Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Prins vs Stag

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:45, 08.11.2016

Byłem dziś w warsztacie gazowniczym w Berlinie, ponieważ z tyłu przewód do tankowania obcierał o coś i TÜV nie chciał mi zaliczyć przeglądu, poza tym jeszcze coś nie pasowało im i siłą rzeczy, przewód został wymieniony na drugi ponieważ w jednym miejscu widoczne było przetarcie do białego tworzywa sztucznego i jakież było moje zdziwienie, jak pan instalator powiedział, co za szmelc mi założono, czyli sterownik stag i wtryski hana, o reduktorze nic nie wspomniał, jest AC1 czerwony. Powiedział, że do Hondy tylko Prins i że zepsulem cały samochód. Na moje pytanie dlaczego, że skoro jeździ mi ok i ma moc taką jak na benzynie bez spadków mocy odpowiedział, że to tylko kwestią czasu może być rozregulowanie wtryskiwaczy i problemy ze sterownikiem również mogą się pojawić. Mówię, że mam około 20 tys na tej instalacji i jest ok i że ludzie w Polsce na stagach jeżdżą bezproblemowo przez wiele kilometrów to odpowiedział, że jak nowe to działa, ale ogólnie że stag i hany to samo zło jest.
Nie podważam jego wiedzy bo na pewno ją ma, tylko zdziwiły mnie jego opinie na temat staga, czy faktycznie prins jest taki super do Hondy a stag i hana be? Powiedziałem też, że będąc przy granicy w polskim warsztacie lpg pytając jaką instalację założyć, czy na przykład prinsa to mi pan gazownik powiedział że nie, bo prins do hondy jej nie zaleca w iPolsce, ale w Niemczech już tak:):) To pan gazownik powiedział mi na to, że prins do hond w Polsce nie zaleca ich instalacji ze względu na to, że są za drogie na Polski rynek. Nie wiedziałem, jak zareagować na jego odpowiedź;);) Dlaczego więc do innych niektórych modeli w Polsce zaleca prins, a do niektórych, w tym hondy nie zaleca założenia instalacji?;);) może dlatego, że chodzi tu o czysty marketing tylko i wyłącznie, że jak za drogi jest w Polsce Prins, elementy tej firmy dla aut hondy cw Polsce, to szefowie firmy nie zalecają instalacji lpg do hondy. A może honda nie przyjęła jakiejś oferty handlowej od Prinsa i inne marki japońskie, a europejskie tak, stąd też takie a nie inne zalecenia, że do aut europejskich tak, a do japońskich już gaz jest nie polecany przez Prinsa. Cholera wie, może i jest coś z takim biznesem na rzeczy, bo jak to tłumaczyć inaczej?
Co do staga i hany, a mam jasną opinię na ten temat, skoro działa ok i test spalin dodatkowo na przeglądzie dekry nie wykazał złego składu mieszanki i przy niedawnej regulacji zaworów po tych 20 tys nie były jakoś specjalnie ciasne, to dochodzę do wniosku, że jest ok stag i hana przy odpowiednich regulacjach.
Poza tym, estetycznie z przodu wszystko też ok, Dekra tylko kazała jeden przewód na opaskę zaciskowa zapiac, a tutaj przegląd instalacji jest nie łatwy do przejścia, więc co więcej mówić?
Instalację założono mi w Polsce i pod maską wszystko ładnie zrobione i estetycznie zgodnie z wymogami na niemiecki rynek, z tyłu nie było to do końca dobrze zrobione widać skoro obcieral przewód o element zawieszenia i był też luźny, ale to jest oddzielna kwestia i z fakturą stąd pójdę do instalatora i poproszę o zwrot kosztów w Polsce, bo zakład ten montuje instalację zgodnie z wymaganiami w Niemczech i daje na nią papiery, więc to jest oddzielna sprawa. To tak nawiasem mówiąc, zobaczymy, jak to się zakończy.
To może jeszcze jeżdżąc na prinsie też głowica nigdy się nie wypali, a na stagach i hanach już tak?;) Tak chyba bym zrozumiał odpowiedź pana gazownika z Niemiec.
Panowie, szczególnie ci którzy mają tutaj na forum pojęcie o instalacjach lpg, co o tym wszystkim sądzicie?
Na czym miałaby polegać ewentualna wyższość prinsa nad stagiem, lub innymi wytwórcami, bo polskie to be też jest bo polskie, stąd też pan gazownik niemiecki z góry staga neguje?
Jeździ ktoś z forumowiczów na prinsie? Jeśli tak, to proszę o opinię tych instalacji, ja mam po dzisiejszej rozmowie na ten temat zamieszanie w głowie, ale takie rozsądne;)
Acha, i jeszcze pan mi powiedział, że instalacja prins, jest bardziej bezobsługowa oraz dokładniejsza w porównaniu do staga i hany, jeżeli chodzi o sterowanie dawkami gazu...

Użytkownik Heromin edytował ten post 17:13, 08.11.2016

  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:07, 08.11.2016

Ja mam prinsa w jednej swojej Hondzie. jest bardzo dobra instalacja. nie potrzeba żadnych strojeń czy map.

co do prinsa w PL to jest tak że licencja (3 tysie) na soft zabija gazmenów i dlatego nie chcą jej zakładać.

ale ceny podzespołów też nie są tanie - reduktor 1100 zł, listwa keihina 1200 zł nie wspomnę o sterowniku :)

i to w polsce jest barierą zaporową gdzie każdy płacze że 350 na 4 wtryski hany to majątek a w prinsie ledwo jeden wtrysk kupisz za to :)

do co instalacji to jest warta tej ceny (ok 5-6 tysi) i nie żałuje że ją mam :) jest to dla mnie pozytywne rozeznanie rynku

i mam 5 stagów w innych hondach - w każdej jest 300 ISA 2 i Hana :) :) to w rodzinie jest

6 gen 1,8 - 136 kunia

6 gen 2.0 - ten akurat mój :D

Civic ufo 1,8 - 140 kunia

Crv 2.0 - 150 kunia

i Prela 2.2 - 200 kunia

nigdy nic sie nie wypaliło nie rozjechało. w każdej ani razu nic nie jebło nie spaliło sie 

no i oczywiscie kazda instalacja została założona jak należy a nie jak mistrzowie druciarstwa potrafią na trytytkikiiii

 

ale co by nie było jeżeli miał bym furman za 60 koła w górę to na bank wpadnie prins pod maskę. jeżeli będzie to jakaś popierdółka w kwocie 30 tysi to stag 300 isa2 + hana

 

nie chce mi sie wiecej pisać :)


  • 0

#3 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:44, 08.11.2016

Dziękuję za cenną opinię, ok prins lepszy i faktycznie bardziej bezobsługowy, ale na stagach i hanie też można jeździć i nie zabije to auta ani nie zamorduje, jak dziś to usłyszałem;);)
Zakładając instalację do siebie byłem gotów wydać trochę więcej jak 2500 tys złotych, ale auto mnie kosztowało 5 tys.
euro, czyli grubo poniżej 30 tys. złotych fakt, że jest z pierwszej ręki od starszego pana i dobrze utrzymane i dlatego brałem pod uwagę droższa instalację, nawet prinsa ale gazownik mi zalecił staga i hany to posłuchałem go i chyba dobrze, bo razem z niemieckimi papierami koszt wyniósł mnie około 4 tys. zł. więc prins zamontowany w Polsce wyniosłby mnie około 7.5 tys. zł a to już chyba za dużo jak na auto za 5 tys. euro, a jeżeli nie dostanę zwrotu za wymienione przewody i robocizne 1000 zł. choć mam nadzieję że się dogadam pod tym względem, to koszt byłby 8.5 tys a to już zdecydowanie wiele za wiele...
  • 0

#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:19, 18.11.2016

Stag to tylko komputer a przecież można założyć Staga + wtryski Keihin i wszystko będzie grało :)


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:26, 18.11.2016

Znam gościa który kupił autentycznie Paska 1,6 z instalacją Prinsa z Niemiec i z faktycznym przebiegiem niewiele ponad 100 tyś. km. Duma go rozpierala. Przelatal juz chyba ponad 150 może więcej tys. Nie przełknąć wymiany oryginalnego filtra fazy lotnej, zakłada jakieś tam papiery. Nie przełknął parownika, założył u gazownika jakiś nasz krajowy za 400 stówki, ale wtryski nieruszane. Biorąc pod uwagę sposób w jaki On podchodzi do samochodu wnioskuję, że wtryski Keihin są niezniszczalne.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:35, 18.11.2016

Medy z Landi Renzo potrafią wytrzymać 200tkm przy dobrym traktowaniu..a Keihiny to jeszcze jednak półka wyżej😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:45, 18.11.2016

No najwięcej problemów z LPG to problemy z wtryskami, potem jest parownik, do tego dochodzi badziewna regulacja gazu przez gazmenów i tanteny montaż.

Śmiem rzec, że Keihin to najwyższa półka.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:19, 20.11.2016

A więc z panem instalatorem od gazu w PL poszliśmy na kompromis odnośnie 1000 zł za wymianę i przymocowanie na stałe przewodów tankowania z tyłu w warsztacie w Berlinie, połowę kwoty zostało mi zwrócone, nie cała bo ja też trochę zawinilem w tej sytuacji i nie na naciskalem po pierwszej rewizji i odmowie w Dekrze tak jak mi Dekra sugerowała, by zostało to poprawione tak jak chciała Dekra przez instalatora instalacji w PL, zawinił też brak mojej technicznej znajomości oraz pojęć z niemieckiego, stąd też jestem ogólnie zadowolony z takiego zakończenia sprawy, samochód przeszedł przegląd i na dwa lata jest spokój.
Jakie są koszty wtryskiwaczy Keihin?

Użytkownik Heromin edytował ten post 15:37, 20.11.2016

  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:23, 20.11.2016

Jakie są koszty wtryskiwaczy Keihin?


Wujek Google i szukasz:
Np.http://nagaz24.pl/wy...l.html?k=Keihin
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:31, 21.11.2016

w nagazie to mają ceny z kosmosu. da sie po 300 kupić ale trzeba trochę nadzwonić sie i po lekkiej znajomości


  • 0

#11 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:27, 21.11.2016

w nagazie to mają ceny z kosmosu. da sie po 300 kupić ale trzeba trochę nadzwonić sie i po lekkiej znajomości


To był tylko przykład, aby kolega sam zaczął używać "szukajki" 😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:42, 21.11.2016

A spoko. Ostatnio czytam jakos wyrywkowo i nie kumam czaczy
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq