Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ustawienie hamulca ręcznego

VIII viii hamulec ręczny ręczny regulacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:40, 02.02.2017

To czy klocki i tarcze są nowe czy stare nie ma znaczenia - samoregulator w tłoczku ma to wybrać. Zawsze kiedy pojawia się efekt wysokiego brania hamulca ręcznego należy sprawdzić czy dźwigienki na zaciskach odbijają do ogranicznika. Podciągnięcie linki zmniejszy tylko zakres pracy dźwigienki, a przez to tłoczek zamiast wysuwać się o 1mm będzie wysuwać się o 0,5mm...

 

W przypadku ręcznego na bębnie zawsze należy podkręcić regulację na szczękach - regulacji linek się nie rusza


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#17 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:04, 02.02.2017

Najlepiej żeby łapał od samego dołu,czyli cofnięcie tłoczka do oporu plus oczyszczenie dźwigienek powinno rozwiązać problem.


  • 0

#18 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:07, 02.02.2017

Czytam to i twierdzę że każda linka się z biegiem czasu wyciąga. Samoregulator nie naciąga linki a kasuje luz klocka. W podłokietniku jest regulacja. To właśnie ona kasuje luz linki. Pisząc teksty aby linki nie ruszać narażasz czytelników na problem podczas przeglądu. Jest procedura kasowania luzu linki i nie grozi to niewłaściwym skokiem dziwigienki przy zacisku. Tylko trzeba to przeprowadzić zgodnie z zaleceniami Hondy. Jest to banalnie proste.
  • 0

#19 Lukasz564

Lukasz564
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Iłża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 27.11.2020

Witam. Jestem nowym posiadaczem hondy Accord VIII gen. 2.2 dtec. Po zakupie auta wymieniłem tarcze , klocki hamulcowe, zaciski na ręcznym i reczny na 3/4 czy nawet 5 zabku po wrzuceniu 1 biegu i dodaniu trochę gazu jedzie praktycznie bez żadnego oporu... Dopiero na 6/7 zabku coś łapie jednak zaciągnąć na ten ząbek już trzeba mieć trochę siły w ręce... A przecież nie o to chodzi żeby ciągnąć ręczny w opór... Czy u Was też tak słabo łapie i jest to normalne czy mechanicy do których odstawiam auto są takimi fachowcami że już 3 raz będę auto oddawał z tym samym problemem ??? Według mechanika linka jest dobra nie trzeba wymieniać... Dodam że w moim starym golfie auta nie da się ruszyć już na 2 zabku...
  • 0

#20 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:42, 27.11.2020

Witam kolego na forum.

 

Twój nowy temat połączyłem z istniejącym,także na przyszłość proszę pisać w istniejących tematach i korzystać z wyszukiwarki.

 

 

Uważam że przyczyną takiego stanu u Ciebie mogą być trzy rzeczy:

 

  • zamontowane nieprawidłowe klocki bez tzw. bolca:

http://www.accordklu...ii/#entry992565

 

W przypadku VII gena jest podobnie, także możliwe że masz klocki założone od kombi.

 

 

  • Niesprawne zaciski co się często zdarza 
  • Linki/ ręczny do regulacji tak jak w tym temacie napisano, oraz to też się przyda:

http://www.accordklu...znego-viii-gen/

http://www.accordklu...viii-gen/page-1

 

 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#21 Wisła

Wisła
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:18, 27.11.2020

Musisz rozebrać tunel i pod ręcznym masz linki z naciągiem. Masz z tylu tarcze czy tarczo-bębny?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#22 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:19, 27.11.2020

Tarczo bębny są w kombi. Kolega ma sedana.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#23 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:20, 27.11.2020

Tarczo bębny są w kombi. Kolega ma sedana.

W jego sedanie też są tarczo bębny . Wszyscy się  uczymy całe życie a tych gratów tyle jest że trudno wszystko spamiętać


  • 0

#24 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:27, 27.11.2020

Możliwe że jestem w błędzie, z racji tego że to VIII, a w VII był taki podział jak napisałem powyżej. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#25 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 07:23, 28.11.2020

No w VIII jest inny podział. Nie ma znaczenia nadwozie, tylko wersja silnukowa i coś tam jeszcze. Wszystkie 2.4 i część diesli (typeS, ES, executive...) ma tarczobębny.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#26 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:33, 28.11.2020

Wszystkie automaty bez wzgledu na nadwozie maja z tylu tarczobebny, dodatkowo wszystkie wersje 2.4 i 2.2 Type-S bez wzgledu na skrzynie i nadwozie.


  • 1

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#27 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:35, 29.11.2020

Wiem że głupie pytanie, ale przy jakim przebiegu wymieniliście szczęki od ręcznego ? Bo ręczny dochodzi mi do 10-11 kliku a powinien do max 7. Podciągać na tarczo-bębnach czy od razu wymienić szczęki. Pytam bo nie chce tam znowu zaglądać jak podciągnę a szczęki za jakiś czas się skończą....


Użytkownik VTECkick edytował ten post 11:36, 29.11.2020

  • 0

#28 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 16:13, 29.11.2020

Ja mam aktualnie 174tys.km a przy 172tys wymienialem u siebie tylne tarcze i sprawdzalem przy okazji szczeki. W moim przypadku mam jeszcze jakies 75% grubosci okladziny w stosunku do nowych. Wydaje mi sie, ze wymienia sie je bardzo rzadko, tym bardziej ze uzywa sie je tylko na postoju :)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#29 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:39, 29.11.2020

Dzięki za informacje. Czyli po prostu podciągnę na bębnach bo linki naciągać nie chce.


  • 0

#30 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:57, 29.11.2020

Dzięki za informacje. Czyli po prostu podciągnę na bębnach bo linki naciągać nie chce.

 

Dokładnie tak.

Proszę trzymaj link do tematu wraz z filmem:

http://www.accordklu...i-gen/?p=838925

W VIII genie mechanizm jest prawie identyczny.

 

 

Tutaj dla przyszłych pokoleń, regulacja linek w VIII z wnętrza kabiny:

 

 

 

 

Przyda się jeszcze to:

http://www.accordklu...y-honda-accord/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, viii, hamulec ręczny, ręczny, regulacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq