Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Korozja - czy gwarancja perforacyjna to obejmuje?

VIII VIII korozja korozja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
228 odpowiedzi w tym temacie

#151 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 12:16, 10.02.2018

No to sorry...
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#152 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:48, 12.02.2018

Ten wosk po wyschnięciu nie jest lepki i niczego sobą nie zakleja ani nie umożliwia sobą odpływu wody, po prostu pokrywa cienką warstwą ten element który jest narażony na rdzewienie. Sama woda nie jest problemem tylko to że zbiera się tam brud który ją magazynuje jak gąbka. To że to zakonserwowałem nie zwalnia z okresowego czyszczenia tylko mam nadzieję że nie dopuści lub opóźni korozję.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 13:48, 12.02.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#153 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:56, 12.02.2018

aaaa czyscic mozna po ścięciu (ja je obcinam nożykiem - wyciaganie wygina mocowania i korozja gotowa) tych 3 spinek do ktorych przykreca sie chlapacz - wszystko mozna zrobic nawet bez sciagania koła :)

worek spinek (100 sztuk) u chinczyka - nie pamietam 10-15 PLN. Starczy na 20 lat :P

/e12


  • 0

#154 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:56, 12.02.2018

Tylko najniższa kwadratowa spinka to problem z wyciągnięciem, wchodzi w kwadratowy kawałek blachy który się właśnie wygina przy próbach wyciągania. Ją najlepiej odciąć. Pozostałe okrągłe łatwo się wyciągają po tym jak się wyciągnie środkową blokadę która zwykle przy wyciąganiu się i tak rozpada i spinkę trzeba tak czy inaczej wymienić :-)


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:57, 12.02.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#155 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:33, 13.02.2018

Tylko najniższa kwadratowa spinka to problem z wyciągnięciem, wchodzi w kwadratowy kawałek blachy który się właśnie wygina przy próbach wyciągania. Ją najlepiej odciąć. Pozostałe okrągłe łatwo się wyciągają po tym jak się wyciągnie środkową blokadę która zwykle przy wyciąganiu się i tak rozpada i spinkę trzeba tak czy inaczej wymienić :-)

 

Tam na dole sa 3 "kwadratowe" skladajace sie z jednego elementu (lebek zewnetrzny - ten widoczny jest okrągły, dokladnie w nie przykęca sie chlapacz) - tak jest w oryginale i tak tez jest rozpisane w ESMie. Wszystkie 3 lepiej wg mnie scinać niż wyciągać.

 

/e12


  • 0

#156 uno79

uno79
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Łaziska Górne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 19.10.2018

Witam czy wie ktoś może gdzie mogę kupić te dolną część błotnika przy progu bo mi ją ruda zjadła i jest dziura z prawej strony


  • 0

#157 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:22, 19.10.2018

Witam czy wie ktoś może gdzie mogę kupić te dolną część błotnika przy progu bo mi ją ruda zjadła i jest dziura z prawej strony

Daj fotke jakas bo nie wiadomo o jaka czesc chodzi...


  • 0

#158 uno79

uno79
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Łaziska Górne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 19.10.2018

Proszę bardzo

Załączone pliki


  • 0

#159 Gancarro

Gancarro
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:mmz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 20.10.2018

Sorry, ze troche OT robie, ale czy to normalne zeby w VIII gen tak ruda szalala? Czy raczej kwestia, ze bylo cos tam robione?


  • 0

#160 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:24, 20.10.2018

Tam (o czym raczej tu było) na dół przedniego błotnika wpada piach i nie tylko. Wg mnie najwięcej od strony koła
(z wewnętrznego boku nadkola)- podczas jazdy mamy tam nadciśnienie i brud z wodą jest tam wciskany.

Co do tych spinek - można je odcinać (tak jak pisaliście), albo (tak ja robię) założyłem takie (lekka modyfikacja)
które prawie swobodnie przechodzą przez otwory nadkola. Odkręcam wkręty t odchylam nadkole bez wyjmowania spinek.
  • 0

#161 uno79

uno79
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Łaziska Górne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:47, 21.10.2018

W tym miejscu akurat nic nie było robione.


  • 0

#162 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:57, 21.10.2018

Wcześniej odpowiadałem na ostatni post jaki był.

Teraz dopiszę coś i na ten.

W tym miejscu akurat nic nie było robione.

No i dlatego masz problem - bo trzeba było odkręcić (odpiąć) plastikowe nadkole i wyczyścić
to co tam byś znalazł.

Teraz też bym to zrobił. Zakonserwował od wewnątrz jakimś smarem - bo już rdzy dokładnie nie wyczyścisz.
Dziurę jaką się wydłubie zakleiłbym czymś czarnym. Chyba, że cały dół błotnika odpadnie.
  • 0

#163 Delson

Delson
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 18.02.2019

Ja znalazłem u siebie wykwit wczoraj podczas mycia samochodu. Link do zdjęcia

Od strony kierowcy. Poradzicie laikowi jak się do tego zabrać krok po kroku?


Użytkownik Delson edytował ten post 19:30, 18.02.2019

  • 0

#164 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:54, 18.02.2019

W tym wątku było prawie wszystko (odradzam zalepianie silikonem dolnej części progu), w skrócie (poczekać na ciepły słoneczny dzień):

1) Zdjąć (odkręcić) chlapak
2) Odgiąć plastikowe nadkole(patrz ten wątek jak poradzić sobie ze spinkami - osobiście polecam obciąć, mając już kupione nowe, aby odciąganiem nadkola nie wyginać mocowań spinek jakie są na błotniku).
3) Usunąć cały nagromadzony syf z dołu błotnika i progu (bo raczej tam będzie) - sposoby były tu podane.
4) Usunąć (wcale nie musi być do gołej blachy, bo nie wszędzie będzie podejście) widoczną korozję też tę widoczną na Twoim zdjęciu
5) Na to inhibitor korozji (poczytaj co polecają nawet w tym wątku), farba podkładowa i cienka warstwa czegoś na wierzch (np jakaś masa bitumiczna), dotyczy też tej korozji na zewnątrz (nie siliłbym się na robienie zaprawek)
Działamy w słoneczny dzień, a może nawet dni - bo trzeba cierpliwie czekać aż wszystko ładnie wysychnie (np po myciu wodą).
  • 0

#165 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:17, 02.04.2019

Zauważyłem u siebie dwa małe purchle o średnicy pierwszy około 2mm, drugi około 4mm na lewym progu blisko tylnego nadkola. Teraz się zastanawiam co z tym zrobić, czy zabezpieczyć dodatkowo próg od wewnątrz i czekać aż lakier w miejscu purchli odpadnie i w tedy ususnąć korozje i polakierować, czy od razu likwidować korozję? Boje się że korozja zaczęła się dużo wcześniej od wewnątrz pod słabym zabezpieczeniem fabrycznym wewnętrznym progów i obecnie przebiła się do podkładu pod lakierem. Na pewno ktoś z was miał podobną sytuację i coś doradzi.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, VIII korozja, korozja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq