Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Twardy pedał hamulca przy wylaczonym aucie.

VII hamulec skała

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:38, 02.06.2017

Mam podobny problem, po wyłączeniu silnika pedał po jakimś czasie robi się twardy czyli gdzieś jest nieszczelność, próbowałem dopasować przewód z innego auta ale mi się nie udało.
Wydaje mi się że lepiej zacząć od przewodu chociaż w serwisie kosztuje 160 zł :
Udało się komuś usunąć ta usterkę?

Winny jest zaworek podciśnienia w przewodzie , który idzie od serwa. 

Wymień przewód i problem powinien zniknąć. 


  • 0

#17 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:31, 06.06.2017

Daniel ja nie rozumiem. To u ciebie po wylaczeniu silnika pedal jest cala noc miaciutki i nigdy nie twardnieje?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#18 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:10, 06.06.2017

Po wyłączeniu silnika pedal powinien być miękki przez około 3 naciśnięcia. Po tym powinien zrobić się twardy
  • 0

#19 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:37, 06.06.2017

Po wyłączeniu silnika pedal powinien być miękki przez około 3 naciśnięcia. Po tym powinien zrobić się twardy

 

Dokładnie tak powinno być.  

W mnie po jakiś 3-4 h od wyłączenia silnika i nie naciskaniu pedału, robił się twardy jak skała już przy próbie pierwszego naciśnięcia. 

Po wymianie zaworka wszystko wróciło do normy. 


  • 0

#20 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 22:54, 06.06.2017

Zdaje sie że tam nie ma uszczelki między pompą a serwem, a jedynie simmering osadzony w serwie, w środku którego przesuwa się tłok pompy. Dwa dni temu rozbierałem angola pod tym kątem, bo w moim też właśnie syczy kilka sekund po zgaszeniu auta. Przewody i zwrotny są OK, więc zostaje jedynie serwo. W manualu piszą że trzeba ten simmering wymieniać na nowy przy zdejmowaniu pompy


  • 0

#21 jacek588

jacek588
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:26, 07.06.2017

Zdaje sie że tam nie ma uszczelki między pompą a serwem, a jedynie simmering osadzony w serwie, w środku którego przesuwa się tłok pompy. Dwa dni temu rozbierałem angola pod tym kątem, bo w moim też właśnie syczy kilka sekund po zgaszeniu auta. Przewody i zwrotny są OK, więc zostaje jedynie serwo. W manualu piszą że trzeba ten simmering wymieniać na nowy przy zdejmowaniu pompy

A może po prostu serwo w środku jest nieszczelne i ucieka z niego podciśnienie bo skoro zaworek będzie dobry to nie ma inne opcji.


  • 0

#22 Przemek

Przemek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Jastrzębie-Zdrój
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 26.06.2017

Też mam taki problem...
Dopasowałem przewód z civica ale nie pomogło czyli serwo jest nieszczelne
Czy komuś udało się usunąć usterkę?
  • 0

#23 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 29.06.2017

Czy komuś udało się usunąć usterkę?

Ja miałem problem z hamowaniem w ogóle (był temat o twardym pedale przy nagłym naciśnięciu). Problem zniknął po wymianie serwa, ale też teraz, nawet  na następny dzień i dłużej, mam wciąż podciśnienie przy wyłączonym silniku na jeden, dwa wciśnięcia. Przed wymianą po kilkudziesięciu minutach po wyłączeniu silnika była już skała. Winą wg mnie było nie samo serwo, nie zaworek zwrotny (wymieniałem najpierw sam przewód z zaworkiem i b/z), a właśnie ta uszczelka pompa/serwo. W "starym" serwo była "pocięta", rozwarstwiona i pewnie tędy uciekało podciśnienie oraz pojawiały się te wszystkie problemy.

Na marginesie - to musi być jakaś wada fabryczna czy coś w tym rodzaju, bo chłopaki w Morawicy, gdy walczyli z moim problemem sprawdzając dwa inne Acco stwierdzili ten sam problem. Tu na forum też co najmniej kilka osób na to narzekało...


  • 0

#24 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:23, 29.06.2017

a dorwałeś jakąś nową uszczelkę?


  • 0

#25 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:51, 30.06.2017

Nie. Niestety. Jednak ta przy przekładanym serwo na szczęście daje rady.


  • 0

#26 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:43, 06.03.2024

Podepnę się pod temat.

 

W dniu wczorajszym ze względu na skprzypienie padału sprzęgła mechanik wymienił pompę sprzegła i od tego czasu pedał hamulca przy wyłączonym silniku stał się zdecydowanie twardszy niż przed wizydą w warsztacie. Pytanie jaka jest zależność miedzy pedałem sprzegła a pedałem hamulca? i co mogło się stać w czasie wymiany tej pomy sprzęgła?


  • 0

#27 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:02, 20.03.2024

Podepnę się pod temat.

 

W dniu wczorajszym ze względu na skprzypienie padału sprzęgła mechanik wymienił pompę sprzegła i od tego czasu pedał hamulca przy wyłączonym silniku stał się zdecydowanie twardszy niż przed wizydą w warsztacie. Pytanie jaka jest zależność miedzy pedałem sprzegła a pedałem hamulca? i co mogło się stać w czasie wymiany tej pomy sprzęgła?

 

 

zależności nie ma zadnej. odpal silnik pedał zrobi się miekki. na zgaszonym nie ma podciśnienia z kolektora ssącego i nie masz tzw wspomagania hamowania - proste.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, hamulec skała

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq