Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Niska temperatura pracy silnika - Honda Accord 2.2 cdti

VII termostat uklad chlodzenia temperatura pracy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 parito.paretez

parito.paretez
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 22.11.2016

Witam,

 

W ostatnie chlodniejsze dni zauwazylem dugi czas nagrzewania sie samochodu. W czasie drogi z domu do pracy (ok 18 km, 40% trasa, reszta miasto, spore korki) wskazowka temperatury cieczy chlodzacej wzrasta, jednak najczesciej utrzymuje sie max na ok 1/4 skali.

Ostatnio sprawdzalem temperature poprzez tryb AUTO + Dual jak rowniez podlaczajac sie pod OBD, i co zauwazylem to to, ze temperatura rosnie w miare szybko do ok 55 stopni, po czym o wiele wolniej rosnie, osiagajac maksymalnie 66 (i w czasie jazdy waha sie miedzy 63 - 66, w czasie postoju rosnie do ok 71). W tym czasie, wskaznik temperatury cieczy chlodzacej utrzymuje sie w polozeniu tak jak na dolaczonym zdjeciu (nigdy nie widzialem ja w wyzszym polozeniu, nawet latem i po dluzszej, bardziej intensywnej jezdzie zawsze utrzymuje sie na tym samym polozeniu (godz 4)).

Wydaje mi sie ze pierwsza rzecza ktora trzeba wymienic to termostat (polecacie jakis marki zamiennikow) i na pewno to uczynie niebawem, ale czy jest jeszcze cos innego na co powinienem zwrocic uwage?

 

Dziekuje za pomoc. 

Załączone pliki


  • 0

#2 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:28, 22.11.2016

Temperatura na zdjeciu jest prawidlowa
  • 0

#3 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:44, 22.11.2016

dokładnie;

co prawda mam 8kę, też diesel, ale jeszcze nie widziałem wskazówki powyżej 50% skali;

zawsze coś ok. 40-45% - bez względu na pogodę, temperaturę, typ trasy i prędkość obrotową

pozdrawiam


  • 0

#4 parito.paretez

parito.paretez
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 22.11.2016

Dzieki za odpowiedzi. 

Zgadzam sie ze temperatura na wskazniku, na godz 8 jest prawidlowa (zawsze taka byla, co mnie zdziwilo na poczatku ale wszyscy to potwierdzili). 

Co mnie jednak niepokoi to niskie odczyty temperatury cieczy chlodzacej z trybu diagnostycznego (opcja nr 4 po przytrzymaniu AUTO+DUAL) i z OBD - nigdy w czasie jazdy nie rosnie powyzej 66 stopni.

Kolejna rzecza jest to ze kabina nagrzewa sie bardzo powoli i nawet w momencie ustawienia temp na max powietrze jest cieple, ale nigdy nie gorace. 


  • 0

#5 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 22.11.2016

Moze termostat sie nie zamyka i caly czas chodzi na duzym obiegu
  • 0

#6 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:09, 22.11.2016

Nie ma się co sugerować wskazówką na zegarach tylko wskazaniami z komputera. W tym przypadku  66 stopni w czasie jazdy to stanowczo za mało. Termostat zaczyna otwierać się przy temp. ok 80 stopni, więc powinieneś mieć przy normalnej jeździe w okolicach tych 80 stopni. Jeśli czujnik nie świruje to pozostaje wymiana termostatu, wg mnie tylko oryginał zapewnia prawidłowe temperatury. W skrajnych przypadkach jeśli po wymianie termostatu długo się nagrzewa w kabinie, leci zimne, to zwiastuje problem z nagrzewnicą (zatkana, zamulona).


Użytkownik dieselinside edytował ten post 15:11, 22.11.2016

  • 0

#7 parito.paretez

parito.paretez
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 22.11.2016

Dzieki wielkie za pomoc. Rozumie mze powinienem byc w stanie sam zdiagnozowac czy termostat otwiera za wczesnie (gorny waz z lewej strony (stojac przodem do maski) jesli jest cieply przed tym jak silnik osiagnie temperature robocza zwiastuje uszkodzony termostat?)


  • 0

#8 parito.paretez

parito.paretez
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 22.11.2016

Dzisiaj wracajac z pracy ponownie wskazowka temperatury cieczy zatrzymala sie na ok 40% skali (tryb diagnostyczny pokazywal ok 65 stopni). Wlaczylem manualnie max ogrzewanie i zaczelo leciec dosc gorace powietrze. Po tym naszla mnie pewna watpliwosc: co jesli komputer zaniza temperature (pokazujac 65 stopni) a auto faktycznie nagrzewa sie poprawnie, tak jak to wskazuja zegary? Dlaczego zegar pokazuje inna temperature niz komputer (z jakiego czujnika korzysta?) Czy jest mozliwosc zweryfikowania odczytow z komputera?

Pozdrawiam.


  • 0

#9 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:21, 23.11.2016

Jak kupilem Peugeota 206 to czujnik temp. na wskazowke pokazywal ok ale do komputera b.mocno zanizal temp. Chyba dlatego pozbywal sie auta poprzedni wlasciciel. To byl 1 czujnik ale podwojny.
  • 0

#10 parito.paretez

parito.paretez
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 23.11.2016

OK, wiec chyba najlepiej i najprosciej bedzie wymienic termostat, wtedy dam znac czy sytuacja sie naprawila. Dzieki wszystkim za pomoc. 


  • 0

#11 grzeg50

grzeg50
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:43, 08.12.2016

A nie ma tam jakiegoś czujnika?


  • 0

#12 parito.paretez

parito.paretez
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:53, 08.12.2016

Termostaty wymieniony - auto nagrzewa sie bardzo szybko i utrzymuje stala temperature w przedziale 78 - 80 stopni (termostat otwiera przy 78). Dzieki za pomoc. 


  • 0

#13 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 00:54, 19.12.2016

Koledzy z dieslami. Tak dla informacji.

U was w ukladzie wydechowym jest taki wynalazek jak wymiennik ciepla handlarze z alledrogo nazywaja to chlodniczka spalin.

Czyli gorace spaliny ogrzewaja wode. Ma to na celu jak najszybsze dojscie do optymalnej temperatury pracy silnika. W innych markach aut sa np. swiece zarowe grzejace wode, webasto w wersji dogrzewacza, nagrzewnica wnetrza kabiny NIE wodna a elektryczna.


Użytkownik iwan edytował ten post 13:34, 04.02.2017

  • 0

#14 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 01:00, 19.12.2016

Koledzy z dieslami. Tak dla informacji.
U was w ukladzie wydechowym jest taki wynalazek jak wymiennik ciepla chandlarze z alledrogo nazywaja to chlodniczka spalin.
Czyli gorace spaliny ogrzewaja wode. Ma to na celu jak najszybsze dojscie do optymalnej temperatury pracy silnika. W innych markach aut sa np. swiece zarowe grzejace wode, webasto w wersji dogrzewacza, nagrzewnica wnetrza kabiny NIE wodna a elektryczna.

wiem o tym, dlatego ponizej 3 stopni nieda sie wylaczyc klimatyzacji.Mozna klikac off i tak to nic nieda dopoki silnik sie niemagrzeje to temperatury roboczej. Z tego co ja wiem to wlasnie klimatyzacja grzeje zamiast chlodzic a nie jest to w ukladzie wydechowym
  • 0

#15 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 02:07, 19.12.2016



Koledzy z dieslami. Tak dla informacji.
U was w ukladzie wydechowym jest taki wynalazek jak wymiennik ciepla chandlarze z alledrogo nazywaja to chlodniczka spalin. Nie jest to zadna chlodniczka spalin tylko podgrzewacz plynu chlodzacego spalinami.
Czyli gorace spaliny ogrzewaja wode. Ma to na celu po odpaleniu silnika jak najszybsze dojscie do optymalnej temperatury pracy silnika.


Załączony plik  31b1c3c544999a75578b0ac9cddf (1).jpeg   60,33 KB   26 Ilość pobrań


Użytkownik iwan edytował ten post 02:13, 19.12.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, termostat, uklad chlodzenia, temperatura pracy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq