XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 21:31, 14.12.2016
Dobry wieczór, do napisania tego postu skłoniła mnie wypowiedź jednego montażysty instalacji lpg oraz autoryzowanego serwisu hondy w Niemczech.
Mianowicie chodzi o to, że pan od lpg oraz dealer hondy w DE stwierdzili, że szybka jazda, głównie dłuższa i po autostradach, od szybkości 140-150 w górę jest szkodliwa dla kondycji głowicy oraz zaworów, których luzy szybciej się kasują nawet, jeśli instalacja jest idealnie wyregulowana.
Od innego instalatora lpg, który z kolei zakładał instalację w moim acco nic pod tym względem nie usłyszałem, stwierdził, że długotrwała jazda z prędkością około 200 km/h w silniku 2.4 na autostradzie lub trasie szybkiego ruchu nie wpływa negatywnie i luzy tak samo się kasują zarówno przy szybkości 130, 160 jak i 190 km/h.
Jeżeli chodzi o silniki 2.0, to wydali podobne opinie, aczkolwiek stwierdzili, że 2.4 względem 2.0 ma większą rezerwę do szybszej kasacji luzów względem silnika 2.0 i szybciej one skasują się w silniku 2.0 niż w 2.4 przy szybkiej jeździe.
Czy sÄ… na to jakieÅ› konkretne dowody?
#2
Napisano 22:38, 14.12.2016
Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 23:05, 14.12.2016
Na lpg zawsze luzy się szybciej kasuja, stąd wymogi regulacji zaworów co 15tys km max
Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
To jasne jest, tylko czy szybciej kasują się przy częstej i długotrwałej jeździe 160-180 km/h i więcej jak przy 130-140 km/h?
Tu jest pies pogrzebany, z wypowiedzi dealera hondy i instalatora lpg tak wywnioskowalem, że przy wyższych szybkosciach luzy kasują się szybciej.
Ale nie do końca jestem o tym przekonany to raz, a z drugiej strony, wypowiedzi swoje na jakiejś podstawie musieli raczej poprzeć...
Użytkownik Heromin edytował ten post 23:11, 14.12.2016
#4
Napisano 12:22, 15.12.2016
Każdy ma swoje teorie tak samo jak listy najlepszych aut do gazu
Pzd.
#5
Napisano 12:24, 15.12.2016
Moim zdaniem to niczym nie poparta teroria względności. I jeśli już to dotyczy też innych marek. Równie dobrze można "zajechać" zawory latając do 100km/h i do 3tys.rpm. Jeśli jakiś gazmen mietek zrobi tylko taką kalibracje na ubogo by nie wywalało bank1/cheack. Nie wspominając już o korektach po rpm. Oczywiście zakładając że instalka jest rzetelna i dobrze zamontowana...
Każdy ma swoje teorie tak samo jak listy najlepszych aut do gazu
Pzd.
Amen😉
Regulujcie zawory pomiędzy 10/15tkm i będzie ok...
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#6
Napisano 19:00, 15.12.2016
Nie będę wypisywal żadnych herezji, bo przy prawidłowo założonej oraz zestrojonej instalacji nie będzie problemów, aczkolwiek z pewnymi tezami w linku powyżej nie sposób się nie zgodzić moim zdaniem.
Gdyby było inaczej, to nie byłoby konieczności regulacji co 15 tys. km zaworów po jeździe na lpg w przypadku accorda i niektórych modeli aut poza accordem.
Użytkownik Heromin edytował ten post 19:47, 15.12.2016
#7
Napisano 20:05, 15.12.2016
stare "rewelacje"
wartym odnotowania jest chyba fakt, że autor tego cuda jest (był) pracownikiem Czakramu co wiele może tłumaczyć...
długo nie trzeba szukać by znaleźć pierwsze przekłamanie : " z tego względu coraz więcej firm zaczęło oferować systemy smarujące gniazda i zawory silników zasilanych gazem" - kto prócz BRC na polskim rynku to proponuje...
i niech ktoś w logiczny sposób wyjaśni mi w jaki sposób "system dozowania" smaruje zawory wydechowe, bo jakkolwiek bym nie próbował to nie potrafię sobie tego wytłumaczyć.
Piotr Ficek - może Ty?
#8
Napisano 20:18, 15.12.2016
Ot, tyle co chciałem napisać...
#9
Napisano 20:22, 15.12.2016
Blow słuszne są Twoje spostrzeżenia😉
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#10
Napisano 20:53, 15.12.2016
no to jeśli chodzi o temperaturę spalania, to jakiś fizyk praktyk powinien się wypowiedzieć. niezaprzeczalnie LPG spala się wyżej niż PB.
wg. mojej wiedzy różnice są w granicach ~20-30 stopni przy WOT. przeraża mnie to? nie sądzę...
#11
Napisano 21:05, 15.12.2016
WOT czyli przy maksymalnym obciążeniu ?
#12
Napisano 21:12, 15.12.2016
WOT czyli przy maksymalnym obciążeniu ?
WIDE OPEN THROTTLE - w wolnym tłumaczeniu - pełny but
#13
Napisano 21:23, 15.12.2016
różnica jest między 20 a 30 stopni spalania między pb a lpg, przy górnych obrotach silnika różnica jest trochę wyższa i niektóre silniki taką różnicę temperatur tolerują ok, inne nie. Szczególnie chodzi o wyższe obroty. Czy silniki hondy są w grupie, które tolerują taka różnicę czy nie, tego nie wiadomo.no to jeśli chodzi o temperaturę spalania, to jakiś fizyk praktyk powinien się wypowiedzieć. niezaprzeczalnie LPG spala się wyżej niż PB.
wg. mojej wiedzy różnice są w granicach ~20-30 stopni przy WOT. przeraża mnie to? nie sądzę...
Tą teorię usłyszałem od montażysty lpg, który de facto ma accorda prywatnie, ósmą generację, silnik 2.4, założył sobie prinsa i nigdy nie jezdzi szybciej jak 140-150 jak mi mówił i nie zalecal mi również szybkiej i długotrwałej jazdy powyżej takich prędkości.
Stąd też i między innymi założyłem taki temat, a co do temperatur spalania między pb a lpg, podobną teorię czytałem na jakimś forum.
Mimo tego i jeśli faktycznie takie mankamenty są, to i tak będę jeździł na lpg swoim acco dopóki będzie ono wyraźnie tańsze od pb, aczkolwiek być może faktycznie nie będę długotrwale cisnąl na autostradach powyżej 140-150 km/h, co zresztą raczej i do tej pory nie robiłem.
#14
Napisano 21:57, 15.12.2016
To wiesz co - podam przykladzik mojej V generacji
Latałem i po 140-150 ciągle przez ok 200 km (wrocław - piotrków)
Latałem i po 200 przez ponad 20-30km
nalatane mam ponad 100kkm na gazie
I co - nic. Lata dalej, oleju nie żłopie,
Dopóki nie miałem zegara temp oleju nie wiedziałem że jak latem przy ponad 25C otoczenia lecę 140 to olej ma ponad 110C.
Przy 200 ciekawe do ilu dobił.
Teraz mam owinięty kolektor, wywalone wygłuszenie maski i latałem znów 140-150, nawet i 200 i temp nie wzrosła powyżej 115C.
Chyba, że VII gen mają jakieś słabe silniki to może i tak.
#15
Napisano 22:04, 15.12.2016
Grunt to regularne zajrzenie do zaworów i zmiana oleju - przedział 10/15tkm..
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych