Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyciszenie ukł. wydechowego 2,5 cala

VII VII wydech

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 24.11.2016

Witam wszystkich :D
Ostatnio zacząłem robić sobie układ wydechowy do Accorda VII 2.4. Ale od początku. Zaraz za kolektorem mam decata 2,5", póżniej wszystko również jest zrobione z rury 2,5" stal nierdzewna. Oparte jest to na tłumiku środkowym przelotowym (średnica puszki 160mm z tym, że od dołu puszka wzdłuż jest ścięta, żeby zachować w miarę odpowiedni prześwit podwozia. Ścięcie to około 25mm). Następnie na trójniku jest zredukowana średnica na dwa odejścia 2" i zakończone dwoma tłumikami komorowymi Magnaflow.
Pytanie do Was. Co zrobić, żeby wyciszyć ten wydech?
Jest okropnie głośny. Hałas zaczyna się już od 2000rpm i tak utrzymuje się praktycznie w pełnym zakresie obrotów.
Usłyszałem radę, aby w miejscu łącznika wydechu, flanszy włożyć zwężkę (co miałoby pełnić funkcję silencera, taki odpowiednik silencera w tłumiku końcowym).
Druga opcja to rozcięcie tłumików końcowych i ich wygłuszenie. Nie chciałbym tego robić. Wiadomo, że nie będzie to super dobrze wyglądać.
Tłumiki końcowe są komorowe. W każdym tłumiku są trzy komory. Dwie z nich na 100% nie są niczym wygłuszone. Wchodzi po prostu rura perforowana i tyle.
Rury perforowane spotykają się w komorze środkowej. Patrząc od strony kolektora to pierwsze dwie komory nie są wygłuszone natomiast ostatnia możliwe, że jest wygłuszona. Jej akurat nie mogę przejrzeć.
Jakieś rady?

3b21de02ab75d69em.jpg
  • 0

#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:06, 24.11.2016

Hej,

 

Miałem zamontowany taki tłumik Magnaflow "komorowy" i powiem tylko tak: WYRZUĆ TO NA ŚMIETNIK. Szkoda twojego czasu.

Nie jest on w żaden sposób wytłumiony w środku.

Wygląda tak:

 

13214-01-C.jpg

 

Próbowałem go wyciszyć samemu i trochę to pomogło ale i tak był zbyt głośny i zmieniłem na Remusa.

Tobie radzę od razu zakupić coś lepszego co faktycznie tłumi.

 

ps.

I nie pomoże modzenie środkowego czy tam inne rzeczy (nawet katalizator włożyłem - nie pomogło).

Po prostu nie wyciszysz go, nie ma ch**a, kaplica.... że tak powiem.


Użytkownik h1tman edytował ten post 15:12, 24.11.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:51, 24.11.2016

więcej kasy pochłonie cię modzenie tego aby było cicho niż zamówienie nowego

sprzedaj , dołóż i kup inny


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:21, 24.11.2016

Jest okropnie głośno. Coś mi się wydaje że te tłumiki mogą być ciche ale tylko w połączeniu z seryjnym układem wydechowy. A możesz mi podesłać link do jakiegoś Remusa czy coś podobnego co by faktycznie wyciszylo mi układ. Albo inaczej. Jakiego Remusa masz u siebie? Bo z tego co kojarzę to Remus ma tylko przelotowe?
Tyle kasy w błoto. Może uda mi się opchnac je w zbliżonej kasie. Są praktycznie nowe. Przelotu maja może z 10km :D
Zastanawia mnie jeszcze jak można sp...lic tak tłumiki ze przy normalnej jeździe mam chęć wyrzucić na luz żeby chociaż przez chwilę ucichlo.
  • 0

#5 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:55, 24.11.2016

Największe wyciszenie daje pojemny tłumik środkowy.

Wrzuć największy jaki się mieści (średnica i długość), ew. drugi środkowy w miejscu tego trójnika. Oczywiście nie jakiś sportowy przelot, a zwykły.


  • 0

#6 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:17, 24.11.2016

Najgorzej, że w tych pociskach zwanych Accordami pod spodem nie ma za wiele miejsca. Jedyne co można zrobić to środkowy przedłużyć. Póki złapię się za grubsze zmiany, zaczynam od najłatwiejszego.

Do tej pory udało mi się zrobić takie coś:

81d091a8bdb567dcmed.jpg

d465d21720f18860med.jpg

c7a2dd2082563b31med.jpg

 

Ma ktoś może zdjęcie rozciętego tłumika końcowego? Chodzi mi o budowę. Nie wykluczone, że sam zrobię tłumiki końcowe. Zbieram informacje :)


  • 0

#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:25, 24.11.2016

Środkowe tłumiki wyciszają wyższe częstotliwości i rezonanse, końcowy wycisza bas. Środkowe tłumiki zazwyczaj są przelotowe nawet seryjne.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:11, 27.11.2016

W styczniu bede robił koncowe komorowe takie jak fabryczne. Jak wytestuje to podziele sie informacja :)


Użytkownik hammer64 edytował ten post 17:12, 27.11.2016

  • 0

#9 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 27.11.2016

W międzyczasie znalazłem kilka info o tych końcowych. Odnośnie jak wygłuszyć. Po wypróbowaniu wszystkich opcji nie wymagających mechanicznej konieczności ingerencji w tłumiki zaczynam je ciąć. Również nie omieszkam się pochwalić :)


  • 0

#10 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 01.12.2016

Dalej walczę. Założenie zwężki wydechu przed tłumikiem środkowym kompletnie nic nie dało.

0ef84de8543322e6med.jpg

 

Dopiero dwa silencery zrobione na szybko dały jakikolwiek efekt. Tłumiki końcowe już tak nie hałasują. Jest spory spadek głośności i niskiego basu tłumików. Jedyny minus to lekkie pyrkotanie :) wydechu przy schodzeniu z obrotów od 1500rpm w dół.

a8f29f8a7c9ffbdamed.jpg

 

Zdecydowałem się na rozcięcie tłumików i ich wygłuszenie. Rura będzie owinięta wełną nierdzewną, a komory wypełnione wełną szklaną. Otwory postaram się zrobić zaślepiane kawałkiem przynitowanej blachy, aby ewentualnie móc pokombinować z większym lub mniejszym wypełnieniem watą.

290490735a5c776fmed.jpg


  • 0

#11 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:24, 10.12.2016

Montujac silencery zmniejszyles przeplyw wydechu. Czyli to po co byl zrobiony wydech wszystko  trafilo w pissss u :)


  • 0

#12 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:04, 10.12.2016

Też miałem problemy z tłumikiem. Chciałem troszkę głośniej niż w serii i w warsztacie zrobili mi dwa nowe końcowe tłumiki puste w środku. Okazało się że za głośno przy 3 tyś obrotów ciężko było to znieść. Co najciekawsze kupiłem końcówki wydechu z allegro i okazało się że to strzał w dziesiątkę. Dźwięk jest teraz idealny. Nie przypudzczałem że taka pierdoła to naprawi.
  • 0

#13 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 11.12.2016

Tłumiki wygłuszone. Wyciszyło pracę, niestety nie zbyt bardzo. Udało się wyciąć ten najniższy dokuczliwy dźwięk. Przy wciśniętym do końca pedału gazu tapicerka nie trzeszczy jakby miała zaraz eksplodować :D Dopiero silencery zdecydowanie pomogły, lecz przy schodzeniu z obrotów jest charakterystyczny "pierd". Staram się to wyeliminować. Na pierwszy rzut idzie dokładne uszczelnienie szczelin między silencerami a rurą wydechów.

Tłumiki, tak jak wspominałem wygłuszyłem z opcją późniejszego otwierania komór w celu chociażby dołożenia większej ilości wygłuszenia. Jutro postaram się podrzucić kilka zdjęć jak to wygląda.

Na ogromny plus jest wyraźnie odczuwalny moment załączenia VTECa. To cieszy :D


Użytkownik elfix86 edytował ten post 22:52, 11.12.2016

  • 0

#14 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:10, 18.12.2016

Dolozenie wiecej ilosci wygluszenia nie pomorze
  • 0

#15 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 20.12.2016

W tych tłumikach w ogóle nie było wygłuszenia. Wygłuszenie pomogło. Wyeliminowałem najniższe dokuczliwe tony powodujące rezonanse tapicerki w aucie. Jest nadal za głośno, ale różnica na plus jest odczuwalna.

Jedyny ratunek to silencery. Przerobiłem już trzy opcje silencerów. Jeden dawał zadowalające efekty, ale miałem wrażenie, że zbyt mocno ograniczały przepustowość. Próby trwają ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII wydech

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq