Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Naprawa Głowicy

VI Naprawa głowicy planowanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 05.12.2016

Witam,

 

Jutro oddaję głowicę do  naprawy (urwany kawałek zaworu na 4 cylindrze) Załączony plik  FOT5F3.JPG   117,24 KB   27 Ilość pobrań

 

Czy orientujecie się jakie mogą być koszty naprawy głowicy ? 

Jakiej firmy śruby głowicy kupić (Znalazłem w "IC" Herth+Buss Jakoparts za 89zł)? Rozumiem że uszczelka Elring EL262640 albo AJUSA będzie ok ? 

Przy zdejmowaniu głowicy ucierpiały 2 czujniki:

 

1) Jakiś pod aparatem zapłonowym

2) Chyba czujnik spalania stukowego

 

Niestety nie działa mi na kompie ESM, możecie mi wysłać zdjęcie z manuala czujników w Acco ?

I momenty dokręcania głowicy ?

Co waszym zdaniem powinienem przy okazji jeszcze wymienić ? 

Dziękuję za pomoc 

Pozdr

 

Max


  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:14, 05.12.2016

Koszty naprawy oceni szlifierz w zakładzie(jeśli jest sumienny i szczery powinien po weryfikacji zadzwonić i poinformować Cię o kosztach i zakresie naprawy -wszystko po weryfikacji).Jak masz już ją na wierzchu to zrób kompleksowo -zawory,uszczelniacze,sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego,planowanie.

Uszczelki firm Elring ,Victor Reinz, Ajusa, Goetze tak samo śruby.Cokolwiek weźmiesz z tych wymienionych firm będzie ok. Urwany kawałek zaworu nie zrobił roboty w cylindrze?Gładź i tłok jest ok?

F18B2 /B4?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:21, 05.12.2016

  • 0

#3 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 05.12.2016

Gładź i tłok jest ok (na szczęście...) Silnik F18B2. 

Wyśle mi ktoś może kolejność i momenty dokręcenia śrub głowicy i te czujniki ?

Gdzie najlepiej kupić uszczelkę i śruby ? 

Pozdr


  • 0

#4 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:50, 05.12.2016

Z tego co wiem siła i kolejnosc dokrecania powinna znajdowac sie na opakowaniu 


  • 0
kolo

#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:05, 05.12.2016

Śrub głowicy nie musisz zmieniać.
  • 0

#6 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 05.12.2016

Jesteś pewien że nie muszę zmieniać śrub głowicy ?


  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:41, 05.12.2016

Dzisiaj wszystko Ci podeślę do tego silnika żeby go poskładać.


  • 0

#8 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 05.12.2016

Dzisiaj wszystko Ci podeślę do tego silnika żeby go poskładać.

ok Dzięki wielkie !!!


  • 0

#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:03, 05.12.2016

Jesteś pewien że nie muszę zmieniać śrub głowicy ?


Tak
  • 0

#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 21:49, 05.12.2016

Nie ma potrzeby zmieniać srub czapki. To nie h22 w turbo. W 2009 roki robiłem remont F18 i sruby do dzis latają
  • 0

#11 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:09, 05.12.2016

Cena Uszczelki pod głowicę firmy REINZ to 97zł, a firmy Elring to 194 zł czy na prawdę lepiej wziąć Elringa ?


  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:26, 05.12.2016

Reinz jest OK.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 05.12.2016

Reinz jest OK.

Czyli na moim miejscu kupiłbyś uszczelkę REINZA ?


  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:25, 05.12.2016

Obie są dobre i śmiało możesz je montować

Co do śrub to się nie zgodzę.W moich danych jest zalecenie wymieniać.Ja osobiście zawsze wymieniam.W tym przypadku do tego silnika są takie zalecenia .W F22Z2,D16B6/B7,J30A1 już nie ma takiej potrzeby.To tak informacyjnie .

Dokręcanie głowicy

1 etap 29 Nm

2 etap kąt 90 stopni

3 etap kąt 90 stopni

4 etap kąt 90 stopni

Wracając do śrub zauważ że masz 3x90 stopni to na granicy plastyczności śrub.W takim przypadku jak zostawisz stare któraś z nich może już przy ostatnim dokręcaniu kątowym ,,płynąć,, Mówię to z doświadczenia.Nie bez powodu jest taka informacja.Zrobisz jak zechcesz.Znam takich co tak robią i głowicy nie planują a potem panika czy wszystko będzie ok. Rozumiem że mówimy o porządnej robocie.Panowie żeby nie było że kogoś oceniam na tym forum .Ja piszę jak należy zrobić i jak ja to robię.Śruby przed montażem pokrywasz olejem (same gwinty i pod łbem) ja osobiście zamiast oleju używam MOLYKOTE .Oczywiście same otwory i gwinty są sprawdzone i wyczyszczone na perfekt oraz wydmuchane powietrzem.

 

Łożyskowanie wałka rozrządu

M8 22 Nm

M6 12 Nm

Koło wałka rozrządu

59 Nm

Pokrywa zaworów

10 Nm

Kolektor ssący

23 Nm

Wydechowy 

31 Nm i nowe nakrętki :)

Świece zapłonowe 

18 Nm

Śruba spustu oleju 

44 Nm

Zwieńczeniem sukcesu jest dobry klucz dynamometryczny :)

Pozdrawiam


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:40, 05.12.2016

  • 0

#15 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:27, 05.12.2016

Dzięki wielkie !!!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Naprawa głowicy, planowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq