Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Automat zablokowany na P

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:01, 09.12.2016

Witam

Skrzynia automatyczna , nie mogę zmienić biegu zablokowane na P, czy szukać bezpieczników czy ma ktoś moze doświadczenie w tej usterce. Pomózci ebo 300km od domu jestem i nie wiem co dalej . jeśli laweta to jak odblokować skrzynie do holowania.


  • 0

#2 wysiek

wysiek
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:3.0
  • Wersja:ES
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 09.12.2016

Może przycisk się uszkodził, bo chyba bez wyciśniętego guzika nie można właśnie ruszyć skrzynią... Nie jestem tego pewny.
  • 0

#3 bujnos

bujnos
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive AT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:32, 09.12.2016

A nie zostawiłeś na jakimś wzniesieniu bez ręcznego tylko na samym P?

Jak tak to może niech ktoś popchnie Ciebie kilka cm aby naprężenie na skrzyni zmniejszyć, a Ty w tym czasie spróbuj zrzucić P.


  • 0

#4 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:30, 09.12.2016

nigdy ręcznego nie włączam zawsze na P zostawiam dzisiaj coś mu odbiło. Spróbuje ruszyc samochodem , moze pomoże . A jak dostaćsie do przycisku nie ma pojecia . Jeszcze jedna sprawa mi do głowy przychodzi byl rozbierany czujnik hamulca (pod pedałem hamulca) nie miałem stopu okazalo si eze bezpieczniki sie spaliły I wszystkie żarówki . Może czujnik ma + a na oswietlenie szło przez bezpieczniki inne wiec nie było zwiazku mozę sie rozpiął czujnik I nie dał sygnału do odblokowania skrzyni  . Rzucajcie jakieś pomysły jak wróce do domu to przetestuję rózne rozwiazania a jak nie to laweta ...


  • 0

#5 Michael83

Michael83
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Ciemnogród
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 09.12.2016

Spróbowałeś awaryjne odblokowanie dźwigni zmiany biegów?

Wg manuala:

Gdy normalne przesunięcie dźwigni z pozycji P po naciśnięciu hamulca i przycisku zwalniającego na dźwigni nie jest możliwe; należy stosować opisany poniżej sposób.

1. Zaciągnąć hamulec ręczny.

2 Wyjąc kluczyk zapłonu ze stacyjki.

3. Położyć kawałek tkaniny przy krawędzi pokrywy otworu zwalniacza blokady dźwigni. Używając małego płaskiego wkrętaka lub metalowej płytki ostrożnie podważyć pokrywę.

4. Włożyć kluczyk zapłonu w otwór zwalniacza blokady dźwigni zmiany biegów.

5. Nacisnąć kluczyk w dół, wcisnąć przycisk zwalniający na dźwigni zmiany biegów i przesunąć ją z położenia P w położenie N.

6. Wyjąć kluczyk z otworu zwalniacza blokady, założyć pokrywę. Upewnić się, że nacięcie na pokrywie jest po lewej stronie. Nacisnąć pedał hamulców i uruchomić silnik.


  • 0

#6 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 09.12.2016

ad 3 rozumiem zę chodzi o wyważenie pokrywy na której jest nadruk P N R D to jest ta pokrywa zwalniacza blokady czy chodzi o przycisk w dzwigni?

ad 6 czy uruchomienie silnika spowoduje że bede mogł zmieniec bieg na D I kontynuować jazdę czy chodzi tylko o mozliwosć zholowania samochodu?

 

czy niedziałający czujnik hamulca ma wpływ na właczenie biegu ?


  • 0

#7 Michael83

Michael83
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Ciemnogród
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:11, 09.12.2016

ad 3 rozumiem zę chodzi o wyważenie pokrywy na której jest nadruk P N R D to jest ta pokrywa zwalniacza blokady czy chodzi o przycisk w dzwigni?

 

Czy nie masz małej zaślepki obok nadruku P?

 

Wg katalogu zaślepka nr 18 (wersja angielska)

http://japancars.ru/...&nplblk=B__3500


Użytkownik Michael83 edytował ten post 12:58, 09.12.2016

  • 0

#8 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:07, 09.12.2016

ok dzięki juz widzę .


  • 0

#9 piotrek1234

piotrek1234
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:wli
  • Silnik:2.4
  • Wersja:ex
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cm2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:08, 09.12.2016

Może bezpiecznik ja tak miałem kiedyś w civic.- USA., bo podlaczyli mi przeciwmgłowe pod bezpiecznik od skrzyni i ono robilo zwarcie
  • 0

#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:27, 09.12.2016

Zaciagaj reczny, później P.
Na przyszłość.
Światła stop działają?

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#11 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 23.12.2016

Wyjasniło się bardzo szybko... niemniej jednak dziekuję za informację kolegi Michael83.przydała się do przestawienia samochodu :)

Okazał się jak juz tu zasugerował kolega Sacrum, zawieszony czujnik stop ( pod pedałem hamulca) w zwiazku z tym nie było impulsu do odblokowania skrzyni I oczywiscie swiatel stop. Wcześniej wymieniałem żarówki dziwna sprawa bo się wszystkie od stopu spaliły.

Łatwo go wyjać i szybko wiec uporałem sie z tym w 5 min. Oczywiście na przyszłosć będę wiedział jak odblokować skrzynię gdyby sie zablokowała bo nie miałem I nie mam problem z przełączeniem biegu , nigdy na ręcznym nie zostawiałem samochodu zawsze na P  nie było problem .


  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:01, 23.12.2016

Niemniej nie jest to zalecane aby używać P jako samodzielnego 'ręcznego'. Ta blokada w skrzyni jest dość delikatna, można ją uszkodzić albo się może zablokować. Przy parkowaniu lepiej zaciągnąć najpierw ręczny a następnie wrzucić na P, w ten sposób nie obciążasz tej zębatki. Przy rozruchu odwrotnie - najpierw zrzucasz z P a następnie zwalniasz ręczny.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 14:02, 23.12.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 bandegras

bandegras
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Rzeszów/Ashford
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Touring
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:04, 23.12.2016

Tak jak przedmówca napisał. Z automatem zawsze trzeba używać ręcznego, szczególnie na wzniesieniach.
  • 0

#14 Majkelowski

Majkelowski
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 23.06.2021

Odświeżę temat. Problem po przełączeniu na P, automat blokuję się - przycisk nie da się wcisnąć i przejść na inny tryb. Pozostaje jedynie awaryjne odblokowanie. Światła stop działają, a więc wykluczam czujnik. Brak komunikatów na desce.


  • 0

#15 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:09, 23.06.2021

Czy kluczyk w stacyjce działa normalnie?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq