalenia gniazd zaworów, dlatego w silnikach z LPG zalecane jest częstsze zaglądanie do zaworów. To tak w skrócie, więcej info znajdziesz na forum w odpowiednim temacie.
  • 0

#37 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 06.02.2017

Mi bardziej chodziło o to że skoro po 20-30tys nie są rozregulowane to czy jest sens wogole zaglądać po 10tys (zakładam że będą ustawione blisko ideału)
  • 0

#38 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:02, 06.02.2017

Przy Lpg dużo zalezy od tego jak jest instalacja wystrojona..Jednak LPG ma wyższą temperaturę spalania a przy nawet delikatnie zbyt ubogiej mieszance temp będzie jeszcze wyższa, dlatego warto zajrzeć częściej..👍
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#39 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:04, 06.02.2017

Mi bardziej chodziło o to że skoro po 20-30tys nie są rozregulowane to czy jest sens wogole zaglądać po 10tys (zakładam że będą ustawione blisko ideału)


Twoje auto więc ostatecznie sam decydujesz kiedy będziesz regulował. Zalecane częstsze regulację zaworów aut z LPG, wynikały z praktyki wielu użytkowników więc coś w tym musi jednak być. Może co 10 tyś to przesada ale interwał 15-20 tys już jak najbardziej Ok.

Ps. Ciekawe co dla Twojego mechanika oznacza niewielki korekty.
  • 0

#40 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:22, 06.02.2017

Nazwałbym to kontrolą luzów zaworowych. Mi ostatnio po 20 tyś. km korekty wymagały tylko zawory wydechowe na dwóch cylindrach, pierwszym i trzecim a i tak luzy nie wyszły poniżej tolerancji, czyli 0,28.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#41 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 10:43, 06.02.2017

Dyskusja o zaworach-po co i dlaczego:

http://www.accordklu...zeba-regulować/
  • 0

#42 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 06.02.2017

Twoje auto więc ostatecznie sam decydujesz kiedy będziesz regulował. Zalecane częstsze regulację zaworów aut z LPG, wynikały z praktyki wielu użytkowników więc coś w tym musi jednak być. Może co 10 tyś to przesada ale interwał 15-20 tys już jak najbardziej Ok.

Ps. Ciekawe co dla Twojego mechanika oznacza niewielki korekty.

właśnie tego nie wiem, musiałbym patrzeć mu na ręce podczas roboty, ale zawsze jeżdże do Kuby - Wonrz workshop we Wrocławiu na hutniczej, generalnie gość ma spoko opinie i tylko na tym mogę się opierać + to że od kilku lat serwisuje u niego Hondy i zawsze było OK, a nawet więcej - radził sobie z rzeczami przy których inni rozkładali ręce


  • 0

#43 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:09, 06.02.2017

No to akurat jemu można ufać :) rób co 20tys i miej spokojną głowę... Robiąc u mechanika sprawa wygląda inaczej ale robiąc samemu wolę pilnować tych 15tys i zadbac niż ryzykować że któryś będzie podparty

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#44 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:40, 21.10.2018

W zeszły poniedziałek byłem na przeglądzie swojej instalacji gazowej w Acco 2.4, podczas którego zostały wymienione filtry a także pojeździliśmy trochę przy różnych prędkościach i warunkach drogowych celem ewentualnej korekcji map lpg z tego względu, że dwie pierwsze regulacje instalacji po jej założeniu, były robione tylko na postoju.
I szczerze mówiąc, jazda ta nic istotnego w ustawieniach instalacji nie wniosła, ponieważ skład mieszanki był ustawiony optymalnie poza jedynym małym mankamentem, że na wolnych obrotach było lekko za bogato, co nie wpływało jednak na groźbę usterki. Gość naprawdę jest instalatorem z prawdziwego zdarzenia, więc jego opinia jest dla mnie jak najbardziej wiążąca tym bardziej, że obecny czas oczekiwania na założenie jakiejkolwiek instalacji u niego wynosi minimum trzy miesiące. Dodatkowo, to on mi założył do Acco 2.0 również instalację, na której zrobiłem już od kwietnia tego roku ponad 13 tys. kilometrów i problemów brak.

Wnioskuję wobec tego, że jednak da się w miarę dobrze ustawić mapę na postoju (tylko też trzeba mieć o tym pojęcie i ustawiać ją również pod kątem obciążenia odbiornikami prądu, a nie tylko bez nich), jeśli ktoś ma o tym pojęcie, bardziej istotnym elementem jest odpowiedni dobór elementów instalacji.
Mam staga Q-box Basic, Reduktor AC RW 01 i wtryski Hana Gold, od nowości zrobione prawie 45 tys km na lpg i zastrzeżeń na obecną chwilę brak.
  • 0

#45 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:57, 21.10.2018

No proszę Cię, ustawienie lpg na postoju..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq