Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

chyba panewka stuka

VII panewka stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#31 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:04, 24.11.2016

Bo jeszcze sprawa jest taka że stukanie występuje także w przypadku zatarcia cylindra lub cylindrów, czy świece na każdym cylindrze mają taką samą barwę czy może na któryś są bardziej okopcone ? Najlepiej jest ustawić tłok w dolnym położeniu i przez otwór od świecy wprowadzić endoskop i obejrzeć gładzie cylindrów.


  • 0

#32 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:12, 24.11.2016

Jeżeli to faktycznie tłoki na tym cylindrach to dzwięk się zmieni.Odłączaj każdy cylinder będziesz miał wtedy porównanie.Rób to po jednym cylindrze.Odłącz wtryskiwacz na danym cylindrze żeby nie wtryskiwał do środka paliwa.Próbę wykonaj na zimnym i nagrzanym silniku sprawdzisz wtedy czy jest różnica 


Bo jeszcze sprawa jest taka że stukanie występuje także w przypadku zatarcia cylindra lub cylindrów, czy świece na każdym cylindrze mają taką samą barwę czy może na któryś są bardziej okopcone ? Najlepiej jest ustawić tłok w dolnym położeniu i przez otwór od świecy wprowadzić endoskop i obejrzeć gładzie cylindrów.

Taka jak wspomniałem powinni to sprawdzić.Chyba że ASO nie ma endoskopu i testera szczelności cylindrów.Mając to można dużo zdiagnozować (właśnie tłoki ,pierścienie,cylindry ,uszczelkę głowicy ,zawory)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 20:14, 24.11.2016

  • 0

#33 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:27, 24.11.2016

dziękuje wam chłopaki za porady ale auto nie jest moje tylko kolegi i on już zadecydował o wymianie silnika, a nie czuje się on dobrze jako mechanik więc podejrzewam że nie za bardzo będzie chciał tam coś sam grzebać, chyba że po wymianie silnika uda mi się go namówić na ściągnięcie głowicy :) , także jakby ktoś miał jeszcze wiedzę na te pozostałe dwa pytania to byłbym wdzięczny :)

1. ten silnik R20A3 to mam szukać od jakiego accorda? 2008-2016? i czy w międzyczasie tzn. w latach 2008-2016 coś się w nim zmieniało i może nie pasować? czy mogę śmiało kupować silnik nawet z 2016 roku?

2. jakby ktoś miał jakieś namiary na taki silnik z w miarę niskim przebiegiem i najlepiej aby w aucie jeszcze siedział tak aby go odpalić


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:28, 24.11.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#34 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:58, 24.11.2016

Na podstawie mojej wiedzy te silniki R20A3 szły do końca.Zmiany polegały na ulepszeniu zawieszenia czyli zmiany charakterystyki i lepszego wyciszenia.Nie wspomniałem o delikatnych zmianach stylistycznych samego nadwozia.Serce jest to samo.Mogą być różne mocowania łap silnika pomiędzy CRV a modelem Accord.Słupek jest ten sam.Zawsze możesz najpierw wymontować silnik zdjąć osprzęt i porównać przed zakupem z drugim silnikiem.Możesz sprawdzić numery VIN pomiędzy tymi samochodami i w programie serwisowym masz ogólnodostępne informacje dotyczące silnika. http://japancars.ru/...e=catalog/honda

Możesz to porównać i wtedy już będziesz wiedział.
Ja mam 2010 znajdź kogoś kto ma 2015 2016 i sprawdzimy


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:48, 24.11.2016

  • 0

#35 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:02, 25.11.2016

na tej stronie ręcznie próbowałem wybrać pojazd to accord jest tylko do 2012 roku, z 2014r mam vin z  allegro ale nie wiem czy dobry bo na tej stronce nie działa JHMCU1580FC200857


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#36 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:38, 25.11.2016

Jeżeli jest tylko do tego rocznika to podjedz do ASO niech oni sprawdzą.Tylko to już ich dobra wola.Ale skoro był u nich samochód na diagnozie to powinni pomóc w tej sprawie
  • 0

#37 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:35, 25.11.2016

w aso powiedzieli że R20A3 pasuje, kazali kupić silnik od cr-v lub od accorda i powiedzieli że wymienią bez problemu.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#38 Dareczek

Dareczek
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:01, 01.12.2016

Jak widać problem nie jest rozwiązany, czytam na forum podobne wątki i jak widać to nie jedyny taki przypadek, przynajmniej objawy są podobne. W necie można znaleźć trochę lakoicznych informacji o uszkodzonych silnikach (panewkach) w autach na gwarancji, ciekawe czy nie był to jakiś większy problem który nie ujrzał światła dziennego. Czy nie ma ktoś jakiegoś rozgarniętego mechanika który mógłby zdiagnozować (i oczywiście naprawić) taką usterkę?


  • 0

#39 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:57, 01.12.2016

Internet to w 90%  wiedza teoretyczna.Mało który warsztat i mechanik zdradza swoją wiedzę publicznie.Są wyjątki jednostkowe np na takich forach gdzie są aktywni mechanicy.Nie sugeruj się teoretykami z netu.


  • 0

#40 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:12, 10.12.2016

po wizycie w aso i wymianie oleju w aso stuki trochę ustały, także jest podejrzenie że przyczyną kłopotów z silnikiem był kiepskiej jakości olej castrol 5w30 kupiony w sklepie motoryzacyjnym, na razie auto jest w fazie testów czy stuki całkowicie ustaną czy też nie.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#41 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:36, 10.12.2016

Jaki teraz jest zalany? 0W-20? Znacząco ucichły? Jaki przebieg po wymianie oleju?
  • 0

#42 Dareczek

Dareczek
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 10.12.2016

Olej Castrol 5W30, przebieg po wymianie 1000km. Stuku są teraz słyszalne na zimnym silniku przy obrotach od 2 do 3 tys.


  • 0

#43 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:35, 13.12.2016

Panewki...
  • 0

#44 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:40, 13.12.2016

lejcie Castrol dalej :)

 

a tak poważnie to sam również kupiłem kiedyś Milersa i odpalam rano i słysze stukanie ze szok z silnika, po chwili cisza, kolejny dzien to samo  - zmieniłem spowrotem na Motula - cisza. A olej brałem od polecanego tu sprzedawcy - niestety zlał mnie totalnie. 

 

Dareczek - wrzuc filmik, bo obstawiam ,że to naturalna praca silnika F18b2 - ale weź zmień olej na inny

Panewka w F18B2 to albo bez oleju ktoś jeździł albo silnik ma z pół miliona km


Internet to w 90%  wiedza teoretyczna.Mało który warsztat i mechanik zdradza swoją wiedzę publicznie.Są wyjątki jednostkowe np na takich forach gdzie są aktywni mechanicy.Nie sugeruj się teoretykami z netu.

 w 90% mechanicy to wymieniacze części, nie potrafią zrobić a już zdiagnozować totalnie nic.

Ale masz racje nikt się know how nie podzieli jeśli z tego żyje - to zrozumiałe.


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#45 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:35, 14.12.2016

Ja mam ponad 440 tys km i nic mi nie stuka...więc mam nadzieję, że do 500 tys km żadna panewka się nie odezwie 😊
  • 0
MaxLife RULEZ !!!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, panewka, stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq