Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Odcina, problem z alarmem?

VI alarm atr

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:24, 07.12.2016

Panowie problem,
pacjent ATR z kompem z OBD1 (immo odłączony) z założoną instalacją alarmową z odcięciem zapłonu i "fasolką", którą trzeba mieć przy sobie, aby odpalić auto.
Podczas jazdy dziś kilka razy mocno szarpnęło (jak się potem okazało, zgasł silnik, ale pod wpływem jazdy na biegu zaraz odpalił, także nawet się nie zorientowałem). Następnie na postoju bez żadnych dodatkowych objawów porostu zgasł. Kręcił, ale nie odpalał. Na samodiagnostyce zworką żadnych błędów.

Zawsze "procedura startowa" wyglądała następująco:
- wkładałem i przekręcałem kluczyk, żeby zapaliły się kontrolki na liczniku
- po chwili było słychać "cyk" i gasła kontrolka "check"
- przekręcałem kluczyk dalej i silnik odpalał

W momencie kiedy silnik nie chce teraz odpalić wygląda to tak:
- wkładam i przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki
- nie słychać "cyk" i nie gaśnie kontrolka "check"
- przekręcam dalej kluczyk rozrusznik kręci ale auto nie odpala.

Po kilkukrotnym wyjmowanie kluczyka, wkładaniu, przekręcaniu, itp. w końcu dochodzi do tego, że "check" gaśnie (tak jak to opisałem w pierwszej sytuacji) i samochód odpala, jednak po pewnym czasie znowu go odcina i gaśnie. Wymieniłem baterie w "fasolce" od alarmu, ale nie pomogło.
Alarm wariuje? Przekaźnik pompy paliwa? A może coś jeszcze innego? Ktoś ma jakieś pomysły? Alarm z odcięciami zakładany nie przeze mnie, także nie wiem jak go dezaktywować.


  • 0

#2 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:41, 07.12.2016

Pompę paliwa będzie słychać przy przekręceniu kluczyka (na zapłon) - taki delikatny warkot. Zawsze możesz odpiąć przewód paliwa od listwy i zobaczysz czy podaje paliwo, czy nie - wtedy będziesz miał 100% pewności. Ale dobrze kombinujesz z przekaźnikiem. O alarm zapytaj Karola (Blade)

Zakładam, że masz iskrę i nie padł Ci aparat (moduł/cewka)
 


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#3 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:03, 07.12.2016

Do Blade'a napisałem, ale rzadko tu zagląda. Pompy paliwa to ja nie słyszę ani jak odpala, ani jak nie odpala, ale pójdę jeszcze do auta posłuchać. A co do przekaźnika to gdzie go szukać i gdzie go zdobyć? Aparatu jeszcze nie wykluczyłem, bo nie ściągałem jeszcze przewodów ze świec.


  • 0

#4 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:31, 07.12.2016

Przy lewej stopie kierowcy - dość wysoko. Mniej więcej za schowkiem na drobne monety. 


tak mniej więcej wygląda. To jest foto z V6. Nie będzie w tym samym miejscu, to zobacz na ścianie bocznej :)  

http://www.v6perform...relay_large.jpg


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#5 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:38, 07.12.2016

Nie bardzo umiem znaleźć związek pomiędzy tym gasnącym i nie gasnącym czekiem, a odpalaniem i nie odpalaniem.
  • 0

#6 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:31, 07.12.2016

Tu masz stronkę Blade'a i kontakt lepszy https://m.facebook.com/A8amaretto
  • 0

Long May You Ran


#7 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:08, 07.12.2016

Dzięki! A kostkę stacyjki można wykluczać, skoro kręci ale nie odpala?


  • 0

#8 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:48, 07.12.2016

Obstawiam że tak.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#9 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:35, 08.12.2016

a ja nie :) jak nie masz imo tak jak ja to nie zauważysz migającej kontrolki na desce rozdzielczej :) - przerabiałem to u siebie

silnik kręcił i podawał paliwo ale nie odpalał przy przekręcaniu zapłonu czasem kontrolki się zapalały czasem nie, czasem działała wtedy już dmuchawa a czasem nie :) - takie skutki usuwania imo :)

ja obstawiam kostkę stacyjki  


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#10 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:32, 08.12.2016

polecam fajną lekturę. 

http://techauto.awar.../mainrelay.html
 

i analizę schematu:

http://breebamboo.ip...elaydiagram.gif

 

Jeżeli pompa paliwa podaje paliwo i kręci rozrusznik....a mimo to nie masz zapłonu... to możliwy jest uszkodzony przekaźnik/ew. połączenie do/z niego

 

Jednak wszystko jest możliwe tak jak pisze Zigi . 


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#11 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:24, 08.12.2016

Wydaje mi się, że gdyby było to kostka stacyjki, to skoro za każdym razem kręci rozrusznikiem, to i za każdym razem byłoby słychać "cyk" przekaźnika pompy paliwa. No nic, auto już u elektromechanika, w południa ma dać znać co i jak.


  • 0

#12 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:35, 08.12.2016

Samochód odebrany od elektromechanika, który przelutował przekaźnik pompy paliwa... podziałało 30 minut i znowu to samo. Z dodatkowych faktów, w momencie, w którym samochód kręci, ale nie odpala (i nie gaśnie wcześniej wspomniany przeze mnie "check") nie słychać przekaźnika pompy paliwa "cyk" ani prędzej samej pompy paliwa. W momencie, w którym uda się samochód odpalić, słychać zarówno pompę paliwa jak i późnij przekaźnik. Ktoś ma jakiś pomysł? Niefabryczny alarm odcina? Komputer uwalony?


  • 0

#13 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:29, 08.12.2016

A nie masz skądś przekaźnika na podmianę? Ja w coupejce miałem przekaźnik uwalony. Objawiało to się tak, że kilka razy nie chciał odpalić (powiem szczerze, że nie pamiętam na 100% czy kręcił...ale na 90% tak). Działo się to w przeciągu tygodnia góra. Potem padł na amen.....pomogła wymiana na inny, a nie pomogło przelutowanie styków.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#14 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:37, 08.12.2016

nie mam niestety, a to nie jest część jak np bezpiecznik? że można go dostać w sklepie elekyrycznym?
  • 0

#15 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:58, 09.12.2016

Samochód znowu odebrany od mechanika i znowu to samo. Twierdzi, że wymienił przekaźnik. Objawy te same, lecz teraz dzieje się to głównie w trakcie jazdy. Na moment miga check, w tym momencie słychać cyknięcie przekaźnika, i mocno szarpnie, czasem zgaśnie. Wtedy przekręcam stacyjkę znowu na kontrolki, słychać pompkę paliwa, "cyk" przekaźnika i gaśnie check i auto odpala. Wygląda ewidentnie jakby coś miało luźny styk, bo często jak przekręcę stacyjkę na kontrolki, to "check" miga i z każdym mignięciem słychać przekaźnik. Jak zgaśnie, to auto odpala i słychać prędzej pompkę paliwa, jak nie zgaśnie, to kręci ale nie odpala i nie podaje paliwa. Co to może być?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, alarm, atr

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq