Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Szybko czy wolno na gazie?

all_gen

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:31, 14.12.2016


Dobry wieczór, do napisania tego postu skłoniła mnie wypowiedź jednego montażysty instalacji lpg oraz autoryzowanego serwisu hondy w Niemczech.
Mianowicie chodzi o to, że pan od lpg oraz dealer hondy w DE stwierdzili, że szybka jazda, głównie dłuższa i po autostradach, od szybkości 140-150 w górę jest szkodliwa dla kondycji głowicy oraz zaworów, których luzy szybciej się kasują nawet, jeśli instalacja jest idealnie wyregulowana.
Od innego instalatora lpg, który z kolei zakładał instalację w moim acco nic pod tym względem nie usłyszałem, stwierdził, że długotrwała jazda z prędkością około 200 km/h w silniku 2.4 na autostradzie lub trasie szybkiego ruchu nie wpływa negatywnie i luzy tak samo się kasują zarówno przy szybkości 130, 160 jak i 190 km/h.
Jeżeli chodzi o silniki 2.0, to wydali podobne opinie, aczkolwiek stwierdzili, że 2.4 względem 2.0 ma większą rezerwę do szybszej kasacji luzów względem silnika 2.0 i szybciej one skasują się w silniku 2.0 niż w 2.4 przy szybkiej jeździe.
Czy sÄ… na to jakieÅ› konkretne dowody?
  • 0

#2 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • SkÄ…d:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:38, 14.12.2016

Na lpg zawsze luzy się szybciej kasuja, stąd wymogi regulacji zaworów co 15tys km max

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#3 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:05, 14.12.2016

Na lpg zawsze luzy się szybciej kasuja, stąd wymogi regulacji zaworów co 15tys km max

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka


To jasne jest, tylko czy szybciej kasują się przy częstej i długotrwałej jeździe 160-180 km/h i więcej jak przy 130-140 km/h?
Tu jest pies pogrzebany, z wypowiedzi dealera hondy i instalatora lpg tak wywnioskowalem, że przy wyższych szybkosciach luzy kasują się szybciej.
Ale nie do końca jestem o tym przekonany to raz, a z drugiej strony, wypowiedzi swoje na jakiejś podstawie musieli raczej poprzeć...

Użytkownik Heromin edytował ten post 23:11, 14.12.2016

  • 0

#4 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • SkÄ…d:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:22, 15.12.2016

Moim zdaniem to niczym nie poparta teroria względności. I jeśli już to dotyczy też innych marek. Równie dobrze można "zajechać" zawory latając do 100km/h i do 3tys.rpm. Jeśli jakiś gazmen mietek zrobi tylko taką kalibracje na ubogo by nie wywalało bank1/cheack. Nie wspominając już o korektach po rpm. Oczywiście zakładając że instalka jest rzetelna i dobrze zamontowana...

Każdy ma swoje teorie :D tak samo jak listy najlepszych aut do gazu :D
Pzd.
  • 0

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:24, 15.12.2016

Moim zdaniem to niczym nie poparta teroria względności. I jeśli już to dotyczy też innych marek. Równie dobrze można "zajechać" zawory latając do 100km/h i do 3tys.rpm. Jeśli jakiś gazmen mietek zrobi tylko taką kalibracje na ubogo by nie wywalało bank1/cheack. Nie wspominając już o korektach po rpm. Oczywiście zakładając że instalka jest rzetelna i dobrze zamontowana...

Każdy ma swoje teorie :D tak samo jak listy najlepszych aut do gazu :D
Pzd.


Amen😉

Regulujcie zawory pomiędzy 10/15tkm i będzie ok...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:00, 15.12.2016

https://suw.biblos.p...urce&mId=503331
Nie będę wypisywal żadnych herezji, bo przy prawidłowo założonej oraz zestrojonej instalacji nie będzie problemów, aczkolwiek z pewnymi tezami w linku powyżej nie sposób się nie zgodzić moim zdaniem.
Gdyby było inaczej, to nie byłoby konieczności regulacji co 15 tys. km zaworów po jeździe na lpg w przypadku accorda i niektórych modeli aut poza accordem.

Użytkownik Heromin edytował ten post 19:47, 15.12.2016

  • 1

#7 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:05, 15.12.2016

stare "rewelacje"

 

wartym odnotowania jest chyba fakt, że autor tego cuda jest (był) pracownikiem Czakramu co wiele może tłumaczyć...

 

dÅ‚ugo nie trzeba szukać by znaleźć pierwsze przekÅ‚amanie :  " z tego wzglÄ™du coraz wiÄ™cej firm zaczęło oferować systemy smarujÄ…ce gniazda i zawory silników zasilanych gazem"     - kto prócz BRC na polskim rynku to proponuje...

 

 

i niech ktoś w logiczny sposób wyjaśni mi w jaki sposób "system dozowania" smaruje zawory wydechowe, bo jakkolwiek bym nie próbował to nie potrafię sobie tego wytłumaczyć.

 

 

 

Piotr Ficek - może Ty? :)


  • 0

#8 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:18, 15.12.2016

Akurat z systemem lubryfikacji też się nie zgadzam i nie przekonuje mnie konieczność jego stosowania, uważam tak jak większość ludzi racjonalnie myślących, że jest on zbędny, natomiast pewne inne fakty opisane w powyższym artykule mnie osobiście przekonują.
Ot, tyle co chciałem napisać...
  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:22, 15.12.2016

Był ten artykuł podrzucany już na forum ze dwa lata temu, jak właśnie mowa była o lubryfikacji..

Blow słuszne są Twoje spostrzeżenia😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:53, 15.12.2016

no to jeśli chodzi o temperaturę spalania, to jakiś fizyk praktyk powinien się wypowiedzieć. niezaprzeczalnie LPG spala się wyżej niż PB.

 

wg. mojej wiedzy różnice są w granicach ~20-30 stopni przy WOT. przeraża mnie to? nie sądzę... :)


  • 0

#11 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • SkÄ…d:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:05, 15.12.2016

WOT czyli przy maksymalnym obciążeniu ?


  • 0

#12 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 21:12, 15.12.2016

WOT czyli przy maksymalnym obciążeniu ?

 

WIDE OPEN THROTTLE  - w wolnym tÅ‚umaczeniu - peÅ‚ny but :)


  • 0

#13 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:23, 15.12.2016

no to jeśli chodzi o temperaturę spalania, to jakiś fizyk praktyk powinien się wypowiedzieć. niezaprzeczalnie LPG spala się wyżej niż PB.

wg. mojej wiedzy różnice są w granicach ~20-30 stopni przy WOT. przeraża mnie to? nie sądzę... :)

różnica jest między 20 a 30 stopni spalania między pb a lpg, przy górnych obrotach silnika różnica jest trochę wyższa i niektóre silniki taką różnicę temperatur tolerują ok, inne nie. Szczególnie chodzi o wyższe obroty. Czy silniki hondy są w grupie, które tolerują taka różnicę czy nie, tego nie wiadomo.
Tą teorię usłyszałem od montażysty lpg, który de facto ma accorda prywatnie, ósmą generację, silnik 2.4, założył sobie prinsa i nigdy nie jezdzi szybciej jak 140-150 jak mi mówił i nie zalecal mi również szybkiej i długotrwałej jazdy powyżej takich prędkości.
Stąd też i między innymi założyłem taki temat, a co do temperatur spalania między pb a lpg, podobną teorię czytałem na jakimś forum.
Mimo tego i jeśli faktycznie takie mankamenty są, to i tak będę jeździł na lpg swoim acco dopóki będzie ono wyraźnie tańsze od pb, aczkolwiek być może faktycznie nie będę długotrwale cisnąl na autostradach powyżej 140-150 km/h, co zresztą raczej i do tej pory nie robiłem.
  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:57, 15.12.2016

To wiesz co - podam przykladzik mojej V generacji

 

Latałem i po 140-150 ciągle przez ok 200 km (wrocław - piotrków)

Latałem i po 200 przez ponad 20-30km

 

nalatane mam ponad 100kkm na gazie

 

I co - nic. Lata dalej, oleju nie żłopie, 

 

Dopóki nie miaÅ‚em zegara temp oleju nie wiedziaÅ‚em że jak latem przy ponad 25C otoczenia lecÄ™ 140 to olej ma ponad 110C. 

Przy 200 ciekawe do ilu dobił.

 

 

Teraz mam owinięty kolektor, wywalone wygłuszenie maski i latałem znów 140-150, nawet i 200 i temp nie wzrosła powyżej 115C.

 

 

Chyba, że  VII gen majÄ… jakieÅ› sÅ‚abe silniki to może i tak.


  • 0

#15 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:04, 15.12.2016

Ja na szafie mam ponad 210tkm, na Lpg zrobione już ponad 100tkm i latam sprawnie tzn.nie mule na drodze, na Lpg v-max wynosi 210km/h, sprawdzane wielokrotnie..uwazam, że silnik mam w co najmniej dobrej kondycji..zalewam olejem 5w50..i jakoś to jeździ😂

Grunt to regularne zajrzenie do zaworów i zmiana oleju - przedział 10/15tkm..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq