XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 14:42, 24.11.2016
Ostatnio zacząłem robić sobie układ wydechowy do Accorda VII 2.4. Ale od początku. Zaraz za kolektorem mam decata 2,5", póżniej wszystko również jest zrobione z rury 2,5" stal nierdzewna. Oparte jest to na tłumiku środkowym przelotowym (średnica puszki 160mm z tym, że od dołu puszka wzdłuż jest ścięta, żeby zachować w miarę odpowiedni prześwit podwozia. Ścięcie to około 25mm). Następnie na trójniku jest zredukowana średnica na dwa odejścia 2" i zakończone dwoma tłumikami komorowymi Magnaflow.
Pytanie do Was. Co zrobić, żeby wyciszyć ten wydech?
Jest okropnie głośny. Hałas zaczyna się już od 2000rpm i tak utrzymuje się praktycznie w pełnym zakresie obrotów.
Usłyszałem radę, aby w miejscu łącznika wydechu, flanszy włożyć zwężkę (co miałoby pełnić funkcję silencera, taki odpowiednik silencera w tłumiku końcowym).
Druga opcja to rozcięcie tłumików końcowych i ich wygłuszenie. Nie chciałbym tego robić. Wiadomo, że nie będzie to super dobrze wyglądać.
Tłumiki końcowe są komorowe. W każdym tłumiku są trzy komory. Dwie z nich na 100% nie są niczym wygłuszone. Wchodzi po prostu rura perforowana i tyle.
Rury perforowane spotykają się w komorze środkowej. Patrząc od strony kolektora to pierwsze dwie komory nie są wygłuszone natomiast ostatnia możliwe, że jest wygłuszona. Jej akurat nie mogę przejrzeć.
Jakieś rady?
#2
Napisano 15:06, 24.11.2016
Hej,
Miałem zamontowany taki tłumik Magnaflow "komorowy" i powiem tylko tak: WYRZUĆ TO NA ŚMIETNIK. Szkoda twojego czasu.
Nie jest on w żaden sposób wytłumiony w środku.
Wygląda tak:
Próbowałem go wyciszyć samemu i trochę to pomogło ale i tak był zbyt głośny i zmieniłem na Remusa.
Tobie radzę od razu zakupić coś lepszego co faktycznie tłumi.
ps.
I nie pomoże modzenie środkowego czy tam inne rzeczy (nawet katalizator włożyłem - nie pomogło).
Po prostu nie wyciszysz go, nie ma ch**a, kaplica.... że tak powiem.
Użytkownik h1tman edytował ten post 15:12, 24.11.2016
#4
Napisano 16:21, 24.11.2016
Tyle kasy w błoto. Może uda mi się opchnac je w zbliżonej kasie. Są praktycznie nowe. Przelotu maja może z 10km
Zastanawia mnie jeszcze jak można sp...lic tak tłumiki ze przy normalnej jeździe mam chęć wyrzucić na luz żeby chociaż przez chwilę ucichlo.
#5
Napisano 16:55, 24.11.2016
Największe wyciszenie daje pojemny tłumik środkowy.
Wrzuć największy jaki się mieści (średnica i długość), ew. drugi środkowy w miejscu tego trójnika. Oczywiście nie jakiś sportowy przelot, a zwykły.
#6
Napisano 17:17, 24.11.2016
Najgorzej, że w tych pociskach zwanych Accordami pod spodem nie ma za wiele miejsca. Jedyne co można zrobić to środkowy przedłużyć. Póki złapię się za grubsze zmiany, zaczynam od najłatwiejszego.
Do tej pory udało mi się zrobić takie coś:
Ma ktoś może zdjęcie rozciętego tłumika końcowego? Chodzi mi o budowę. Nie wykluczone, że sam zrobię tłumiki końcowe. Zbieram informacje
#7
Napisano 17:25, 24.11.2016
Środkowe tłumiki wyciszają wyższe częstotliwości i rezonanse, końcowy wycisza bas. Środkowe tłumiki zazwyczaj są przelotowe nawet seryjne.
#8
Napisano 17:11, 27.11.2016
W styczniu bede robił koncowe komorowe takie jak fabryczne. Jak wytestuje to podziele sie informacja
Użytkownik hammer64 edytował ten post 17:12, 27.11.2016
#9
Napisano 19:08, 27.11.2016
W międzyczasie znalazłem kilka info o tych końcowych. Odnośnie jak wygłuszyć. Po wypróbowaniu wszystkich opcji nie wymagających mechanicznej konieczności ingerencji w tłumiki zaczynam je ciąć. Również nie omieszkam się pochwalić
#10
Napisano 20:27, 01.12.2016
Dalej walczę. Założenie zwężki wydechu przed tłumikiem środkowym kompletnie nic nie dało.
Dopiero dwa silencery zrobione na szybko dały jakikolwiek efekt. Tłumiki końcowe już tak nie hałasują. Jest spory spadek głośności i niskiego basu tłumików. Jedyny minus to lekkie pyrkotanie wydechu przy schodzeniu z obrotów od 1500rpm w dół.
Zdecydowałem się na rozcięcie tłumików i ich wygłuszenie. Rura będzie owinięta wełną nierdzewną, a komory wypełnione wełną szklaną. Otwory postaram się zrobić zaślepiane kawałkiem przynitowanej blachy, aby ewentualnie móc pokombinować z większym lub mniejszym wypełnieniem watą.
#11
Napisano 16:24, 10.12.2016
Montujac silencery zmniejszyles przeplyw wydechu. Czyli to po co byl zrobiony wydech wszystko trafilo w pissss u
#12
Napisano 17:04, 10.12.2016
#13
Napisano 22:50, 11.12.2016
Tłumiki wygłuszone. Wyciszyło pracę, niestety nie zbyt bardzo. Udało się wyciąć ten najniższy dokuczliwy dźwięk. Przy wciśniętym do końca pedału gazu tapicerka nie trzeszczy jakby miała zaraz eksplodować Dopiero silencery zdecydowanie pomogły, lecz przy schodzeniu z obrotów jest charakterystyczny "pierd". Staram się to wyeliminować. Na pierwszy rzut idzie dokładne uszczelnienie szczelin między silencerami a rurą wydechów.
Tłumiki, tak jak wspominałem wygłuszyłem z opcją późniejszego otwierania komór w celu chociażby dołożenia większej ilości wygłuszenia. Jutro postaram się podrzucić kilka zdjęć jak to wygląda.
Na ogromny plus jest wyraźnie odczuwalny moment załączenia VTECa. To cieszy
Użytkownik elfix86 edytował ten post 22:52, 11.12.2016
#14
Napisano 14:10, 18.12.2016
#15
Napisano 19:46, 20.12.2016
W tych tłumikach w ogóle nie było wygłuszenia. Wygłuszenie pomogło. Wyeliminowałem najniższe dokuczliwe tony powodujące rezonanse tapicerki w aucie. Jest nadal za głośno, ale różnica na plus jest odczuwalna.
Jedyny ratunek to silencery. Przerobiłem już trzy opcje silencerów. Jeden dawał zadowalające efekty, ale miałem wrażenie, że zbyt mocno ograniczały przepustowość. Próby trwają
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII wydech
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych