Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Felgi 18" OEM nie pasują do 2.4 !!!

VIII felgi 18

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 puchal

puchal
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:58, 26.11.2016

W związku ze zbliżającą się wielkimi krokami zimą postanowiłem nabyć felgi do drugiego, zimowego kompletu opon . Mój wybór padł na felgi OEM o parametrach 18x7.5 et 55. Po ich przymiarce okazało się ze delikatnie ocierają o zacisk, dosłownie dziesiąta część milimetra, tzw. grubość lakieru. Dodam, że przykręcone koło obraca się. Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Przecież akcesoryjne felgi dedykowane do tego auta są o dokładnie takich samych parametrach? Felgi to model storm o parametrach jak wyżej …. Jakie jeszcze OEM felgi nie pasują do 2.4 ? Zawsze można sprzedać, kupić inne ale jakie ??? Pomijam felgi z katalogu, dedykowane do VIII


Użytkownik puchal edytował ten post 15:37, 26.11.2016

  • 1

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:16, 26.11.2016

A nie lepiej jakieś cieniutkie dystanse wrzucić?
  • 0

#3 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:10, 26.11.2016

Ciekawe, rozumiem, że chodzi o to, że ramię obciera o zacisk ? Parametry niby te same ale czasem tak się zdarza jeśli zacisk mocno wystaje przed płaszczyznę styku z piastą a felga nie jest przystosowana do danego modelu auta. Dwutłoczkowy zacisk jest dość duży.

Dlatego ja zawsze kupuję/zakładam felgi które były stosowane fabrycznie w danym modelu, żeby nie było niespodzianek.

A poważnie to jak mówi kolega, cienki dystans trzeba dać.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:11, 26.11.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 puchal

puchal
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:25, 26.11.2016

Ciekawe, rozumiem, że chodzi o to, że ramię obciera o zacisk ? Parametry niby te same ale czasem tak się zdarza jeśli zacisk mocno wystaje przed płaszczyznę styku z piastą a felga nie jest przystosowana do danego modelu auta. Dwutłoczkowy zacisk jest dość duży.

Dlatego ja zawsze kupuję/zakładam felgi które były stosowane fabrycznie w danym modelu, żeby nie było niespodzianek.

A poważnie to jak mówi kolega, cienki dystans trzeba dać.

Dokładnie, ramie felgi ociera o jarzmo zacisku. Myślałem o dystansie 3-5 mm, jednakże nie jestem do końca przekonany, czy dołożenie dystansu nie będzie się wiązało z wymianą szpilek, a to nie jest już chyba takie proste…. Jaki z Waszych doświadczeń dystans można byłoby zastosować bez wymiany szpilek, o ile w ogóle można  …. (?)


  • 0

#5 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:31, 26.11.2016

Weź załóż podkładki na szpilki i będziesz wiedział ile potrzebujesz i czy się starcza szpilki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#6 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:52, 26.11.2016

Do 5mm spokojnie siądzie na oryginalnej szpilce.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#7 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:18, 27.11.2016

Do 5mm spokojnie siądzie na oryginalnej szpilce.
 

 

 

x2


  • 0

#8 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:28, 19.10.2018

Ktoś wie czy układ hamulcowy przód w type- S w VIII  PB i ON jest taki sam  ? Czy jest jakaś różnica w zaciskach albo w ustawieniu tego względem płaszczyzny do piasty ? 


  • 0

#9 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 12:59, 19.10.2018


A masz tarczę 320mm i zacisk dwutłoczkowy? Jeśli tak, to się nie różnią.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#10 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:05, 19.10.2018

A masz tarczę 320mm i zacisk dwutłoczkowy? Jeśli tak, to się nie różnią.

Tak dokładnie tylko gdzieś ktoś kiedyś pisał że 2,4 PB coś ma inaczej z przodu.  Jakiś rozstaw o 1 cm czy coś takiego. 


  • 0

#11 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 14:19, 19.10.2018

Ja pisałem :D nie tylko z przodu ma mniejszy rozstaw, na obu osiach tak jest. Pomijając właściwości jezdne, koło jest o 0,5cm bardziej schowane w nadkole i tyle. Konstrukcja piasty i hamulca jest taka sama, odnośnie gabarytów potrzebnych do doboru felg.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:55, 19.10.2018

Niestety pod 2tloczki z 8gena trzeba uważać z felgami.. Thundery tez nie wchodzą bez dystansu 5mm ;)

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 19:08, 19.10.2018

Tak. Trzeba koniecznie mierzyć na żywo ;)

Felgi OEM typeS i wiatrak siadają bez dystansu, jak coś ;)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:20, 19.10.2018

Tak. Trzeba koniecznie mierzyć na żywo ;)

Felgi OEM typeS i wiatrak siadają bez dystansu, jak coś ;)

Bodajże poliftowe i na 30lecie z 7 gena też. Fairfax chyba ma takie 17tki u siebie.

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, felgi 18

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq