Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Naprawa Głowicy

VI Naprawa głowicy planowanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#31 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:51, 07.12.2016

Ok. Ja nie kwestionuje tego co piszesz i chwala Ci za to, ze tak robisz.  Hondowskich ( przede wszystkim ) silnikow juz troche tez sie narobilem i wypracowalem sobie inny sposob robienia rzeczy i jeszcze nigdy to mnie nie zawiodlo.

Pisalbym bzdury jesli nie mialbym udowodnione sobie , ze to co robie inaczej, wychodzi na to samo co mialbym zrobic wg manuala.

 

Obaj zyczymy koledze aby auto przywrocil do zywych.


  • 0

#32 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:12, 07.12.2016

Tak właśnie :)


  • 0

#33 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:04, 05.07.2017

Witam. Dobrze że mamy silnikowców od których można zaczerpnąć trochę wiedzy😉
Odkopie trochę temat remontu F18b2
W piątek rozbieram swój silnik i mam pytanie : jak prawidłowo założyć pierścienie olejowe (która strona do gory)?
Wiadomo zakładam najpierw separator a później dolny i górny pierścień olejowy. Tylko ze na nich niema żadnego oznaczenie co do kierunku ( na kompresyjnych jest napis R1 R2 to wiadomo ze napisem do gory)...
Pierścienie Rik...
f0dba54535680ebd748d19a76d5fafd6.jpg
Tak formują się te pierścionki przy nacisku. Zakazdym razem ugina się w tym samym kierunku. Wiec ruznica napewno jest.
Montujemy ugieciem do góry (denka tłoka )czy w kierunku miski olejowej?
A może jedno do góry a drugi na dół, tak jak na zdjęciu???

Użytkownik vova777 edytował ten post 06:32, 06.07.2017

  • 0

#34 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:09, 06.07.2017

W olejowych nie ma znaczenia.

I nie wyginaj ich tak lepiej bo jeszcze się pokrzywią. Takie wygięcie jak przedstawiłeś jest dużo poza ich normalnym zakresem.

 

Jeszcze odnise się do poprzednich postów.

Jeśli nie wymienia się śrub głowicy np. w H22A7 to dokręca się je 2 x 90 stopni. Tylko nowe śruby się dokręca po 3 x 90 stopni.

 

Ponadto, ja swoich na początku nie chciałem wymienić ale przy dokręcaniu jedne szły ciężej inne lżej. Rozkręciłem to i sie okazało, że gwiny sa już ładnie rozciągnięte....   Zainwestowałem w szpilki ARP i teraz sobie mogę je dorkęcać dowoli  ;)


Użytkownik h1tman edytował ten post 10:28, 06.07.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#35 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:01, 06.07.2017

[quote name="h1tman" post="866959" timestamp="1499332174"]
W olejowych nie ma znaczenia.


Wychodzi na to ze zdania są podzielone. Sam sobie tego nie wymyśliłem. Jest kilka rosyjskich manuali na YT gdzie właśnie w ten sposób zakładają pierścienie olejowe.
A jak co do zamków pierścieni? W jaki sposób ustawiamy: co 120° czy 180° ?


Właśnie znalazłem jeden z manuali:
Sorki za rosyjski tekst , chodzi mi o rysunki. . .
https://www.drive2.ru/b/2089749/
Tam niżej jest rysunek w jaki sposób pracują pierścionki na tłokach...

Użytkownik vova777 edytował ten post 17:19, 06.07.2017

  • 0

#36 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:45, 06.07.2017

Pierwsze słyszę, może jakaś stara szkoła. Pewnie i można się bawić w takie sprawdzanie (pewno nie zaszkodzi) ja jednak się posiłkuję manualem hondy i tam nic o tym nie wspominają:

 

2OBrF92.jpg


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#37 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:13, 06.07.2017

Pierwsze słyszę, może jakaś stara szkoła. Pewnie i można się bawić w takie sprawdzanie (pewno nie zaszkodzi) ja jednak się posiłkuję manualem hondy i tam nic o tym nie wspominają:

2OBrF92.jpg

Wielkie dzięki za ten rysunek. Tego właśnie szukałem.😉
Z tego manuala wynika ze honda zaleca ustawienie zamków pierścieni na 90°. I tak właśnie zrobię.
  • 0

#38 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:51, 09.07.2017

Remont silnika ruszył. Wczoraj 10 godzin pracy udalo się rozebrać silnik , zrobić kilka pomiarów i wyczyścić tłoki.
de07b4aa7e8aeee137159e4d9bcbcb3f.jpg592ef291042b101ffe68652beb439569.jpg491d217c142e48c821a488fe8d58e764.jpgbfefc6412dc01231a5082dd98f71a892.jpgf3949755ca17ede7db8bf707f74c1605.jpg
Proszę moderatora o usuniecie postu.
Zagłosowałem się i nie w tym temacie zacząłem pisać. Przepraszam.

Użytkownik vova777 edytował ten post 05:51, 09.07.2017

  • 0

#39 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:58, 09.07.2017

Pierścienie zmierz w dolnej części cylindra.Pamiętaj że cylinder to nie ,,idealny,, kształt ;-)  jak widać okiem :) Mierzyliście średnicówką cylindry?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 10:02, 09.07.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Naprawa głowicy, planowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq