Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Szybko czy wolno na gazie?

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#16 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:12, 15.12.2016

Nie łykam jak pelikan wszystkiego, co jest napisane gdziekolwiek, staram się tylko słuchać co inni mają do opowiedzenia, szczególnie osoby które siedzą lub zajmują się daną branżą i potem wyciągam z takich rozmów wnioski i pewne rzeczy nie dają mi spokoju.
Tak jest też i w tym przypadku, poczytałem, wysłuchałem, ale od lpg się nie odcinam.
Też mi się zdarzy czasami ponad 200 pojechać chwilowo i auto jeździ, ale nie wiem, jak by to zniosło, gdybym jeździł po kilkadziesiąt km z taką szybkością.
Może dlatego teoria o regulacji zaworów co 20 tys lub więcej km jest ok, jeśli nie jeździ się zbyt szybko, a co 15 lub 10 tys. km jest wymagana, jeśli się ciśnie często z prędkościami bliskimi maksymalnym...
  • 0

#17 piotrficek

piotrficek
  • Partner HAKP
  • 69 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:43, 16.12.2016

Nie zalecają jazdy powyżej 140km/h bo nie robią strojenia AFR, a powyżej 140km/h w większości samochodów system przechodzi w OL i nie wprowadza żadnych korekt i nie wywali cheeka mimo ubogiej. Moim zdaniem lubryfikacja oprócz brudzenia silnika nie robi nic.

p.s.

a robi, kase zabiera bo lubra kosztuje


  • 0

#18 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:28, 16.12.2016

Nie zalecają jazdy powyżej 140km/h bo nie robią strojenia AFR, a powyżej 140km/h w większości samochodów system przechodzi w OL i nie wprowadza żadnych korekt i nie wywali cheeka mimo ubogiej. Moim zdaniem lubryfikacja oprócz brudzenia silnika nie robi nic.
p.s.
a robi, kase zabiera bo lubra kosztuje

Lubryfikacja też mnie nie przekonuje.
Jeżeli chodzi o AFR to nie jest tak, że to będzie ok przy założeniu, że zawsze będziemy mieli taki sam skład-jakość paliwa lpg?
A co będzie, jak zatankuje się gaz gorszej jakości?
AFR wtedy nie rozstroi się?
W których autach system przechodzi w OL a w których nie, albo i lub inaczej, jak to można zdiagnozować że w danym modelu przechodzi w OL a w innym nie?
  • 0

#19 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:46, 16.12.2016

Auta to pewnie prawie wszystkie przechodza w OL tylko jedne przy juz nawet 4 tys.rpm a inne,na wyższych rpm do tego dochodzi to ze nawet przy 3 tys, przy wcisnieciu pedalu gazu do spodu nasz acco wchodzi w ol i rzaden komp nie koryguje dawki
Dlatego niezbedne jest ustawienie na afr przy wot.
Co do jakosci gazu i czy sie zmienia wtedy afr niech sie ktos madrzejszy wypowie.
W acco 2,4 mozna sie podpiac elm327 i zobqczyc kkiedy silnik przechodzu w wot,bo wtedy noe wprowadza,korekt i nie reguluje afr.

Użytkownik slasz129 edytował ten post 10:48, 16.12.2016

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#20 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 11:08, 16.12.2016

prowadząc kiedyś mądre doświadczenia z kolegą jeździliśmy jego 2.5 V6 i przy 130km/h na autostradzie był już w OL.

mój accord przy 180km/h nadal CL - więcej nie próbowaliśmy, bo brakło warunków.

 

oczywiście jazda "spokojna" na najwyższym biegu.

 

 

co do jakości gazu i AFR - a jak benzynę kijową zatankujecie to zastanawiacie się nad tym...?!


  • 0

#21 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:53, 16.12.2016

Na instalce lpg mam zrobione 20 tys km. Po pierwszych dwóch tysiącach kilometrów, przejechałem się po autostradzie z prędkością maksymalną i ją utrzymywalem przez krótki czas (wcześniej podczas tych dwóch tys też czasami docisnalem do maksa przez chwilę), krótko po zjeździe z autostrady wywalilo mi P0171, czyli uboga mieszanka, przejezdzilem na benzynie 40 km, chceck zgasł, potem była znowu jazda na lpg i po 100 km na lpg znowu wywaliło ten sam błąd, ponowna jazda na pb i po około 40 lub 50 km check zgasl.
Tak spokojnie dojechalem na pierwszą planowaną regulację reduktora oraz instalacji po przejechaniu około 3 tys. Km na gazie (była zalecana pierwsza regulacja instalacji przez instalatora po około 1500 km ale przekroczyłem ten limit), przyczyną wywalenia checka był spadek ciśnienia na reduktorze, po wyregulowaniu go nic nie wywaliło więcej do tej pory, po 15 tys km filtry powymieniane i ponowna regulacja instalacji, zrobiona mapa lpg na postoju pod mapę pb (jazdy na drodze i robienia map nie było, auta nie zostawiam nikomu żeby ktoś beze mnie jeździł i gumy palił lub ruszal z gazem wciśniętym do podłogi, tym bardziej że to automat 2.4 i szkoda, zeby ktoś tak katowal auto niezależnie czy jest moje lub nie moje, tam gdzie jest warsztat też i nie ma za bardzo gdzie przycisnąć na drodze, jest wąska droga i aut dużo, po założeniu instalacji też była zrobiona tylko mapa na postoju i pokryła się z mapą pb), auto jeździ błędów nie wywala, jezdzone po tych 15 tys. kilometrów parę razy na prędkości zbliżonej do prędkości maksymalnej na benzynie, te poprzednie dwa błędy zostały skasowane przez dealera hondy bo dekra na przeglądzie się do nich przyczepila, po ich skasowaniu ponowny przyjazd do dekry na podbicie dowodu, podłączenie pod analizator spalin przez dekre na różnych obrotach silnika, skład mieszanki lpg prawidłowy.
Nadmieniam, że po 15 tys jazdy na lpg została zrobiona pierwsza regulacja zaworów, nie były jakoś specjalnie za ciasne, były dwa ciut przy ciasno, ale luz nie był jeszcze skasowany do końca i jakiś margines na dalszą bezpieczną jazdę dla głowicy przez parę tyś kilometrów był.
I w związku z tym pytanie, co ma wywalenie P0171 w związku ze słabym ciśnieniem na reduktorze do, regulacji AFR?
Czy na podstawie tego, co mi się wydarzyło z błędami-checkami można wywnioskować, że jeśli mieszanka będzie za uboga, to jednak ponownie może wywalić checka i że auto jednak nie przechodzi w OL, wprowadza korekty i w przypadku ubogiej mieszanki jednak check się zapali?
Swoją drogą, mapy podczas jazdy raczej będę robił z konkretnym gazownikiem i tam, gdzie warunki na drodze na to pozwolą, ale na razie nie po drodze mi jest do niego i dekra do spalin nie ma zastrzeżeń, moc auto ma, chodzi równo na pb i na lpg, lpg spala 10,5-13.5 litra a benzyny 8.5-11.5 litra, więc mam takie małe zamieszanie w głowie...

Użytkownik Heromin edytował ten post 12:07, 16.12.2016

  • 0

#22 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:07, 16.12.2016

prowadząc kiedyś mądre doświadczenia z kolegą jeździliśmy jego 2.5 V6 i przy 130km/h na autostradzie był już w OL.

mój accord przy 180km/h nadal CL

 

Czy używając urządzenia elm327 + aplikacja na smartfon mogę sprawdzić OL, CL ??


  • 0

#23 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 14:21, 16.12.2016

Czy używając urządzenia elm327 + aplikacja na smartfon mogę sprawdzić OL, CL ??


Tak. System status czy cos podobnego parametr.
  • 0

#24 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:44, 17.12.2016

Na instalce lpg mam zrobione 20 tys km. Po pierwszych dwóch tysiącach kilometrów, przejechałem się po autostradzie z prędkością maksymalną i ją utrzymywalem przez krótki czas (wcześniej podczas tych dwóch tys też czasami docisnalem do maksa przez chwilę), krótko po zjeździe z autostrady wywalilo mi P0171, czyli uboga mieszanka, przejezdzilem na benzynie 40 km, chceck zgasł, potem była znowu jazda na lpg i po 100 km na lpg znowu wywaliło ten sam błąd, ponowna jazda na pb i po około 40 lub 50 km check zgasl.
Tak spokojnie dojechalem na pierwszą planowaną regulację reduktora oraz instalacji po przejechaniu około 3 tys. Km na gazie (była zalecana pierwsza regulacja instalacji przez instalatora po około 1500 km ale przekroczyłem ten limit), przyczyną wywalenia checka był spadek ciśnienia na reduktorze, po wyregulowaniu go nic nie wywaliło więcej do tej pory, po 15 tys km filtry powymieniane i ponowna regulacja instalacji, zrobiona mapa lpg na postoju pod mapę pb (jazdy na drodze i robienia map nie było, auta nie zostawiam nikomu żeby ktoś beze mnie jeździł i gumy palił lub ruszal z gazem wciśniętym do podłogi, tym bardziej że to automat 2.4 i szkoda, zeby ktoś tak katowal auto niezależnie czy jest moje lub nie moje, tam gdzie jest warsztat też i nie ma za bardzo gdzie przycisnąć na drodze, jest wąska droga i aut dużo, po założeniu instalacji też była zrobiona tylko mapa na postoju i pokryła się z mapą pb), auto jeździ błędów nie wywala, jezdzone po tych 15 tys. kilometrów parę razy na prędkości zbliżonej do prędkości maksymalnej na benzynie, te poprzednie dwa błędy zostały skasowane przez dealera hondy bo dekra na przeglądzie się do nich przyczepila, po ich skasowaniu ponowny przyjazd do dekry na podbicie dowodu, podłączenie pod analizator spalin przez dekre na różnych obrotach silnika, skład mieszanki lpg prawidłowy.
Nadmieniam, że po 15 tys jazdy na lpg została zrobiona pierwsza regulacja zaworów, nie były jakoś specjalnie za ciasne, były dwa ciut przy ciasno, ale luz nie był jeszcze skasowany do końca i jakiś margines na dalszą bezpieczną jazdę dla głowicy przez parę tyś kilometrów był.
I w związku z tym pytanie, co ma wywalenie P0171 w związku ze słabym ciśnieniem na reduktorze do, regulacji AFR?
Czy na podstawie tego, co mi się wydarzyło z błędami-checkami można wywnioskować, że jeśli mieszanka będzie za uboga, to jednak ponownie może wywalić checka i że auto jednak nie przechodzi w OL, wprowadza korekty i w przypadku ubogiej mieszanki jednak check się zapali?
Swoją drogą, mapy podczas jazdy raczej będę robił z konkretnym gazownikiem i tam, gdzie warunki na drodze na to pozwolą, ale na razie nie po drodze mi jest do niego i dekra do spalin nie ma zastrzeżeń, moc auto ma, chodzi równo na pb i na lpg, lpg spala 10,5-13.5 litra a benzyny 8.5-11.5 litra, więc mam takie małe zamieszanie w głowie...

W  OL czasy wtrysków nie są dobierane na podstawie wskazań sondy lambda tylko na podstawie mapy wgranej do ECU przez producenta silnika/samochodu, natomiast jest monitorowany AFR i Lambda. W przypadku LPG gdy jedziemy na WOT gdy ciśnienie na reduktorze jest za niskie nie jest doprowadzana dostateczna ilość LPG i stąd pojawia się informacja o ubogiej mieszance. Ponieważ przekroje przewodów doprowadzających LPG są stałe dlatego ilość doprowadzanego LPG reguluje się ciśnieniem na reduktorze. Dlatego regulując po AFR sprawdzasz jego wartość przy OL (powinno być idealnie 14.7 lub niżej), gdyż odczyty korekt nie mają wówczas znaczenia. Spalanie u Ciebie wydaje się być prawidłowe jest powiedziane, że spalanie LPG jest 15-20% wyższe niż LPG.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 10:13, 17.12.2016

  • 0

#25 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:28, 17.12.2016

W acco przy wot afr jest cos kolo 12,7 -13 w niektorych miejscaxh chyba ponad 6 tys. Troszkę przelewa na 12,5 juz nie pamietam dobrze.
Jeśli macie auto strojone na postoju to radze nie wciskać pedalu gazu na wot bo grozi to remontem silnika.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#26 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:43, 18.12.2016

Czyli podsumowując, jeśli ktoś ma zrobioną mapę tylko na postoju i przy założeniu, że instalator lpg nie zastosował żadnej sztuczki żeby ukryć wywalanie P0171 i P0172 w przypadku zbyt ubogiej i bogatej mieszanki (jak to miało miejscu u mnie że jak ciśnienie spadło na reduktorze to ten błąd mi wywaliło jednak i ta kwestia jest prawidłowa tutaj bo check zadziałał) i jeśli przy chwilowym wciśnięciu pedału gazu na maxa i pojechaniu ze dwóch lub trzech kilometrów z prędkością bliską maksymalnej nie wywala checka ani na ubogo ani na bogato, auto płynnie przyspiesza, pali procentowo między 15 a 20 procent więcej lpg jak pb i nie odczuwa się różnicy jazdy ani na pb ani na lpg to można założyć, że do spokojnej jazdy i czasami chwilowego wciśnięcia pod prędkość maksymalną taka regulacja wystarczy i nic złego silnikowi się nie wydarzy. Tak to ja przyjmuję do wiadomości przynajmniej na podstawie przebiegu wydarzeń w moim przypadku i tego co koledzy wyżej napisali. 6 tys. obrotów i więcej nie używam, jeśli już to chwilowo. Na regulację map podczas jazdy prędzej czy później jednak się wybiorę.

Użytkownik Heromin edytował ten post 00:55, 18.12.2016

  • 0

#27 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:13, 18.12.2016

Z tego co pamietam, przy jeżdzie na wot, błedu nie wywali jesli jest ujowo . Komp nie ingeruje wtedy w dawki , i jesli jest ujowo to tylko rozpierdzieli silnik a błedu nie będzie. Błąd wywali przy normalnej jeżdzie z ujowymi ustawieniami. Dlatego nie zaleca sie jezdzic na wot bez sprawdzenia afr. Przy spokojnej jezie komp sobie skoryguje ujowe dawki i najwytzej beddzie wiecej palić, ale sokor pali ok to jest wmiare ok.


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#28 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 18.12.2016

Przy spokojnej jezie komp sobie skoryguje ujowe dawki i najwytzej beddzie wiecej palić, ale sokor pali ok to jest wmiare ok.

Komputer Pb nie może skorygować dawek LPG, a LPG nie ma możliwości korygowania dawek. Korzysta z mapy , która jest ustawiona na sztywno (stąd zapala się czek). Jak mapa LPG była ustawiana na postoju to wiadomo, że nie jest to pewne ustawienie.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#29 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:31, 18.12.2016

W mojej poprzedniej hondzie  7 gen silnik 2.4 z instalacją LPG ( BRC ) jeździłem po autostradach 180 km/h i więcej jak tylko było to możliwe.

Nigdy nie jeździłem na autostradzie 140km/h bo tym samochodem z tym silnikiem po prostu nie wypadało jechać tak wolno :)

Zrobiłem na LPG 40 tys i nic się nie działo ale zawory regulowane max co 15 tys.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 10:31, 18.12.2016

  • 0

#30 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:35, 18.12.2016

Przy normalnej jezdzie komp auta koryguje dawki pb,a co za tym idzie koryguje przez to,lpg.oczywiscie w pewnym zakresie.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Kolega na gazie zrobil 300tysi i nic sie nie dzialo.i o to chodzi jak jest dobrze wszystko ustawione to nic sie nie dzieje.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq