Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Głuche pukanie przy zmianach biegów

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:40, 07.08.2019

Witam.

 

Wydaje mi się, że jestem blisko rozwiązania tematu.

 

W okresie głównie letnim występują u mnie stuki podczas zmiany biegów. Przy wysrzpęglaniu i zmianie biegów i podczas zasprzęglania.

 

Wydawało, mi się przez pewien czas, że może to półosie, przeguby czy mechanizm skrzyni biegów. Jednak ostatnio zaobserwowałem te dźwięki podczas jazdy z cały czas wciśniętym sprzęgłem i podczas zmiany biegów np 3->4(nie tylko) pojawia się stuk, po zasprzęgleniu jest ponownie. Czyli toczę się, sprzęgło wciśnięte cały czas i waj*cenzura*e 3-4 4-3 i są stuki, głównie jak wrzucam wyższy bieg.

 

Pytanie czy ktoś ma adres strony gdzie można podejrzeć wszystkie numery części jakie wchodzą w skład całego mechanizmu? Może ktoś robił już coś z tym u siebie? Co tam można wymienić? Same gumy na końcach linek wydają się wyglądać dobrze.

 

z góry dzięki za info


  • 0

#17 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 913 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 07:54, 08.08.2019

japancars.ru - jest to katalog producenta czyli hondy, funkcjonalnie taki sam mają w aso, a jeżeli chodzi ci o coś jeszcze dokładniejszego to chyba nie ma


  • 0

#18 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:13, 09.08.2019

Jedyne co robiłem w międzyczasie to wymiana hamulców. Ale już wczesniej nie mialem tych objawów.
Podejrzewam że problem może leżeć w zawieszeniu, bo tamto się uspokoiło, ale tłucze w prawym przednim kole na dziurach... Wymieniłem wszystkie tuleje i sworznie. Zostało mocowanie amortyzatora, łączniki stabilizatora i drążki kierownicze (sugestia gościa ze stacji diagnostycznej).
  • 0

#19 mic

mic
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:54, 09.08.2019

Nikt nie wspominal w watku o poduszkach przedniego stabilizatora - czesto powoduja gluche stuki. Tanie w wymianie a warto sprawdzic zanim zaczniecie rozbierac skrzynie czy sprzeglo.

 

pozdr


  • 0

#20 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:06, 09.08.2019

Nikt nie wspominal w watku o poduszkach przedniego stabilizatora - czesto powoduja gluche stuki. Tanie w wymianie a warto sprawdzic zanim zaczniecie rozbierac skrzynie czy sprzeglo.

 

pozdr

Stuki może powodować wszystko. Ale co na to gdy auto się toczy po drodze równej jak stół, sprzęgło cały czas wciśnięte i stuka podczas zmiany biegu 3->luz ; luz->3 ; 3->luz


  • 0

#21 djadi

djadi
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Skąd:Kostrzyn N/o
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:05, 09.11.2019

Witam Was i jak udało się komuś rozwiązać problem z odglosem od strony kierowcy tak na wysokości pedałów. U knoe taki dźwięk zaczął występować od momentu założenia zimowych opon na stalowkach. Na alu tego nie bylo może taki zbieg. W momecie popuszczania sprzęgła i ruszaniu juz dochodzi puk stukniecie. Jak się toczymy cyk dwujeczka i puk znowu i tak jest na każdym biegu. Przód mam porobiony sworznie dolne górne gumy oem w wachaczach. Łączniki staba gumy staba nie wymienione ale sa ok Amory nie wymienione aha drążki i końcówki wymienione zbieżność ok. Pacjent Accord VII Type S Tourer. Czy to przegub wewnętrzny tak moze stukac ?

Użytkownik djadi edytował ten post 16:06, 09.11.2019

  • 0

#22 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:31, 09.11.2019

Witam Was i jak udało się komuś rozwiązać problem z odglosem od strony kierowcy tak na wysokości pedałów. U knoe taki dźwięk zaczął występować od momentu założenia zimowych opon na stalowkach. Na alu tego nie bylo może taki zbieg. W momecie popuszczania sprzęgła i ruszaniu juz dochodzi puk stukniecie. Jak się toczymy cyk dwujeczka i puk znowu i tak jest na każdym biegu. Przód mam porobiony sworznie dolne górne gumy oem w wachaczach. Łączniki staba gumy staba nie wymienione ale sa ok Amory nie wymienione aha drążki i końcówki wymienione zbieżność ok. Pacjent Accord VII Type S Tourer. Czy to przegub wewnętrzny tak moze stukac ?

A sprawdź czy puka ci jak sie toczysz np 40km/h po równej drodze i masz cały czas wciśnięte sprzęgło i z 3 biegu wrzucasz szybko na luz i znowu 3 i luz mając cały czas wcisniete sprzęgło nawet na luzie. U mnie wtedy tez jest ten dźwięk. Co ciekawe jak zimny to jest cisza dopiero po paru km ale przy temp otoczenia powyżej 15stopni jest ten dźwięk zawsze.

U mnie biegi chodzą bardzo dobrze ale zaczynam podejrzewać ze to jakiś duperel w skrzyni, na dniach chce na próbę zalac do skrzyni 10W40

Użytkownik lukasrz edytował ten post 16:32, 09.11.2019

  • 0

#23 djadi

djadi
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Skąd:Kostrzyn N/o
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:37, 09.11.2019

A sprawdź czy puka ci jak sie toczysz np 40km/h po równej drodze i masz cały czas wciśnięte sprzęgło i z 3 biegu wrzucasz szybko na luz i znowu 3 i luz mając cały czas wcisniete sprzęgło nawet na luzie. U mnie wtedy tez jest ten dźwięk. Co ciekawe jak zimny to jest cisza dopiero po paru km ale przy temp otoczenia powyżej 15stopni jest ten dźwięk zawsze.
U mnie biegi chodzą bardzo dobrze ale zaczynam podejrzewać ze to jakiś duperel w skrzyni, na dniach chce na próbę zalac do skrzyni 10W40


Napisałem PW
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq