Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sciąga w prawo, pali tarcze

VII Sciąga

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:53, 21.11.2016

Jak miedzianka jest w prowadnicach to mamy odpowiedź czemu tylko od środka tarcze dociska... Niestety ona TOTALNIE się nie nadaje do tego celu... Bardzo łatwo się przegrzewa i zapieka, wyczyść, kup odpowiedni smar do prowadnic( np ate plastilube), zerknij na tłoczki z OBU stron bo jeśli ciągnie w prawo to znaczy że PRAWY zacisk hamuje mocniej. Nie podwinales uszczelki przy wciskaniu tłoczka?

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#17 Jandar

Jandar
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:P-wo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:56, 21.11.2016

Tłoczek wchodzi normalnie z lewej jak i prawej strony. Poczekam do weekendu i rozbiorę jeszcze lewy zacisk wyciągnę tłoczek i zobaczę jak to tam wygląda. Heblować też próbowałem bezskutecznie. Pojechał bym na stacje diagnostyczną ale nie mam kiedy. Pracuję od rana do wieczora a do najbliższej stacji otwartej w sobotę mam 100km.


A jak sprawdzić teraz czy się nie podwineła?? Bo płynu nie puszcza.


  • 0

#18 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:15, 21.11.2016

Ale przecież dokładnie to miałem na myśli, może nie jasno się wyraziłem :) rozebrać musi oba skoro jest tam miedzianka... W lewym trzeba sprawdzić tloczek bo może on stoi i nie hamuje...



Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#19 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:35, 21.11.2016

Pojechał bym na stacje diagnostyczną ale nie mam kiedy. Pracuję od rana do wieczora a do najbliższej stacji otwartej w sobotę mam 100km.

Nie masz żadnej SKP (Stacji Kontroli Pojazdów, czyli miejsca, gdzie robisz coroczne badanie techniczne) w promieniu 100km ??
  • 0

#20 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:46, 21.11.2016

Miedzianka czyli smar miedziowy to nic innego jak przeciwzapieczeniowy, wysokowytrzymały na temperaturę (do 1200 st. C) smar wielozadaniowy :)
Jedyny powód dla którego *niektórzy* nie zalecają go smarowania elementów układu hamulcowego, to jego przewodność elektryczna. Jeżeli się nim zapaćka np. czujniki czy wtyczki od ABS-u, to może to spowodować problem. Ale nie problem z zatarciem czy zapieczeniem elementów mechanicznych, tylko z elektryką.
Są lepsze, bardziej zalecane do prowadnic smary, ale IMHO to wszystko z tematem nie ma związku.

Nie chcialbym zaczynać kolejnej dyskusji czy lepsze są gruszki czy śliwki :) po prostu ten smar nie słuzy do tego i nie działa poprawnie, testowane milion razy i niestety powoduje zapiekanie prowadnic, które po krótkim czasie przestają pracować :)


Co oczywiście nie zmienia faktu że to nie jest główny powód problemu bo z jakiegoś powodu jedno kolo hamuje zbyt mocno(mało prawdopodobne) lub drugie zbyt słabo (bardziej prawdopodobne)...

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#21 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 23:47, 21.11.2016

Kiedys nie było rolek. Pojedz gdzies na polną droge i przy niewielkiej predkosci ostro zahamuj. Nastepnie porownaj dlugosci sladow hamowania.
  • 0

#22 Jandar

Jandar
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:P-wo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:23, 22.11.2016

Nie masz żadnej SKP (Stacji Kontroli Pojazdów, czyli miejsca, gdzie robisz coroczne badanie techniczne) w promieniu 100km ??

Badania techniczne w Danii robi się co 2 lata i wtedy biorę sobie dzień wolnego i z reguły załatwiam wtedy więcej spraw a o 100km pisałem o stacji otwartej w sobotę gdy ja mam wolne.


  • 0

#23 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:31, 22.11.2016

Hej :)

Badania techniczne w Danii robi się co 2 lata i wtedy biorę sobie dzień wolnego i z reguły załatwiam wtedy więcej spraw a o 100km pisałem o stacji otwartej w sobotę gdy ja mam wolne.

Nigdzie nie napisałeś, że mieszkasz w Danii, a jedynie, że tarcze i klocki zostały tam kupione...

Najlepiej uzupełnij prawidłowo profil wówczas nie będzie takich pomyłek...

 

Pomysł Kolegi Iwan bardzo dobry, tylko znajdź szeroką drogę...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#24 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:59, 22.11.2016

Tarcze pali w dziwny sposób bo od wewnątrz po obu stronach. Hamulec nie trzyma cały czas bo koło się nie grzeje w trakcie jazdy i idzie nim swobodnie obracać czyli pali tarczę w momencie hamowania. 

 

Ponawiam,

Pali tarcze, bo prowadnice stoją zapieczone w pozycji odsuniętej od tarczy.

Tłoczek się wysuwa i dociska do tarczy, odgina ją. 

W pewnym momencie dotyka drugi klocek i jest efekt hamowania mocniejszego po drugiej stronie.

 

Taka moja teoria. Wystarczy żeby zdjąć koło i zaglądnąć na prowadnice czy luźno pracują.

Nie trzeba do tego żadnego warsztatu ani stacji kontroli.


  • 0

#25 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:14, 22.11.2016

Calzone, chłopakom bardziej chodzi o zapieczone/chwycone sworznie w prowadnicach jarzma zacisku.
  • 0

#26 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:58, 22.11.2016

Wiesz co, może zamiast ciągnąć temat poprosimy właściciela tematu o fotki klocków?



Wysłane z mojego ALE-L21
  • 0

#27 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:03, 22.11.2016

tak sobie dywagujemy - a może nie ma pełnych info od kolegi?

 

Rozbierane były zaciski, wymieniane gumki - czy wszystko było dobrze wyczyszczone? Chodzi mi o to ,że jeśli rowek w zacisku gdzie wchodzi harmonijka osłaniająca tłoczek został słabo wyczyszczony to może podczas wciskania tłoczka podwija się i powoduje niepoprawną pracę tłoczka. Blokuje go. 

Dwa to smarowanie - w środku gumki i tłoczek zostały posmarowane smarem typowo do cylinderków hamulocwych rozumiem? Sworznie pływające napewno nie wolno smarować miedziowym - po pół roku to sie pozapieka i będzie problem. Ale nie powoduje to w tej sytuacji niepoprawnej pracy - o ile wogóle te śruby/sworznie płynnie pracują - a tego nie wiem.

 

Kolejna rzecz to ułożenie samego tłoczka, nie raz już miałem tak,że wszystko zrobiłem cacy a samochód ściągał - ponowne rozebranie i złożenie rozwiązało problem - czemu? Podejrzewam,że wciskając tłoczek  trzeba go wcisnąć, trochę wycisnąć znów wcisnąć - musi poprawnie siąść w nowym uszczelniaczu

 

Kolejna sprawa poprawne odpowietrzenie układu

 

Koleja rzecz - płyn hamulcowy - nowy czy stary? Ja bym mzienił na nowy robiąc regenerację zacisków

I kolejna stan przewodów elastycznych

 

Na stacji diagnostycznej może to nie wyjśc niestety, ja dwukrotnie sprawdzałem jak mnie siągało i na stacji zawsze wszystko perfekt


Użytkownik Seth edytował ten post 16:09, 22.11.2016

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#28 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:09, 22.11.2016

Calzone oczywiscie ze tak to nic nowego. Zacisk nie generuje wiekszej sily niz poprawnie dzialajacy i to zawsze oznaka tego ze jeden zaczal dzialac slabiej.

Nie wiem co ktos dokladnie robil przy heblach abi nie znam ich stanu to dosc ciezko zdiagnozowac gdzie lezy problem przez neta dlatego opisalem prawdopodobne przyczyny.
Tu jedyne co mi sie nasuwa to wlasnie to ze tloczki niepoprawnie pracuja. Nie pracuja rownomiernie cala powoerzchnia dlatego przypalona jest srodkowa czesc.
Chyba ze sruby plywajace stoja i pracuje jedna strona zacisku tylko. Ale tu jakby stykowa powoerzchnia to tylko ta srodkowa ale jednoczesnie po zewnetrznej i wewnetznej stronie tarczy

Użytkownik Seth edytował ten post 17:10, 22.11.2016

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#29 Jandar

Jandar
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:P-wo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 26.11.2016

A więc byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej. Wynik ciekawy bo hamulce mam w porządku, siła hamowania ok biorą równo, zaciski pracują idealnie. Sprawdzali mi po raz kolejny zawieszenie żadnych luzów nie ma.

Diagnosta jeździł autem czuł, że ściąga ale zanika to przy mocniejszym hamowaniu i idzie równo więc wszystko zwalił na opony które kupiłem w tym roku a są to: NOKIAN 205/55 WR-D4 R16 91T

Dodam, że geometria jest ustawiona więc zostało mi założyć inne koła i sprawdzić jak będzie się zachowywało auto ale nie miałem już dzisiaj na to czasu.

Może faktycznie przebarwienie tych tarcz było efektem jakiegoś hamowania

Temat do zamknięcia a z mojej strony dziękuję za wszystkie opinie i próbę pomocy :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Sciąga

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq