Najwyższy czas by dokładnie opisać jak usunąć problem z parowaniem reflektorów i nie pakować do środka żadnych pochłaniaczy wilgoci.
Pierwszą wmiankę na ten temat zapodałem w temacie
http://www.accordklu...kacja-lamp-vii/ w #11.
Aby upewnić sìę że miałem rację co do prostej naprawy fabrycznego błędu produkcyjnego na podstawie prac z wieloma reflektorami. Śledząc temat zaczepiłem w końcu pare osób na PW i opowiedziałem co mają zrobić/wykonać w lampie by było po problemie.
W gronie tych osób znalazł się między innymi AntonioPL który poszedł o krok dalej robiąc bi-xenon ( brawo) i z tego co pamiętam mówìlem jeszcze kolegom Jacob101, Kacper_zet, znajomemu z poza for i jeszcze komuś tam...
Turetolial tu generalnie nie potrzebny dla lubiących dłubać. A jeśli już potrzeba to jest zawarte u kolegi w temacie. Zapodaje miniaturke fot.
http://www.accordklu...em-projektorze/
1. Zaopatrzyć się w dodatkowe korki odpowietrzające. Link u kolegi w #500, ja akurat posiadałem z 2 lampy. Klej butylowy( nie pirwszy lepszy bo tani) orza wiertło fi 4,2+wiertarka oraz Dremel z końcówką 0.5( jak ktoś nie posiada można pracę wykonać pilnikiem igłowym)
2. To jeśli lampa nie była nigdy jeszcze rozklejana. Należy ją rozkleić celem ponownego dokładnego uszczelnienia/sklejenia klejem butylowym. Oraz pomoże to nam w niezaśmiecwniu lampy przy dalszwj pracy... Jeśli komuś dodatkowo kiepsko już świeci to korzystamy z okazji by oddać odbłyśniki do regeneracji w zakładzie metalizacji. Natomiast "szkło" wypolerować jeśli zmatowiało lub jest porysowane.
3. Krok to należy zdjąć plastikowy korek odpowietrznika z gumką, usunąć membranę z goratexu. W zależności od lampy znajduje się w górnej części przy pokrywie św.mijania lub na dole przy "zejściu" lampy do grilla. I mamy rurkowe wejście do lampy. Zobaczymy że według fabryki odprowadzenie pary ma zapewnić otwór może 0,4mm. Śmiech na sali...szczególnie przy H1...
Wykonujemy rozwiercenie obu otworów wiertłem 4,2 na przelot. Natomiast po zawnętrznej stronie rurki znajdują się mini skrzydełka by po wciśnięcu korka gumowego powstał prześwit dla powietrza. Jest on jednak zbyt mały. Szczególnie że gumkę dociska jeszcze korek plastikowy. Należy więc wykonać dodatkowo niewielkie x4 podebrania na tej rurce zewnętrznej tak by przypadkiem nie przerwać ścianki. Zrobimy to Dremelem( mini szlifierka) lub pilnikiem igłowym. Na tak wykonane poprawki w obu otworach wciskamy korek gumowy i plastikowy.
4. Sklejamy dokładnie lampę dokładając nowy klej butylowy.
Należy pamiętać by po sklejeniu lampy przed jej montowaniem do auta należy ją dobrze przewentylować ciepłym powietrzem by pozbyć się wilgoci i oparów z kleju butylowego.
I cieszymy się widokiem czystych nie zaparowanych lamp przez wszystkie sezony pór roku
Od roku osuszacze leżą sobie w domu i czekają na zastosowanie n.p. w kabinie w okresie zimowym by szyby tak nie parowały
. U kolegi AntonioPL też brak problemu. I u znajomego który nie jest na for.
Pozdrawiam i polecam ten zabieg!
P.s. Pytanie do kolegów czy zrobić z tego odzielny temat czy też nadaje się do działu zrób to sam?
Użytkownik NEO NFS edytował ten post 19:14, 08.06.2017