No i może szlifierz sprawdzić prowadnice zaworowe, czy nie ma luzów.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 17:19, 06.12.2016
#17
Napisano 18:43, 06.12.2016
#18
Napisano 21:43, 06.12.2016
zakup srub glowicy to zbedny wydatek - owszem wszedzie pisza zeby wymieniac ale nie ma sensu. Z doswiadczenia: sruby wytrzymuja 3krotna rozbiorke i skladanie silnika - czy to F czy tez H seria to mierzylem i dopiero za 3 razem widac na srubach poprzeciagane gwinty.
Ja dokrecam w nastepujacy sposob:
1 seria po 39 Nm
2 seria po 69 Nm
3 seria po 98 Nm
i jest to dokladnie jak mialbym dokrecac na 3 x kat 90 stopnii i nie musze bawic sie z tym nedznym katomierzem na klucz.......
i nie zapomnij przy dokrecaniu srub glowicy dac oleju na gwinty srub ( BARDZO WAZNE ) i na podkladke od strony glowki sruby aby byl poslizg......
Użytkownik dudix1983 edytował ten post 21:55, 06.12.2016
#19
Napisano 22:49, 06.12.2016
Ja osobiście jeszcze się nie przejechałem na słuchaniu tych co zalecają wymianę śrub.Są to zalecenia producenta czyli tego co ten silnik zaprojektował.Zmęczenia śruby nie zobaczysz gołym okiem.Są dokręcane do granicy plastyczności i to czymś świadczy.Poddawane są obciążeniom których nie zobaczysz gołym okiem.Sam zakup śrub poza serwisem to nie duży wydatek a ich nie kupienie to pozorna oszczędność która może wyjść bokiem.Jak to mówią chytry traci dwa razy Stosując się do zaleceń masz pewność wykonania roboty.
Bez obrazy ale teraz zamieszałeś koledze .Mylisz się ten silnik dokręca się w etapach moment i kąty a nie tak jak podajesz tylko siłę w Nm. Twoje mylne dane ostateczne 98 Nm nie przekłada się na kąt 3 x 90 stopni To kolosalna różnica w naprężeniach samych śrub.Proszę nie wprowadzajmy kolegi w błąd.Dane które podałem są do tego silnika przewidziane przez producenta i ja osobiście nie dyskutuję z tą wiedzą.Trzymam się tego w 100 % i jeszcze się na tym nie przejechałem
Siła nie jest równa kątowi. Co do kątomierza to polecam to:
Poleca firmę Beta to co na filmie lub Facom
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:04, 06.12.2016
#20
Napisano 13:21, 07.12.2016
Koszt śrub poza ASO do h serii to tylko 380 pln IC więc nie jest mały.
Wg Ciebie jakim momentem w Nm finalnie jest dokrecana glowica w fSerii ?
Owszem moje finalne 98 Nm nie przekłada się tnaylko na 3x kat 90 stopni bo jeszcze jest Twoje 29 Nm i wtedy to już będzie te powiedzmy 98 Nm.
Ja to Kolego potwierdzilem już empirycznie bo zaciekawiło mnie ze w manualu do preludy h22a5 podają dokrecanie momentami w 3 seriach a w silniku h22a7 z atra już jest moment a potem katowo.
Użytkownik dudix1983 edytował ten post 15:38, 07.12.2016
#21
Napisano 14:44, 07.12.2016
Witam. Chciałby dowiedzieć się co mogło być przyczyną tak poważnej usterki. Czy mój silnik jest narażony na takie zniszczenie bądź podobne związane z naprawą silnika?
Mój silnik ma przejechane 202 tyś i olej 5W50 Mobil1 raz na rok lub nie więcej ja 10 tyś kilometrów.
Użytkownik TomekTomek edytował ten post 16:20, 07.12.2016
#22
Napisano 15:48, 07.12.2016
Powodów usterki może być wiele.... zła regulacja gazu, luzu zawodowego itp. I w efekcie synergi tych czynników dzieje się takie kuku....
Użytkownik dudix1983 edytował ten post 15:50, 07.12.2016
#23
Napisano 16:19, 07.12.2016
dudix1983 olej do silnika zalewam 5W50 Mobil1 a nie 15w50. Poprawiłem posta bo patrze ze jest źle odczytywany. Zawory wyregulowanie a jakaś podpowiedź jak zadbać o regulację gazu?
Użytkownik TomekTomek edytował ten post 16:22, 07.12.2016
#24
Napisano 16:32, 07.12.2016
#26
Napisano 17:42, 07.12.2016
Seth przepraszam źle zrozumiałem regulację gazu. Nie myślałem że chodzi o instalację gazową której nie mam - Pozdrawiam
#28
Napisano 18:18, 07.12.2016
Zgode sie z Toba , ze powinnismy trzymac sie manuala ale czasami....... i w tym wypadku jest wlasnie to czasami - mam swoje sposoby postepowania i tak robie i jeszcze nigdy sie nie przejechalem.
Ze stwierdzeniem ze nie zobaczysz sie nie zgodze bo jestes w stanie to zobaczyc jak gwint jest przeciagniety - chocby przez glupie przylozenie gwintu do gwintu aby sie zazebial i widzisz ze w pewnym momencie nie zachodzi na siebie idealnie.
Potwierdzilem sile dokrecania katowo ( tak jak to opisales ) z moim sposobem i finalnie dokrecasz to takim samym momentem - podalem Ci przyklad dokrecania w silnikach H-serii .... w manualu Preludy V gen jest wszystko podane aby dokrecac na momenty, a w manualu do Accorda VI gen juz podaja wartosci moment + katy - a silniki h22a5 i h22a7 sa wrecz blizniacze.
glupi przyklad srub glowicy z diesel AR 156 2.4 jtd - srub nie wymienia sie na nowe ( taka informacje podaje producent ) a sruby maja taka sama twardosc, srednice jak w Hondzie baaaaa..... dokreca sie je momentem 60Nm a potem 3X 90 stopnii.....ale kwestia dokrecenia tak mocno wynika takze z tego ze blok jest z zeliwa a nie z alu.......
#29
Napisano 19:26, 07.12.2016
Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości mógłby ktoś wrzucić momenty dokręcenia głowicy z ESM Hondy (mi niestety nie działa na kompie)...
#30
Napisano 19:28, 07.12.2016
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:32, 07.12.2016
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Naprawa głowicy, planowanie
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , wczoraj, 20:37 VI, #honda |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Linka od gazuNapisany przez Kaylish , 09 kwi 2024 VI, przepustnica |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych