Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Chłodzenie przednich hamulców

all_gen Chłodzenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:17, 30.11.2016

Cześć. Znalazłem na fejsie na profilu pewnego Niemca prosty patent na chłodzenie hebli. Generalnie to gość ma tak porobionego Atra że to się w głowie nie mieści... Ale wracając do chłodzenia
eeec6e120f3274a4.jpg
b1f35fdd5a4057ec.jpg

Co wy na to? Kurcze zastanawiam się nad rozkminieniem tego u siebie
  • 0

#2 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:14, 30.11.2016

To jest zwykla rura, która ukierunkowuje wpadane do niej powietrze na tarcze, tak? Zadnej elektryki/elektroniki?

Przypilnowac tylko aby nie wkrecilo sie w kolo i bedzie git ;-)


Użytkownik soul edytował ten post 10:13, 30.11.2016

  • 0

#3 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:12, 30.11.2016

Blade kiedyś pokazywał taki patent w swoim Audi ;-) który sam zresztą sobie rozkminił. Nic trudnego, a efekty zadowalające.


  • 0

#4 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 30.11.2016

Tylko tyle że w codziennym użytkowaniu raczej marne z tego zyski.

Auto użytkowane na torze to inna bajka.

Takie chłodzenie zaczyna działać przy prędkościach ok.140+


  • 0

#5 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:54, 30.11.2016

To "patent" z wyścigów np dtm. Z drugiej strony, ciekawe jak to się zachowuje po wjechaniu do kałuży, czy rura wody leje się na tarczę? Bo na suchym, przy mocnym deptaniu, na pewno pomaga :)


  • 0

#6 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:07, 30.11.2016

A więc widzę że temat znany. Niedaleko mnie zmodernizowano tor i na wiosnę chce się tam wybrać. Do tego czasu planuje przygotować Acco a chłodzenie tarcz to jeden z priorytetów
  • 0

#7 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:04, 30.11.2016

Kiedyś sporo jezdziłem w motosporcie i na różnych torach( oczywiście nie na wszystkich) i szczerze to taki patent mógłby się przydać na torze Poznań,no morze jeszcze Kielce.

W Polsce na torach ciężko jest rozwinąć duże prędkości,bo są kręte i mają krótkie proste,no i na takiej krótkiej prostej nie mają szans się wychłodzić hamulce.

Dobre stalowe przewody i dobry płyn w zbiorniczku wystarczają.

Miałem też okazję pośmigać moim kombiakiem po Silverstone,no i tu pomimo dobrego płynu po kilku hamowaniach hamulce były już bardzo cieniutkie,także na takim torze mogłoby się to sprawdzić,bo spokojnie można było śmigać powyżej 200km/h zwykłym samochodem


  • 0

#8 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:53, 07.12.2016

 

Bo dobry płyn i przewody to na sam koniec się zostawia. Najważniejsze są klocki. Bo co z tego, że płyn wytrzyma 310stC jak standardowe klocki przy 280stC mają już serdecznie dość. To samo z przewodami w oplocie, mają sens bo przy mocnym wciśnięciu pedału hamulca nie puchną - tylko co z tego, jak standardowy klocek po pierwszym hamowaniu 180-30km/h ma już dość...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#9 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:09, 22.12.2016

Ale nikt nie wspomniał o seryjnych klockach.

Według producenta moje powinny wytrzymać do 600'C

Użytkownik Sysunia edytował ten post 14:09, 22.12.2016

  • 0

#10 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:11, 22.12.2016

O klockach i tarczach,to nawet szkoda dyskutować. To jest absolutna podstawa. 600st.to nie jest duża wartość,jeśli mowa o wyczynach. Na torze hamulce potrafią osiągać 900-1000st.po kilku hamowaniach ,jedno po drugim.


  • 0

#11 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:02, 27.12.2016

Ale sam napisałeś wcześniej że tor torowi nie równy. Nie ma opcji zagrzać hebli do takich temp na typowo technicznym torze gdzie używa się zazwyczaj 2-3 biegu w zależności od skrzyni.
Cóż, w najbliższym czasie odpuszczam temat toru ale nie chłodzenie
  • 0

#12 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:13, 27.12.2016

Ciekawy patent a co ten Niemiec jeszcze porobił w swoim acco ?
  • 0

#13 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:26, 28.12.2016

Damian, ten Niemiec ma tak porobionego Atra że przy nim polskie projekty to seria.

Masz tutaj link na fejsa
https://www.facebook...09771532412941/
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, Chłodzenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq