Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Naprawa Głowicy

VI Naprawa głowicy planowanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:19, 06.12.2016

No i może szlifierz sprawdzić prowadnice zaworowe, czy nie ma luzów.


  • 0

#17 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:43, 06.12.2016

Jeżeli da do dobrego szlifierza to tak jak napisałem sprawdzi ,,kompleksowo,, tylko trzeba to powiedzieć☺
  • 0

#18 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:43, 06.12.2016

zakup srub glowicy to zbedny wydatek - owszem wszedzie pisza zeby wymieniac ale nie ma sensu. Z doswiadczenia:  sruby wytrzymuja 3krotna rozbiorke i skladanie silnika - czy to F czy tez H seria to mierzylem i dopiero za 3 razem widac na srubach poprzeciagane gwinty.

 

Ja dokrecam w nastepujacy sposob:

 

1 seria po 39 Nm

2 seria po 69 Nm

3 seria po 98 Nm

 

i jest to dokladnie jak mialbym dokrecac na 3 x kat 90 stopnii i nie musze bawic sie z tym nedznym katomierzem na klucz.......

 

i nie zapomnij przy dokrecaniu srub glowicy dac oleju na gwinty srub ( BARDZO WAZNE ) i na podkladke od strony glowki sruby aby byl poslizg......


Użytkownik dudix1983 edytował ten post 21:55, 06.12.2016

  • 0

#19 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:49, 06.12.2016

Ja osobiście jeszcze się nie przejechałem na słuchaniu tych co zalecają wymianę śrub.Są to zalecenia producenta czyli tego co ten silnik zaprojektował.Zmęczenia śruby nie zobaczysz gołym okiem.Są dokręcane do granicy plastyczności i to czymś świadczy.Poddawane są obciążeniom których nie zobaczysz gołym okiem.Sam zakup śrub poza serwisem to nie duży wydatek a ich nie kupienie to pozorna oszczędność która może wyjść bokiem.Jak to mówią chytry traci dwa razy :) Stosując się do zaleceń masz pewność wykonania roboty.

 

Bez obrazy ale teraz zamieszałeś koledze .Mylisz  się ten silnik dokręca się w etapach moment i  kąty a nie tak jak podajesz  tylko siłę w Nm. Twoje mylne dane ostateczne 98 Nm nie przekłada się na kąt 3 x 90 stopni To kolosalna różnica w naprężeniach samych śrub.Proszę nie wprowadzajmy kolegi w błąd.Dane które podałem są do tego silnika przewidziane przez producenta i ja osobiście nie dyskutuję z tą wiedzą.Trzymam się tego w 100 % i jeszcze się na tym nie przejechałem :)

Siła nie jest równa kątowi. Co do kątomierza to polecam to:

 

 

Poleca firmę Beta to co na filmie lub Facom 


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:04, 06.12.2016

  • 0

#20 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:21, 07.12.2016

Gołym okiem ciężko zobaczyć - to się zgodzę ale jeśli masz śrubę z silnika dziewica i taką co przeszła już 3 i więcej rozbiorek to jak je sobie przystawisz gwintem do siebie to zobaczysz roznice. Ja dodatkowo mierzylem jak jest bardzo przeciagnieta ta po wielokrotnym rozbieraniu.

Koszt śrub poza ASO do h serii to tylko 380 pln IC więc nie jest mały.

Wg Ciebie jakim momentem w Nm finalnie jest dokrecana glowica w fSerii ?

Owszem moje finalne 98 Nm nie przekłada się tnaylko na 3x kat 90 stopni bo jeszcze jest Twoje 29 Nm i wtedy to już będzie te powiedzmy 98 Nm.

Ja to Kolego potwierdzilem już empirycznie bo zaciekawiło mnie ze w manualu do preludy h22a5 podają dokrecanie momentami w 3 seriach a w silniku h22a7 z atra już jest moment a potem katowo.

Użytkownik dudix1983 edytował ten post 15:38, 07.12.2016

  • 0

#21 TomekTomek

TomekTomek
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 07.12.2016

Witam. Chciałby dowiedzieć się co mogło być przyczyną tak poważnej usterki. Czy mój silnik jest narażony na takie zniszczenie bądź podobne związane z naprawą silnika?

Mój silnik ma przejechane 202 tyś i olej 5W50 Mobil1 raz na rok lub nie więcej ja 10 tyś kilometrów.


Użytkownik TomekTomek edytował ten post 16:20, 07.12.2016

  • 0

#22 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:48, 07.12.2016

15w50 ? Przeciez to smola.... wspolczuje silnikowi jesli ten ma zakręcić przy rozruchu przy -15st. C

Powodów usterki może być wiele.... zła regulacja gazu, luzu zawodowego itp. I w efekcie synergi tych czynników dzieje się takie kuku....

Użytkownik dudix1983 edytował ten post 15:50, 07.12.2016

  • 0

#23 TomekTomek

TomekTomek
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 07.12.2016

dudix1983 olej do silnika zalewam 5W50 Mobil1 a nie 15w50. Poprawiłem posta bo patrze ze jest źle odczytywany. Zawory wyregulowanie a jakaś podpowiedź jak zadbać o regulację gazu?


Użytkownik TomekTomek edytował ten post 16:22, 07.12.2016

  • 0

#24 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:32, 07.12.2016

Do Dudix wszystkie dane do silnika podałem wyżej.Tak jak wspomniałem zużycia śruby NIE ZOBACZYSZ.Śruby pracują i są poddawane obciążeniom .Nie bądźmy mądrzejsi od konstruktora tego silnika.
  • 0

#25 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:18, 07.12.2016

TomekTomek to juz szukaj odpowiedzi w dziale LPG albo tam zadaj pytanie. Regulacja zalezy jaki masz lpg i czy chcesz to roboc sam czy ktos ma to robic.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#26 TomekTomek

TomekTomek
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:42, 07.12.2016

Seth przepraszam źle zrozumiałem regulację gazu. Nie myślałem  że  chodzi o instalację gazową której nie mam -:) Pozdrawiam


  • 0

#27 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:12, 07.12.2016

No to nie ma czegos takiego jak regulacja gazu :) komputer sam steruje dawka paliwa.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#28 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:18, 07.12.2016

Zgode sie z Toba , ze powinnismy trzymac sie manuala ale czasami....... i w tym wypadku jest wlasnie to czasami - mam swoje sposoby postepowania i tak robie i jeszcze nigdy sie nie przejechalem.

Ze stwierdzeniem ze nie zobaczysz sie nie zgodze bo jestes w stanie to zobaczyc jak gwint jest przeciagniety - chocby przez glupie przylozenie gwintu do gwintu aby sie zazebial i widzisz ze w pewnym momencie nie zachodzi na siebie idealnie.

 

Potwierdzilem sile dokrecania katowo ( tak jak to opisales ) z moim sposobem i finalnie dokrecasz to takim samym momentem - podalem Ci przyklad dokrecania w silnikach H-serii .... w manualu Preludy V gen jest wszystko podane aby dokrecac na momenty, a w manualu do Accorda VI gen juz podaja wartosci moment + katy - a silniki h22a5 i h22a7 sa wrecz blizniacze.

 

glupi przyklad srub glowicy z diesel AR 156 2.4 jtd - srub nie wymienia sie na nowe ( taka informacje podaje producent )  a sruby maja taka sama twardosc, srednice  jak w Hondzie baaaaa..... dokreca sie je momentem 60Nm a potem 3X 90 stopnii.....ale kwestia dokrecenia tak mocno wynika takze z tego ze blok jest z zeliwa a nie z alu.......


  • 0

#29 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 07.12.2016

Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości mógłby ktoś wrzucić momenty dokręcenia głowicy z ESM Hondy (mi niestety nie działa na kompie)...


  • 0

#30 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:28, 07.12.2016

Przyznam Ci się że trzymam się wytycznych od ponad 10 lat .Nigdy nie kwestionowałem danych producenta i nigdy na tym źle nie wyszedłem.Dlatego takie moje wypowiedzi.Równie dobrze można przykręcić głowicę po swojemu,korby,ustawić rozrząd itd.Sztywnym kluczem bez żadnych danych i tak odpali ale jak będzie chodził i jak długo to inna sprawa.Polemikę możemy rozpocząć na prywatnym.Chętnie wymienię informację.Na obecną chwilę problem ma kolega co prosi o pomoc i na tym się skupmy.Ja osobiście podtrzymuję swoje wypowiedzi i wszystkie dane które podałem są potrzebne do prawidłowego złożenia głowicy z zachowaniem technologii naprawy przewidzianej przez producenta tego silnika.Osobiście panów przyjeżdżających na naprawę silnika po swojemu czyli wszystko stare zostaje żeby było taniej żegnam czule.Niezbyt miłe doświadczenia z tego typu klientami uczą czego nie robić Pozdrawiam.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:32, 07.12.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Naprawa głowicy, planowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq